Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få sovetabletter?


marlboro!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynn å tren og tving deg til å holde deg våken på dagtid. Bruk sengen _kun_ til soving og den skal du ligge i fra og til gitte, klokkeslett 23-07 f.eks. Når kvelden kommer demp belysning rundt deg (ca 2 timer før leggetid), ikke sitt foran tv/pc, skru av musikk som virker oppiffende, beroligende musikk kan du høre på. Les en bok eller gjør en annen rolig aktivitet. Spis regelmessige måltider (frokost-lunsj-middag-kvelds) og sunn mat. Unngå snop, brus alkohol og annet så godt det lar seg gjøre. Ikke snu døgnet i helga, prøv å fortsette med ukas døgnrytme. Ikke gi opp!

 

edit: @Ally: Vallergan er et legemiddel med bivirkninger som ganske sikkert forsterkes ved en evt. "overdose". Bruk sunn fornuft så forstår du at det ikke er bra å ta for mye av slike stoffer. :roll:

Endret av EB_Veyron
Lenke til kommentar
Mind, jeg har hatt søvproblemer siden jeg var 16, og har utviklet forskyvet døgnrytme (dvs at normal sovetid for meg er fra rundt 5 om natten til 12-13 om dagen, fastsatt av lege). Jeg fant meg en genial nattejobb, som jeg har hatt ett år nå, men når jeg ikke jobber, PRØVER jeg ha så "normal" døgnrytme som mulig. Det går som regel i ingen soving bortsett fra midt på dagen. Tenk å kunne ha en 8-4 jobb! Det vil jeg ha når jeg blir stor :D

 

Hvordan kan en lege fastsette det? Hva med å sette klokka til å ringe klokka 0700? Og så gjøre et ærlig arbeidsslag.

 

Ja, du har jo jobb sier du. Hva med nytt skift?

Lenke til kommentar

EB har et veldig godt poeng her og er enig i det som blir sagt.

 

Ingenting er bedre for min søvn enn å trene, men på en annen side har jeg et veldig strukturert liv, så legger meg til fornuftige tider hver dag, sover ikke mer enn 8 timer og jeg spiser sunt. Å stappe i seg snop/brus (sukker) før man legger seg er en heller dårlig ide.

 

Er nok mye psykisk. Når man tror man har et soveproblem vil man ligge i senga og tenke at nå må jeg sove, og så ser man på klokka hvert 30. min. Da er det nok mye mer effektivt å heller lese en bok og tenke at nå SKAL jeg lese 20 sider før jeg sovner..

 

ellers pleier treningsfolk å bruke ZMA som kosttilskudd, og mange sover mye bedre av dette (zink og magnesium)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

folk med skiftarbeid har ikke så stor mulighet til å ha en ordentlig sove rutine...

 

jeg selv jobber alt fra 08.00 - 03.00 , og det er som regel alltid hektisk på jobb, så det å legge seg rett etter jobb er uaktuelt for kroppen min...

 

skulle gjerne hatt noen tips.. men går vel til legen om ikke så lenge for å få orden på dette med sovingen..

Lenke til kommentar

http://www.moss-dagblad.no/lokalnytt/article3665158.ece

 

Stopper privat pilleimport

 

Tollvesenet sendte mer enn 4.800 pillepakker i retur i året som gikk.

Publisert 13.07.2008 - 10:06 Oppdatert 13.07.2008 - 11:54

Tips en venn om denne saken

Skriv ut denne siden

 

 

Ola og Kari Nordmann bestiller stadig mer reseptpliktige legemidler på internett. Ofte uten resept. I fjor begynte tollvesenet for første gang å registrere hvor mye reseptpliktige legemidler de stopper og sender tilbake, og til sammen returnerte de 4.853 ulovlige sendinger med legemidler, skriver Aftenposten.

 

Mottakeren blir ikke straffet så lenge tollvesenet ikke finner narkotika eller doping. Tollvesenet kan ikke gjøre annet enn å sende legemidlene i retur. (ANB-NTB)

 

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/13/540696.html

Tollvesenet stopper stadig flere reseptpliktige legemidler på vei inn i Norge. I fjor ble mer enn 4.800 pillepakker sendt i retur.

STOPPER FLERE PILLER: Nordmenn bestiller stadig flere reseptfroe legemidler på nettet, og stadig flere pakker blir stoppet.

 

STOPPER FLERE PILLER: Nordmenn bestiller stadig flere reseptfroe legemidler på nettet, og stadig flere pakker blir stoppet.

Illustrasjonsfoto: THOMAS RASMUS SKAUG

Emneord

 

medisiner smugling

 

annonse

 

Ola og Kari Nordmann bestiller stadig mer reseptpliktige legemidler på internett. Ofte uten resept.

 

I fjor begynte tollvesenet for første gang å registrere hvor mye reseptpliktige legemidler de stopper og sender tilbake, og til sammen returnerte de 4.853 ulovlige sendinger med legemidler, skriver Aftenposten.

 

Mottakeren blir ikke straffet så lenge tollvesenet ikke finner narkotika eller doping. Tollvesenet kan ikke gjøre annet enn å sende legemidlene i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...