SebastianS Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei. Jeg skrev arbeidsavtale for min arbeidsgiver forrige uke på 12 timer i uken. Men idag takket jeg ja til å jobbe 6 timer med, henholdsvis 5 i uken og 1 på lørdag. Hvordan skal dette føres inn? Er det arbeidsgiver som er pliktig til å føre dette med og utbetale pengene til meg? Eller må jeg sende inn et skjema/ringe sjef? Hvor mye ekstra får man for helgejobb per time i forhold til eksisterende lønn? Mvh Sebastian Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvor mye ekstra får man for helgejobb per time i forhold til eksisterende lønn? Det jeg kan huske fra jeg jobbet på butikk var at man måtte jobbe over 12 timer i uka for å få tillegg i det heletatt i helgen. (lørdag) Om det fortsatt er sånn så er det kanskje derfor de skrev kontrakt på 12 timer med deg. Ettersom det betyr at de ikke skulle trenge å betale deg ekstra i helgen. Ettersom du ikke jobber full uke i denne jobben vil du kun få et lite helgetillegg og ikke overtid som er det som betaler seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå