Lemonbarley Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Monterte min hjemmemekka gpu-blokk i kveld, fyrte opp pc`en og den slo seg av etter 2-3 sekunder. Til min store skrekk ser jeg at det er litt (veldig lite) våt på gpu-blokka. Demonterer kortet og det samme skjer, slår seg av etter 2-3 sekunder. Prøvde og sette et gammelt TNT ultra kort i , men neida det samme skjer igjen. Så nå står hårfoneren på fullt i håp om at det skal ordne seg... Må få med at det er snakk om et Asus A7N8X HK, og på dette kortet er det en rød lysdiode under AGP slotten som lyser når jeg hiver TNT kortet i. The red LED lights on when an incorrect AGP card is inserted Hm...har jeg fucka opp AGP slotten? Er det håp her eller kan jeg bare hive dritten Har også satt på et shims til min XP2400+ i samme operasjon, kan det være at cpu-blokka ikke har god nok kontakt med cpu, i og med at pc`en slår seg av? Trenger sårt noen tips her... Asus A7N8X Asus GF4 TI 4600 XP2400+ Lenke til kommentar
Mr. Purple Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 jeg vet at asus sine hk slår seg av hvis temp på cpu blir for høy.....kan hende at du ikke har god nok kontakt på cpu slik at den automatisk slår seg av etter et par sekunder...alikevel er det fare for at agp porten har dratt til de evige jaktmarker........lykke til Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hvis det er vått på GPU blokk, så ville vel vannet dryppe ned på første PCI kort? Prøv og dra det ut først. Og la maskinen tørke skikkelig! Vent gjerne til i morgen. Lykke til. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hovedkortet ditt godtar ikke AGP 1X (5V) kort, det er derfor den røde dioden lyser. Få tak i et kort som støtter minst AGP 2X (3.3V), så finner du ut om hovedkortet er i orden. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Takker, det var litt vått på den nederste PCI slotten ja. Tørke tørke tørke Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Jepp HK funka Men det gikk ikke så bra med skjermkortet Når jeg nå fyrer opp pc`en er det masse forstyrrelser i bildet hele tiden også under boot. Prøvde skjermkortet i guttungens pc, samme der. Får tråle bruktmarkedet etter et nytt . Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hadde du vært litt lur... hadde du prøvd kjølinga uten å hardware. Det er veldig lurt. Men du lærer sikkert av feilene dine. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Nei du seier ikke det vel... Stolte på han som slaglodda blokka gjorde en god jobb. Hastverk er lastverk. Litt kjipt å gå i fra TI 4600 til MX 420 Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Nei du seier ikke det vel... Stolte på han som slaglodda blokka gjorde en god jobb. Hastverk er lastverk. Litt kjipt å gå i fra TI 4600 til MX 420 Kan i få MX 420 en da?? har GeF2 MX200 :oops: Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Du er glad i smiley's du canabis... spesielt gule. Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Jippi, fekk skjermkortet til å funke igjen. Vasket det med electrorens og 15-20 min i steikeovnen. Eneste jeg merker er at jeg har falt fra 13400 til 8600 poeng i 3Dmark2001SE Kjører Longhorn da, men fikk 13400 der også. Detonator 42.82 Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 bra du fikk til kortet igjen da Håper du har lært at du skal teste systemet uten hw en stund før action :-? Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Nei jeg gjør ikke det igjen.... Så lenge jeg ikke har artifacts og alt ser normalt ut, skal jeg vel ikke falle flere tusen poeng i 3DMark2001SE eller? Lenke til kommentar
khan_ Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Forstår det slik at du har testet flere skjermkort i windows. Og nå har du kommet tilbake til utgangspunktet. Testet et annet kort jeg også her for leden, og satte tilbake mitt ordinære. Det endte med at jeg fikk 3-4k lavere i 3dmark2001. Det du kan teste, er å avinstallere nvidiadriveren, og slette mappa til nvidia (kommer an på hvor du la den, feks c:programfilesnvidia), og da installere driveren på nytt. Den andre muligheten du kan kjøre, er det hard way. Reformater Lykke til Lenke til kommentar
Lemonbarley Skrevet 18. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2003 Ja får prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå