Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øvelseskjøring på Tung Motorsykkel

Anbefalte innlegg

Heihei kjære medfolk!

Jeg bestod i dag oppkjøringen på mellomtung motorsykkel(600cc med en effekt på 34hk siden jeg er bare er 19år) Hvordan er det for meg å øvelseskjøre med tung motorsykkel? Har jeg lov til dette eller må jeg fylle 21 først? i og med at mitt førerbevis på mellomtung blir automatisk flytter over til tung når jeg passerer 21år. Har jeg lov til å starte nå? 2 år før, som på lett motorsykkel? Hvordan fungerer dette?

mvh

Chris Moen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18 år for å begynne øvelseskjøring på mc med mer effekt enn 34hk (mellomtung).

Er forresten ingen cc-grense på mellomtung. kan godt være en 1800ccm bare den ikke har mer enn 34hk.

gratulrer forresten!

er heller ikke 2 år før på lettmotorsykkel. kan ikke øvelseskjøre når man er 14. er vel 15 1/2 tror jeg.

Lenke til kommentar

Er det ikke sånn at man kan øvelsekjøre når det er 2 år til man kan ta lappen på det. Untatt lett mc da :p Så hvis han er 19 og må være 21 for å kunne kjøre det alene, så kan han øvelse kjøre? Tror jeg leste det et sted

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Om du skulle kjøre en yamaha r6 som er full effekt og reg. som 34 hk er det ingen som finner ut av det så lenge du ikke skader deg så ille at både du og sykkelen blir liggende. Først da sliter du.. Tror ikke du kan øvelseskjøre. Hvis det går må man kjøpe ekstra speil bl.a. Kjøreskolen vet sikkert dette.

Lenke til kommentar
Motorsykkel er for horer!

Da tror jeg at du skal pelle deg ut fra dette forumet og denne posten før jeg kommer hjem til deg og kjører ned døra di med sykkelen min og etter det slenger pikken din mellom kjede og drevet! Taper, motorsykkel er for de som vet hva 2 hjul skal brukes til og hva krefter, handling og en ekte frihetsfølelse er! Hva får du i en bil? ingenting. Ikke engang ordentlig fart, hvertfall ikke i den bilen du har råd til.

On Topic: tusen takk for svar. skal se litt nærmere på dette;) evt. spørre en kjøreskole=) takk igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...