Daily-Drifter Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Jeg var egentlig helt ferdig med piratkopiering da jeg er ferdig med skole og er i fast jobb nå, men jeg mister helt lysta på å være rettferdig mot bransjen når de skal behandle meg som en potensiell kriminell når jeg BETALER. De får bare lage en dritbra online-del på spill som krever key så vil dedikerte gamers kjøpe spillet uansett. Solgte liksom ikke BF2 godt nok så de måtte begynne å straffe forbrukerne fordi noen få spilte på shitty hacka servere uten ordentlig community som aldri ville kjøpt spillet uansett? Til dere som prøver å forsvare Securom her, hva er gærnt med dere? jeg tror jeg skal begynne å kjempe for utvidede rettigheter for datalagringsarkivet, åh stemmer det, det er jo idioter som dere som argumenterer for det og SecuROM trekker nok ressurser på linje med andre programmer, men tviler på at det er noe som merkes mer enn de fleste andre programmer som ligger i bakgrunnen normalt når Windows brukes. Kanskje jeg kan begynne å sende fake fakturaer til deg, du vil jo betale dem siden de ikke koster noe mer enn andre fakturaer du får. catch my drift? Endret 28. oktober 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Forsvarer ikke Securom, men det blir virkelig det samme for utviklerene som har slitt ræva av seg for å lage spill om du begrunner piratkopieringen din med at spillet kan potensielt fucke opp pcen din og gjøre det umulig å brenne cder. Da bør du heller kjøpe spillet og så laste ned ihvertfall, eller kanskje vurdere konsoll. Er ikke alle spill som er laget for å være mulig å spille online heller. Søksmål er vel heller kanskje den beste veien å gå, får vel håpe at det skjer noe på det feltet her. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 SecuROM trekker nok ressurser på linje med andre programmer, men tviler på at det er noe som merkes mer enn de fleste andre programmer som ligger i bakgrunnen normalt når Windows brukes. Kanskje jeg kan begynne å sende fake fakturaer til deg, du vil jo betale dem siden de ikke koster noe mer enn andre fakturaer du får. catch my drift? En faktura er noe man bør gå gjennom for å sjekke om den er legal eller ikke, da dette vil sannsynligvis ha med din personlige økonomi å gjøre. De fleste kopibeskyttelser vil kreve en viss mengde ressurser mens de er aktive, og med mindre man kan se at kopibeskyttelsen sluker store mengder ressurser er dette noe man generelt ikke trenger å bekymre seg om. Med mindre man har en Pentium II 233 MHz fra midten av 90-tallet, da. Om en person hater alle kopibeskyttelser bør man ikke piratkopiere spillene som er beskyttet av dem. Da viser man bare utgiverne at piratkopiering stadig er et problem og at man må finne på noe enda bedre neste gang. En boikott bør også strekke seg til piratkopierte versjoner av programvaren. Hva kom først - piratkopiering, eller kopibeskyttelse? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kjøper cleane spill og xbox titler. Har ikke engang cd/dvdrom på pcen men installerer fra en server, så det er ikke engang casen, jeg sier bare at om de vil at jeg skal være lojal mot bransjen skal jeg ha en reward for det, ikke straff. Solgte Half-life dårlig f.eks? klarte seg helt fint uten noen drm, kun cd-key til de som ville være med i communityen. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) SecuROM trekker nok ressurser på catch my drift? En faktura er noe man bør gå gjennom for å sjekke om den er legal eller ikke, da dette vil sannsynligvis ha med din personlige økonomi å gjøre. De fleste kopibeskyttelser vil kreve en viss mengde ressurser mens de er aktive, og med mindre man kan se at kopibeskyttelsen sluker store mengder ressurser er dette noe man generelt ikke trenger å bekymre seg om. Med mindre man har en Pentium II 233 MHz fra midten av 90-tallet, da. Om en person hater alle kopibeskyttelser bør man ikke piratkopiere spillene som er beskyttet av dem. Da viser man bare utgiverne at piratkopiering stadig er et problem og at man må finne på noe enda bedre neste gang. En boikott bør også strekke seg til piratkopierte versjoner av programvaren. Hva kom først - piratkopiering, eller kopibeskyttelse? Det er min personlige pc, jeg bestemmer hva som skal være på den og hva kraften skal gå til, det er en prinsipiell sak. Om