OscarWoHA Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei Vil si opp min deltidsstilling i en butikk så fort som mulig grunnet andre ting som har dukket opp som krever mer tid. Skal derfor levere et oppsigelsesbrev til min arbeidsgiver i morgen, men litt usikker på når jeg kan slutte. Har jobbet der i litt over et år. Finnes det noe reglement for det? Kan jeg kreve å slutte om 2 uker f.eks.? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Snakk med sjefen om å kunne slutte tidligere. Men normalt er det 1 eller 3måneder for fulltidsarbeid. Og da er det slik at man teller ifra den førstkommende måneden. Altså om man leverer avskjedssøknaden 1 eller 30 mai, så må man jobbe ut juni måned. Dette er regler for "skikkelig arbeid", vet ikke hvordan det er med deltidsjobb, samt å ta en prat med sjefen iforkant av søknaden kan hjelpe mye. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du kan også skrive i søkaden (litt sent svar nå da) at du er forberedt på å jobbe ut oppsigelsestiden, men ønsker at dere kan finne en løsning sammen så du får gå raskere. Deltidsstillinger er som regel litt enklere å komme ut av enn fulltid. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå