Boettemedbriller Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Skal ut å reise på nyåret, og kommer til å gå mye med stor tursekk. Noen som har noen smarte løsninger for hvordan jeg skal frakte et digitalt slr i tillegg til 2-3 obj. og muligens stativ? Bør være forholdsvis lett tilgjengelig, så det utelukker å dytte det ned i sekken Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det finnes mindre kamera-bagger som du kan ha på magen; men jeg vet ikke om du da må kjøpe ryggsekk, kamerasekk og seler fra samme produsent. Hva har du tenkt å ha med deg ? Tom Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Tenkte du på bortsett fra fotoutstyr? Det mest ekstreme blir nok full pakke med telt og sovepose for et par uker ute. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Tenkte du på bortsett fra fotoutstyr? Det mest ekstreme blir nok full pakke med telt og sovepose for et par uker ute. Det var foto-utstyret jeg tenkte på. Det høres ut som om det blir en del "ut i naturen"; eller er det bare det ? Tom Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Det er nok det det blir ja Nikon d40, nikon 18-55 kit, 55-200 vr og muligens et fast vidvinkel/normal. Samt renseutstyr og annet nødvendig. Forøvrig fint med tips på "annet nødvendig" også Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Da tar ikke utstyret så stor plass; så noe du kan ha på magen og som festes på en eller annen måte, er det som du bør lete etter. Jeg vil tro at det er kit-en og telen som er det som bør være lett tilgjengelig. Så det siste objektivet kan ligge i en beskttelses-pose i selve rygg-sekken Det du trenger ekstra, er nok batterier og minnebrikker. Tom Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Noen som har direkte erfaring med lignende løsninger, noen konkrete anbefalinger av produkter? Batteri og minnebrikker må nok hamstres ja Lenke til kommentar
Boettemedbriller Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Da ser det ut som det blir en Lowepro Off Trail 2. Siden den består av 3 moduler skulle det gå greit å tilpasse den som jeg måtte ønske Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Da ser det ut som det blir en Lowepro Off Trail 2. Siden den består av 3 moduler skulle det gå greit å tilpasse den som jeg måtte ønske Det høres ut som et fornuftig valg. Hadde tidligere en mindre utgave av den. Den gang kameraene var analoge og mindre i størrelse (Nikon F-501). Tom Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har lurt litt på samme løsning selv om ikke akkurat blir noen langturer inkluderende sovepose med det første. Jeg løste det på en mindre elegant måte ved å ha de 2 etuiene som mine 2 Sigma linser kom i hengende i reimen som går over brystkassa (evt 1 avhengig av hva jeg tar bilder av, har en 105mm Macro og 10-20mm vidvinkel). På den måten kan jeg bytte linser uten å måtte av med sekk osv. Ekstra minnebrikke har jeg i jakke/bukse lomme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå