Gå til innhold

Hvor er Samsung?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er for tiden i Sør-Korea, tenkte jeg skulle kjøpe meg en laptop.

Gikk inn på første El-sjappe og ser en haug av alternativ. Selfølgelig er Samsung og LG størst på markedet, til slutt stod det mellom 2 alternativ (ingen av disse er top modeller, er faktisk Nr3 og Nr2 i P300 og R70A serien) :

LG P300-RP85K,

C2D 2,4Ghz(T8300)

13,3'

2gb ram

geforce 8400M Gs 128 mb

320gb HD

Samsung R70A/W241,

C2D 2,4Ghz(T8300)

15,4'

3gb ram

geforce 8600GT 256MB

320Gb

(Jeg lister opp "common" specs, kunna ha skrevet mer men,..)

Som dere ser er LG maskinen ganske så lekker, liten og kraftfull. Men jeg falt for Samsung til slutt. Pris for disse 2 Notebooks ligger på omlag 8000Nkr pr.

Jeg har googlet litt og fant ut at ingen av modellene med disse specs er tilgjenglig utenfor Korea. Jeg prøvde tilfeldigvis å søke etter Notebooks med lignende specs her på HW.no men det var det ikke mangen treff.

Da kommer jeg til overskriften på denne tråden, hvorfor ingen Samsung Notebooks i Norge? Denne maskinen er jo spinnvill!

Det flyter over av trege skrap av notebooks i form av asus og acer, men ingen Samsung.. som har gode reviews, bla. i UK.

Endret av Lowbird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Samsung Norge har valgt å ikke importere laptopper til Norge.

Pris i Sør-Korea på ca NOK 8000,- ville kanskje tilsvare NOK 12.000 her, kanskje mer. Å sammenligne med lavpris Laptopper som ASUS og ACER til rundt NOK 6.000 blir litt galt.

Lavpris har bl.a. følgende:

Kraftig Intel Core 2 Duo Prosessor T5550, hele 3GB RAM, 320GB harddisk, kraftig grafikkort Nvidia GeForce 8600GS–256MB/512MB HM, 15,4” widescreen skjerm

Lenke til kommentar

Sant det du sier, har trålet litt mer info om ulike laptopper. Og det ser ut som Samsung faktisk er et nokså dyrt merke innen laptop. Overaskende nok er LG laptopper her i Korea enda dyrere. Men likevel synes jeg det er rart Samsung ikke satser på Norge, eller at Norge ikke satser på samsung. Det er jo tross alt et bunnsolid merkevare med mye kvalitet. Byggestrukturen er utrolig stødig.

Har sett så mange Acer/Asus maskiner som streiker tidlig. Lavpris specs du har nevnt har jeg derimot ikke funnet. Hvis du søker på core2duo,3gb ram,320gb disk. Finner du ikke noe under 10000,-

Lenke til kommentar

Jeg så på Samsung når jeg var i Shanghai et par år siden, og leste en del reviews. Dessverre faller de litt gjennom når man vurderer kvalitet/ytelse opp mot pris.

Forøvrig har nok ikke Samsung noe supersterk merkevare her i Norge, mye pga en del elendige produkterpå 90-tallet. Men det tar seg opp med bl.a. gode tv'er og telefoner, samt at vi ser et voksende fokus på design på bærbare også her til lands.

Det kommer vel både Vaio og Samsung etterhvert! Men lille Norge er og blir et lavt prioritert land, dessverre.

Lenke til kommentar
Sant det du sier, har trålet litt mer info om ulike laptopper. Og det ser ut som Samsung faktisk er et nokså dyrt merke innen laptop. Overaskende nok er LG laptopper her i Korea enda dyrere. Men likevel synes jeg det er rart Samsung ikke satser på Norge, eller at Norge ikke satser på samsung. Det er jo tross alt et bunnsolid merkevare med mye kvalitet. Byggestrukturen er utrolig stødig.

Har sett så mange Acer/Asus maskiner som streiker tidlig. Lavpris specs du har nevnt har jeg derimot ikke funnet. Hvis du søker på core2duo,3gb ram,320gb disk. Finner du ikke noe under 10000,-

Tja, skal vi se. Jeg kjøpte nylig en Dell XPS M1530.

Core2Duo T8300

4gb ram

8600GT 256mb

320gb 5400rpm

7497kr inkludert frakt.

Hva var det du sa?

EDIT: Den kom forøvrig også med bluetooth, bluetooth fjernkontroll, bluetooth mus og fingeravtrykksleser, og har fått veldig bra karakterer i alle anmeldelser jeg har lest, både norske og engelske.

Endret av EchoMaker
Lenke til kommentar
Det kommer vel både Vaio og Samsung etterhvert! Men lille Norge er og blir et lavt prioritert land, dessverre.

Norge er et lite land med dyre kunder, så det er få som vil satse uten å være sikre på at de kommer til å ha en jevnt stor kundemasse over flere år.

Lenke til kommentar

Tja, skal vi se. Jeg kjøpte nylig en Dell XPS M1530.

Core2Duo T8300

4gb ram

8600GT 256mb

320gb 5400rpm

7497kr inkludert frakt.

Hva var det du sa?

EDIT: Den kom forøvrig også med bluetooth, bluetooth fjernkontroll, bluetooth mus og fingeravtrykksleser, og har fått veldig bra karakterer i alle anmeldelser jeg har lest, både norske og engelske.

Dell XPS serien varierer mye i pris, de er flinke på 3-4 dagers kampanje. Men sant det du sier også. Jeg snakket om hw.no søkemotor og de øvrige merkevarene som selger til forhandlere. Dell sin C2B løsning tjener de bra på, kutter MYE utgifter. For å være helt ærlig har de fleste produsenter alt å lære fra Dell. Men dog er ikke Dell ett billig merke sådan. Men kanskje de beste kampanjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...