Pentium-Power Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Igår fikk jeg tilsendt en S-ATA 250GB Harddisk, og 2GB Kingston HyperX RAM fra Komplett som jeg monterte i pc'en min, og etter dette så driver pc'en å skrur seg av. Uansett hva jeg driver med så skrur pc'en seg mystisk av etter cirka en halvtime. Har sjekka temperaturer, der er det ingen problemer. Håper virkelig noen har peiling på hva som er galt. Mine Specs nå: CPU: AMD Athlon 3500+ 2.2 Ghz GPU: BFG 7900GT HDD1: Seagate 200GB IDE HDD2: Samsung 80GB IDE HDD3: Samsung 250GB S-ATA HDD4: WD 250GB Ekstern RAM: 2 stk. 512MB Kingston DDR 2 stk. 1024MB Kingston HyperX DDR2 PSU: 400W OS: XP 32Bit Edit: Dette er feilrapporten jeg får av Windows etter pc'en har restarta seg: C:\DOCUME~1\Backflp\LOKALE~1\Temp\WERcdb6.dir00\Mini062308-09.dmp C:\DOCUME~1\Backflp\LOKALE~1\Temp\WERcdb6.dir00\sysdata.xml Prøvde også å koble fra den nye S-ATA disken for å se om det ordnet saken, men pc'en driver fortsatt å restarter seg. Endret 23. juni 2008 av Pentium-Power Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Virkelig ingen som har peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
iron_knuckle Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Høres ut som at din psu er for liten Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg koblet jo fra den nye S-ATA disken, men pc'en fortsatte å restarte seg, så kan vel ikke være PSUen som er problemet? Kan det være ustabilitet pga to 1024 DDR2 og to 512 DDR brikker? Eller kan det rett og slett være for mye RAM for Win XP HE 32Bit? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
GSP<3 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) har du prøvd å tatt ut de 2 nye minnebrikkene? kan være en eller begge er ødelagte edit: kan det være pcen slår seg av når den bruker for mye ram? Endret 23. juni 2008 av KennyMafakka Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Prøv å ta ut de to nye minnebrikkene som posten over foreslår - kan hende hovedkortet ikke liker kombinasjonen av brikker. Lenke til kommentar
Pentium-Power Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Tok ut de 2 gamle 512MB brikkene for ca en halvtime siden, og alt fungerer som det skal enda. Men har ikke gått lang nok tid til å si noe for sikkert enda. HK: Asus A8V-E SE 939 Socket. Edit: Noen som vet om dette hovedkortet støtter DDR2 RAM egentlig? Med tanke på at de to nye RAMbrikkene mine er DDR2. Hvis ikke så har jeg vel egentlig kasta bort 600 kroner.. :/ Edit: Fant faktisk ut at jeg kjøpte feil når jeg bestilte ny RAM. Jeg bestilte DDR og ikke DDR2, men så fant jeg også ut at hovedkortet mitt ikke støtter DDR2 så. Jaja, det var 600,- ut ruta. Vært fint med flere forslag over hva som kan være problemet btw. Endret 23. juni 2008 av Pentium-Power Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Problemet er at hovedkortet ikke liker den nye rammen din - har du prøvd å kjøre bare de to nye da - mange kort som hater mer enn to brikker, og ditt er basert på VIA chipset - og det var ikke akkurat det beste for å si det litt forsiktig.... Du får ikke satt inn DDR2 brikker - de passer ikke i dimm soklene heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå