Gå til innhold

lurtepå om hvor jeg kunne kjøpe meg en doberman (gutt)


Anbefalte innlegg

Husk også på at det blir som å ha et barn. (Kanskje "verre"?)

Hunden kan leve i veldig mange år og det er ikke bare bare å skaffe barnevakt når du skal noe. Tenk over alt det praktiske. Hvor skal hunden være når du er på skolen/jobb, ferie, ute med venner, reise etc.

 

Så skjønner jeg ikke helt hvorfor du mener det er kjedelig å lese om en rase du er sån int. i. Hvor gammel er du egentlig?

hehe... ja sikkert.... men har aldri sagt at det er kjedelig å lese...... men at ikke noe kjedelig i første omgang..... det vet du sikkert selv.... hvis aldren har så veldig mye å si så er jeg ``bare`` 18..... men ikke som 18 åringer flest......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk også på at det blir som å ha et barn. (Kanskje "verre"?)

Hunden kan leve i veldig mange år og det er ikke bare bare å skaffe barnevakt når du skal noe. Tenk over alt det praktiske. Hvor skal hunden være når du er på skolen/jobb, ferie, ute med venner, reise etc.

 

Så skjønner jeg ikke helt hvorfor du mener det er kjedelig å lese om en rase du er sån int. i. Hvor gammel er du egentlig?

hehe... ja sikkert.... men har aldri sagt at det er kjedelig å lese...... men at ikke noe kjedelig i første omgang..... det vet du sikkert selv.... hvis aldren har så veldig mye å si så er jeg ``bare`` 18..... men ikke som 18 åringer flest......

Jeg skjønner ikke helt, nei. Du mener det ikke er kjedelig å lese, men det skal ikke være kjedelig i første omgang? :dontgetit: Det er muligens skrivestilen din som gjør at det er vanskelig å forstå poenget.

 

Men uansett, høres lurt ut at du legger planene på hylla inntil videre og besøker den familien som har en sånn hund du ønsker. :)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Noen hunder anbefales heller ikke for førstegangseiere svigers har hatt flere hunder i mange år og ble grundig evaluert før oppdretteren ville selge dem en hannhund -hovawart.

 

Som førstegangseier synnes jeg labrador er krevende nok.

post-64596-1214323595_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Som dobermanneier selv, tror jeg nok du ikke vil ha en dobermann, når du ikke vet hvor mye hund det faktisk er. De er store, sterke, har egne meninger og er stae og krever mye trim og oppmerksomhet .

Mest sannsynlig vil du få mye mer jobb enn du faktisk ønsker, og det resulterer ofte i fustrasjon og problemer, og det er ikke slikt et hundehold skal være. Så tror du bør tenke om igjen, og se dobermenn i action. Husk at selv om en eier har en lydig rolig hund, så betyr det ikke at rasen i seg selv er det, men at eieren har gjort en god krevende jobb.

 

Dobermann er nydelige å se på, men det er ikke alt. Du får mer enn du ser.

Lenke til kommentar
din store lidenskap må være bæsj.... :p lurer på om du klarer å skrive noe her uten å bruke de bokstavne ( b, æ, s, j) etter hverandre.... men ellers takk for tipsene dine, de var faktisk ganske like de broren min på 2 år ( som forsatt bærsjer i bleien sin ) ga meg........

Er du virkelig 18 år???

Dette må ha vært den dummeste jeg har lest, noen gang!

Lenke til kommentar
din store lidenskap må være bæsj.... :p lurer på om du klarer å skrive noe her uten å bruke de bokstavne ( b, æ, s, j) etter hverandre.... men ellers takk for tipsene dine, de var faktisk ganske like de broren min på 2 år ( som forsatt bærsjer i bleien sin ) ga meg........

Er du virkelig 18 år???

Dette må ha vært den dummeste jeg har lest, noen gang!

kan godt hende.... i med at du ikke leser det du skriver selv..... og jeg er virkelig 18 år ja... bombe???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...