PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Dette blir dessverre et hakk for mørkt og innholdsløst for meg. Lenke til kommentar
heggstad Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 åååh! en blomst. såg den nesten ikke! hehe, ikke ta det negativt det der altså.. men et godt hint var å gå nærmere blomsten. kan da bli bra. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jo da, jeg så den. Men den blir for ubetydelig størrelsesmessig at den har noen effekt på bildet. Klarer du å gjøre den mer tydelig blir det noe helt annet. Hva med å gå lavere og flytte blomsten nær kamera. Det må være mer dominerende og synlig til at budskapet skal slippe gjennom. Jeg glemte å nevne det i stad, men det er godt tenkt. Og dessverre ikke helt riktig utført. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Lekte litt med bildet.... Jeg har ikke mye erfaring bilderedigering, men slik jeg ville likt bildet er mer denne varianten. Levels og farger er endret, samt litt cropping... Tviler på at alle er enige med meg, men dette er min subjektive mening... EDIT: Burde nok ha croppet litt mer opp og til høyere, men shit happens... Endret 23. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Siden von-schnellfahrer allerede har lagt ut sin versjon, følger jeg opp med min. Jeg er ikke helt enig i at blomsten er for liten. Bare hele bildet blir stort nok, så er prestekragen helt fin i størrelse den. Som en illustrasjon i for eksempel =Oslo eller til en artikkel om unge rusavhengige kunne den fungert ganske godt. Jeg har rettet opp litt etter egen smak, dog. Verktøyet transform-skew er egentlig fy-fy og kun til bruk for leilighets-fotografer, men jeg ville hatt linjene rettere langs kantene. Høyre ”bås” syntes jeg ikke tilførte noe, så den forsvant. Skyggene er lettet ørlite. Formatet er blitt stående 5/8 (gyllent snitt), og ellers er det mange linjer og delinger som etter min mening roer ned komposisjonen. Jeg har lagt på en mild tekstur, men den er jeg neimen ikke helt sikker på... Tittelforslag: fra Voss til Vangseter - Rams Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg synes det du gjorde, RmasFoto, hjalp mye på bildet. Blomsten kommer mer frem, og bildet har blitt roligere. Men den teksturen ble jeg ikke fortrolig med, så den tror jeg bildet bør være foruten. Tom Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Dette ble moro å se.. Mange forskjellige løsninger.. Lurte selv på å fjerne båsen til høyre. Diskuterte med en kamerat her som også tenkte det samme... Synes RamsFoto traff spikeren på hodet temmelig bra. Jeg har nok dratt litt for hardt i spakene når det gjelder kontrast. Takker for all tilbakemelding og insats i redigering og forbedring av bildet. spennende å se hvor forskjellig man opfatter og tolker et bilde. Endret 23. juni 2008 av Dewil Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Når jeg ser RamsFotos edit så forstår jeg bildet bedre. Symbolikken blir mer tydelig, og da er plutselig ikke bildet like innholdsløst lenger. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Dette ble moro å se.. Mange forskjellige løsninger.. Lurte selv på å fjerne båsen til høyre. Diskuterte med en kamerat her som også tenkte det samme... Synes RamsFoto traff spikeren på hodet temmelig bra. Jeg har nok dratt litt for hardt i spakene når det gjelder kontrast. Takker for all tilbakemelding og insats i redigering og forbedring av bildet. spennende å se hvor forskjellig man opfatter og tolker et bilde. EDIT: det var vel egentlig bildet jeg ønsket å referere til Var jeg deg, ville jeg nok markert prestekragen for så å trykket på invers (i PS) før jeg startet etterbehandling. Dette gjør alt unntatt prestekragen blir etterbehandlet, den påvirker bildet best slik en allerede er.... Endret 24. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Takker for tips.. Man lærer alltid noe nytt. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Synes du burde gått nærmere blomsten, og utnyttet vidvinkel. Stor blomst og garasjen i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 tror egentlig dette bildet funker.. kanskje med varmere tone.. Mediumet som bildet vises på er helt feil.. Tror dette har gitt et bedre inntrykk hvis det var på et svært canvas.. who knows.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 tror egentlig dette bildet funker.. kanskje med varmere tone.. Mediumet som bildet vises på er helt feil.. Tror dette har gitt et bedre inntrykk hvis det var på et svært canvas.. who knows.. indeed! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå