Eplekakespising Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Hei hei! Har kjøpt meg nytt objektiv, et Olympus Zuiko Digital 50mm F2.0, og i den sammenheng har jeg testet det ut på en del blomster hjemme, vet det blir litt mange, men det får så være Eternity in a single flower(eneste jeg har funnet tittel til ) Fyr løs på godt og vondt! Endret 23. juni 2008 av Madusius Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du overrasker meg skikkelig med disse bildene. De er rett og slett ikke slik som en med en ny Olympus 50mm ville ha presentert. Det viser at du har et utviklet bildesyn med en bevisst holdning til hva du ønsker å oppnå. Du har kjøpt et av de skarpeste objektivene på markedet, men velger likevel ikke å fremheve det i disse bildene. Tvert imot. Du har bare brukt ditt nye objektiv til å ta de bildene du ønsker å ta, uten å ønske å imponere med teknisk utstyr. Bildene er rett og slett flotte. De er myke og atmosfæriske, og kvaliteten på uskarpheten er overraskende myk i forhold til at et er et ultraskarpt makro-objektiv. Ligger det etterbehandling bak mykheten? Uansett har du et knippe jevne og gode bilder her. Det er kjekt når man får nytt utstyr som inspirerer til å arbeide. Slik har jeg det også for tiden, og kreativiteten bobler. Vi er åpenbart flere om det for tiden. Kom fort tilbake med enda flere bilder av dette kaliberet. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nydelig. Sier meg helt enig med PM den Eldre. Av interesse, hvilket kamera skyter du med? Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Takker for positiv tilbake, morsomt å lese! Valget er bevist, ønsket å vise fram en lek med behagelige farger og svake konturer. Ønsket å vise fram noe annet enn samlebåndsproduksjon av blomsterbilder. Av etterbehandling har jeg justert kurver, kontrast og metning, annet enn det har jeg ikke redigert dem noe, bortsett fra bildet jeg har lagt textur over såklart Jeg skyter med samme kamera som deg, E-400 Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Flotte bilder. Det er ikke mye negativt å komme med, nei. Vil gjerne se flere, hvis du har fra andre vinkler eller annen lyssetting. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nydelige bilder. Og morsomt å komme over enda en med Kodak-sensor. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du har klart kunststykket å prestere en hel serie med kun fantastisk gode bilder. Tusen takk for at du delte dette med oss Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Morsomt å se at dette faller i smak hos folk! Takker og bukker for tilbakemeldingen Så noen som ville se flere bilder, tok disse i samme "photosession", er ikke like fornøyd med disse, men liker de alikevell. Endret 23. juni 2008 av Madusius Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nest siste bilde er nydelig. Men jeg kunne ønske et trinn eller to nedblending for å få litt mer dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Nest siste bilde er nydelig. Men jeg kunne ønske et trinn eller to nedblending for å få litt mer dybdeskarphet. Har erget meg over det samme, men det skaper sin effekt syns jeg og, har desverre ikke mulighet til å ta bilde av blomsten igjen da dette var hjemme hos min mor.. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det første av de to siste her var rett og slett deilig. Kjempeflott bokeh. Herlig dynamikk, blir sugd inn i bildet. Fin rytme. Jeg var litt urnig med meg selv om den lyse flekken oppe til høye var bra eller dårlig. Jeg endte opp med å like det. Bildet blir muligens litt "tomt" uten. Det første hadde kanskje en smule mye lyst i seg, mellom selve blomsten og det grønne ute av fokus. I midten, på en måte det som ligner en tunge, kunne fått litt mer lys. Bra fargespill. Takk skal du uansett ha! Fine bilder Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Det første av de to siste her var rett og slett deilig.Kjempeflott bokeh. Herlig dynamikk, blir sugd inn i bildet. Fin rytme. Jeg var litt urnig med meg selv om den lyse flekken oppe til høye var bra eller dårlig. Jeg endte opp med å like det. Bildet blir muligens litt "tomt" uten. Det første hadde kanskje en smule mye lyst i seg, mellom selve blomsten og det grønne ute av fokus. I midten, på en måte det som ligner en tunge, kunne fått litt mer lys. Bra fargespill. Takk skal du uansett ha! Fine bilder Antar du mener det andre, grunnen til at det er mørkt inni er fordi jeg har brukt blitz, og blitzen er rettet mot veggen bak blomsten, derav og at det har lys baki blomsten der Endret 23. juni 2008 av Madusius Lenke til kommentar
Carny Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ja, jeg mente det andre bildet. En skivefeil.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå