Gå til innhold

Ikke kjøp spill fra Electronic Arts og andre som har SecuROM, det kan koste deg DYRT!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hørte nå at fallout 3 har securom, jippi, as if at jeg kommer til å betale for å få securom på dataen min, tolk det sånn du vil...

 

Om det kjøpes fra Steam, slipper man securom.

Og dette utsagnet støttes selvsagt opp med en kilde, ikke sant?

 

Eller?

 

Jeg gir en faktaopplysning for de som er interesserte. Jeg blåser i om du tror meg eller ikke - du kan med letthet søke frem en 'kilde' på egen hånd.

Lenke til kommentar
Jeg gir en faktaopplysning for de som er interesserte. Jeg blåser i om du tror meg eller ikke - du kan med letthet søke frem en 'kilde' på egen hånd.

Crysis & Bioshock hadde visstnok securom selv på Steam versjonen, jeg har ikke funnet noen kilde som bekrefter at Fallout3 ikke har dette på Steam. Kan du linke til din kilde?

Lenke til kommentar
Jeg gir en faktaopplysning for de som er interesserte. Jeg blåser i om du tror meg eller ikke - du kan med letthet søke frem en 'kilde' på egen hånd.

Crysis & Bioshock hadde visstnok securom selv på Steam versjonen, jeg har ikke funnet noen kilde som bekrefter at Fallout3 ikke har dette på Steam. Kan du linke til din kilde?

 

Kilden min er Steam. De opplyser om det benyttes 3djeparts-drm i 'game details'-informasjonen.

 

Sjekk Crysis så ser du at '3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit' oppgis under languages. Dette finner du ikke på Fallout 3.

 

Skulle en trenge enda mer dokumentasjon så finnes det flere poster på steam sine forum som bekrefter det samme.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å bli sinna, Zork, men det har seg faktisk slik at Steam-spill OGSÅ har SecuROM, og jeg spurte bare etter en lenke som beviste det du påstod.

 

Jeg har selv sjekket litt rundt om det nå, nå som jeg ikke sitter på jobb, og kan faktisk konkludere med at, ja, det ser faktisk ut som du har helt rett.

 

Og SecuROMen på CD-skiva du kjøper i butikken, kan du hoppe forbi ved å bruke "Fallout 3" isteden for "launcher", eller hva de nå enn heter.

 

*edit*

 

Far Cry 2 fra Steam: 3rd-party DRM: SecuROM™ 5 machine activation limit

Fallout 3 fra Steam: Ingenting.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Trenger ikke å bli sinna, Zork, men det har seg faktisk slik at Steam-spill OGSÅ har SecuROM, og jeg spurte bare etter en lenke som beviste det du påstod.

 

Jeg mistolket nok 'tonen' i innleegget ditt - ikke så lett å tolke sånt på nettet alltid og det burde jeg vel etterhvert ha lært meg.

 

Beklager! :)

Endret av Zork
Lenke til kommentar
A forum moderator's threat that gamers could be banned from playing all of their EA-published games, such as Spore and C&C: Red Alert 3, for improper forum behavior was the result of a "misunderstanding," Electronic Arts tells Shacknews.

 

En missforståelse? Som i at EA har sagt til mods at de kan sperre gamekonto om folk er idioter på forumet? Eller hvordan kan man missforstå dette?

Lenke til kommentar

Er det jeg setter spørsmålstegn ved.

 

Jeg har lest tråden han sa det i, og tråden han beklager seg i.

 

Your forum account will be directly tied to your Master EA Account, so if we ban you on the forums, you would be banned from the game as well since the login process is the same. And you'd actually be banned from your other EA games as well since its all tied to your account. So if you have SPORE and Red Alert 3 and you get yourself banned on our forums or in-game, well, your SPORE account would be banned to. It's all one in the same, so I strongly reccommend people play nice and act mature.

 

Hva han har missforstått for å klare å skrive det der, er et godt spørsmål.

 

Kan lese endel kritiske tilbakemeldinger i tråden han lagde for å beklage her http://forums.ea.com/mboards/thread.jspa?threadID=457006

 

Bra han tar på seg skylda, men jeg lurer på om det er noe EA hadde planlagt og nå skrinlegger pga bråk, eller om det er noe han har funnet på av seg selv. Jeg tviler på det siste, så da er det info fra EA til han som har blitt missforstått. Og da kommer spørsmålet igjen, hvordan kan det bli en missforståelse rundt noe så alvorlig?

 

Dette er uansett ikke noe med securom å gjøre, så blir offtopic, greit å få tråden tilbake på rett spor.

Lenke til kommentar

Angående Fallout, så har de sagt noe om dette;

 

For Fallout 3’s copy protection on PC, we use the same security model as we did for Oblivion - a simple disc check. We only use SecuRom’s disc check functionality for copy protection. We do NOT limit the number of installs. We do NOT use online authentication or any other SecuROM functionality except for a disc check when you install the game and when you launch the game. We do not install any other programs and we don’t have anything that runs in the background while you’re playing the game.

 

If you experience issues installing the game, try running setup.exe directly off the disc. That will resolve most compatibility issues.

 

http://ve3d.ign.com/articles/news/42660/Fa...-for-disc-check

Lenke til kommentar

Hmm, fant ut at Nwn 2 har SecuROm 7x, men det eneste er at den gjør en (dårlig) dvd sjekk. Bruker DAEMON Tools + Image med Nwn 2, funker fett uten å måtte bruke de spesifike emulerings valgene.

 

Men jeg stoler på Obsidian Ent, har jo ikke gjort den værre etter den tiden spillet har vært ute.

 

Jeg fjernet ikke Mass Effect pga problemer, men pga prinsipp sak. Hvis jeg vil endre hw i hytt og pine, eller installere windows så mange ganger jeg orker så er det mitt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...