du sikter til meg med det siste der er jeg usikker på, har jeg sagt at jeg piratkopierer spill med securom? har ikke lyst til å ha noe med softwaren dems å gjøre i det hele tatt. Jeg har alltid kjøpt spill, selv når jeg har levd på stipend og lørdagsjobbing. Jeg liker å belønne de som gir meg bra underholdning, men plutselig blir jeg pissa på av disse folka jeg har prøvd å holde i business? Der går grensen for meg... Endret 28. oktober 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Har ikke noe problem med SecuRom, og har enda ikke lest noe som beviser at det er noe direkte farlig. Enaste som jeg har sett rundt på diverse forum og skriv om dette er at folk ikke liker å bli fortalt at de ikke kan installere spillene på 40 PCer om de måtte ønske, noe som er helt på jorde. Og likedan er det å bare vær sta og si det er en prinsipp sak. Kjøper du spill med SeruRom og installerer, aktiverer så spiller du. Er ikke noe problem i det hele tatt, og er ikke anderledes enn hvis du kjøpte spillet dersom den ikke hadde SecuRom i bortsett for å activere...oi...et ledd ekstra!! Å huffda! Faktisk så liker jeg det, fordi så langt alle spill jeg har som har SecuRom i slepper jeg å ha disken til. Veldig greit. Jeg har ingen problemer, og med god samvittighet kan spille. Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg spiller f.eks diablo2 uten cd, oy, er jo ingen securom på den heller jo, rart det der. Så lenge securom ikke blir avinnstalert på en skikkelig måte på en enkel måte, og legger seg inn uten å informere kunden, og oppfører seg som et rootkit, vil jeg ikke bruke penger på spill som kommer med dette. Hvorfor skal jeg måtte aktivere et spill jeg har kjøpt go betalt på nett for å få spille det lokalt på min pc? Det er ikke spill(video)utleie vi snakker om her heller, da skulle prisen vært veldig mye lavere. Det faktumet at EA ikke informerer kjøpere om at de legger inn rootkit på pcen, burde være grunn nok til at folk holdt seg unna. Rart hvordan sony fikk en baksmell pga noen cder, men EA går fri (om man ser bort ifra amazon bølgen på spore) når de gjør ca det samme. Men det er jo sånn at folk bestemmer selv, vil du leie et spill til fullpris, er det jo opp til deg. vi prøver i det minste å gjøre folk oppmerksomme på at det er noe fishy med securom, hvem er EA til å nekte meg daemontools egentlig, og at folk bør være klar over hva de legger inn og godtar blir kjørt på sin egen pc. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Og på min PC er Daemontools installert, det har det alltid vært. Jeg har kjøpt flere spill fra EA og aldri fått så mye som en antydning om at det er et problem med Daemontools fra SecuROM.... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg spiller f.eks diablo2 uten cd, oy, er jo ingen securom på den heller jo, rart det der. Så lenge securom ikke blir avinnstalert på en skikkelig måte på en enkel måte, og legger seg inn uten å informere kunden, og oppfører seg som et rootkit, vil jeg ikke bruke penger på spill som kommer med dette. Hvorfor skal jeg måtte aktivere et spill jeg har kjøpt go betalt på nett for å få spille det lokalt på min pc? Det er ikke spill(video)utleie vi snakker om her heller, da skulle prisen vært veldig mye lavere. Det faktumet at EA ikke informerer kjøpere om at de legger inn rootkit på pcen, burde være grunn nok til at folk holdt seg unna. Rart hvordan sony fikk en baksmell pga noen cder, men EA går fri (om man ser bort ifra amazon bølgen på spore) når de gjør ca det samme. Men det er jo sånn at folk bestemmer selv, vil du leie et spill til fullpris, er det jo opp til deg. vi prøver i det minste å gjøre folk oppmerksomme på at det er noe fishy med securom, hvem er EA til å nekte meg daemontools egentlig, og at folk bør være klar over hva de legger inn og godtar blir kjørt på sin egen pc. Det fins forskjellige versioner av SecuRom, og i det siste har de kuttet ned den "stygge" alle snakker om. Root kit opplegget kom da den først ble tatt i brukk (blant annen det første posten snakker om), men den versionen har ikke blitt brukt siden. Selvom mangen forsøker seg å lage strengere regler (som Spore). Det som folk ikke liker er at den knytter seg inn på OSet, dette er for å lage sterkere kryperting, også noe av grunnen til folk synes den er "fæl". Men den er ikke farlig, det er bare måten den virker på. Leier spill? Det har jeg aldri hatt inntrykk av. Det er helt umerkbart utenom å måtte trykke på et "Activate" knapp under installering og en "Deactivate" når jeg avinstallerer. Enaste den hindrer meg i er å kunne låne den ut til alle kameratene mine, men det er ikke noe stort problem. Endret 29. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Nether Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Leier spill? Det har jeg aldri hatt inntrykk av. Det er helt umerkbart utenom å måtte trykke på et "Activate" knapp under installering og en "Deactivate" når jeg avinstallerer. Enaste den hindrer meg i er å kunne låne den ut til alle kameratene mine, men det er ikke noe stort problem. Problemet er jo at det ofte ikke finnes en enkel liten deactivate knapp du kan trykke. Som regel må du ringe for egen regning for å be dem på dine knær om å få en ny aktivering. Jeg har fulgt en del med på styret rundt Spore, og det er mange bevis på at det faktisk er langt fra enkelt å få nye aktiveringer. Noen måte å deaktivere spillet på har i hvert fall ikke kommet enda. Og selv om dette skulle komme vil du virkelig ha en fremtid hvor det å reformatere betyr å laste ned spesielle deaktiveringsverktøy som deaktiverer spillene før du så må avinstallere dem og først da kan du reformatere? Jeg har kanskje 30 spill installert nå og andre har nok flere. For å få spille Spore må du ringe og be på dine knær om få installere igjen. Faktisk sier erroren som kommer opp at du må kjøpe et nytt spill. Hva om jeg måtte gjøre dette med alle 30 spillene jeg har installert. Tenk deg hvordan telefonregningen blir hvis man må ringe teknisk support til alle spillene man har. For mail hjelper i hvert fall ikke. Folk som har prøvd mail support får bare automatiske beskjeder tilbake om ting som ikke har noe med aktiveringer i det hele tatt. Selvsagt er det mange som overdriver og man kan aldri stole på det man leser, men noen har faktisk dokumentert hele prosessen som her: http://forum.spore.com/jforum/posts/list/6800.page Dette er bare et spill, men jo flere som aksepterer dette, jo flere utgivere vil ta det i bruk. Hvorfor skal vi som spillere tolerere dette? Har du noen gang lest advarsler på filmer? Der hvor det egentlig står at bare personen som har kjøpt filmen kan se på den. Tenk deg oppstyret hvis dette hadde faktisk blitt påtvunget. Tenk om man bare kunne se en film tre ganger før man må ringe og forklare hvorfor man vil se den en gang til. Husker du oppstyret rund kopibeskyttelsen på CDer. Alle andre forbrukere protesterer vilt når underholdningen deres bli pålagt begrensninger. Hvorfor skal vi spillere bare ta det? Jeg gjør ikke noe spesielt for å motvirke kopibeskyttelse. Jeg kjøper alle spill jeg vil ha. Jeg sier ikke noe annet. Men det viktigste er å få det ut i lyset slik at de som har baller til det (jeg har fra naturens side ikke baller) kan prøve å gjøre noe med det. Mange firmaer (ikke bare i spillindustrien) koker oss levende som frosker. Til slutt vil det være for sent å hoppe ut, og da er alle våre rettigheter allerede borte. Og jeg tenker ikke bare på kopibeskyttelse nå. Uansett. Som andre har sagt så bør man ikke piratkopiere spill for å protestere. La heller være å kjøpe spillene hvis du har viljestyrke til det, hvilket jeg dessverre ikke har. Men det hjelper i hvert fall ikke å gi dem mer vann på mølla ved å få tak i spillene på ulovlig vis. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Har du noen gang lest advarsler på filmer? Der hvor det egentlig står at bare personen som har kjøpt filmen kan se på den.Tenk deg oppstyret hvis dette hadde faktisk blitt påtvunget. Tenk om man bare kunne se en film tre ganger før man må ringe og forklare hvorfor man vil se den en gang til. Hehe, som en kuriositet så ble jo faktisk noe lignende dritt forsøkt i forbindelse med lanseringen av DIVX formatet. Man kunne bare spille av filmen man kjøpte én gang(innen 48timer etter at man hadde kjøpt den), deretter måtte spilleren kobles opp gjennom telefonen for å betale enda en gang dersom du ville se filmen igjen. Heldigvis gikk ikke dette særlig bra for firmaet og mindre enn ett år senere gikk opplegget i vasken. Følgelig ble da også kundene som hadde kjøpt filmer sittende igjen med helt verdiløse disker, da det ikke lenger var mulighet for å aktivere dem på nytt. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Har du noen gang lest advarsler på filmer? Der hvor det egentlig står at bare personen som har kjøpt filmen kan se på den.Tenk deg oppstyret hvis dette hadde faktisk blitt påtvunget. Tenk om man bare kunne se en film tre ganger før man må ringe og forklare hvorfor man vil se den en gang til. Hehe, som en kuriositet så ble jo faktisk noe lignende dritt forsøkt i forbindelse med lanseringen av DIVX formatet. Man kunne bare spille av filmen man kjøpte én gang(innen 48timer etter at man hadde kjøpt den), deretter måtte spilleren kobles opp gjennom telefonen for å betale enda en gang dersom du ville se filmen igjen. Heldigvis gikk ikke dette særlig bra for firmaet og mindre enn ett år senere gikk opplegget i vasken. Følgelig ble da også kundene som hadde kjøpt filmer sittende igjen med helt verdiløse disker, da det ikke lenger var mulighet for å aktivere dem på nytt. Interessant. Det visste jeg faktisk ikke. Fint at det gikk i vasken. Syns fortsatt det er latterlig hva som står i de advarslene. Stakkarene som sitter på sykehus eller gamlehjem har egentlig ikke lov til å se på film de hvis de ikke kjøper en egen kopi. Skoler har vel også brutt advarslene mange ganger. Husker at vi så på Ringenes Herre og andre mindre lærerike filmer på skolen. Ser for meg at alle avspillere får en sensor som teller hvor mange det er i rommet og så må hver person dra hver sin versjon av filmen gjennom sensoren for at man skal kunne sette på en film. Det skal da ikke være lov til å se på en film gratis. Det er da det samme som å dele ut et spill til alle vennene sine, faktisk verre siden en film ser man ofte bare en gang, mens et spill bør man gjerne ha selv slik at man kan spille det ferdig. Drar det langt nå, men ærlig talt ser jeg ikke forskjellen. Hvis filmelskere (meg inkludert) hadde måttet gå gjennom det samme som gamere hadde det vært hyl og skrik med en gang. Og det er enda enklere å laste ned filmer enn spill. Endret 29. oktober 2008 av Nether Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Jeg har kanskje 30 spill installert nå og andre har nok flere. For å få spille Spore må du ringe og be på dine knær om få installere igjen. Faktisk sier erroren som kommer opp at du må kjøpe et nytt spill. Hva om jeg måtte gjøre dette med alle 30 spillene jeg har installert. Jeg har mye mindre spill installert. Under 5 for øyblikket. Jeg fjernet Mass Effect pga prinsipp sak. Nå så kjøper jeg bare spill som har "ok" kopibskyttelse eller konsollspill. Skal kjøpe Xbox 360 snart, da blir det Mass Effect, bioware er ok, microsoft er ok men EA er noen jeg ikke vil ha med å gjøre. Forresten. Jeg har hørt at den neste Battlefield 2 patchen skal inkludere SecuROM 7.. Drar det langt nå, men ærlig talt ser jeg ikke forskjellen. Hvis filmelskere (meg inkludert) hadde måttet gå gjennom det samme som gamere hadde det vært hyl og skrik med en gang. Og det er enda enklere å laste ned filmer enn spill. Jeg er en sikkelig film elsker selv, en god film slår det å spille syns jeg. Men for min del, så klarer ikke film å slå musikk i interesse og underholdning. Endret 29. oktober 2008 av Haventh Lenke til kommentar
Cr0user Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Vet nå heldigvis hvordan jeg fjerner secuROM HELT! Lenke til kommentar
Nether Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har mye mindre spill installert. Under 5 for øyblikket. Jeg fjernet Mass Effect pga prinsipp sak. Nå så kjøper jeg bare spill som har "ok" kopibskyttelse eller konsollspill. Skal kjøpe Xbox 360 snart, da blir det Mass Effect, bioware er ok, microsoft er ok men EA er noen jeg ikke vil ha med å gjøre. Forresten. Jeg har hørt at den neste Battlefield 2 patchen skal inkludere SecuROM 7.. Jeg er en sikkelig film elsker selv, en god film slår det å spille syns jeg. Men for min del, så klarer ikke film å slå musikk i interesse og underholdning. Oi. Bare fem. Hehe. Husker jeg også hadde så få for lenge siden nå jeg hadde en 20 GB harddisk eller noe. Med nesten 500 GB blir jeg mye mer slepphendt og bare lar spillene være der. Skulle også gjerne boikotte ting, men klarer bare å boikotte spillene jeg ikke ville ha uansett. Hvorfor måtte dere ta over Bioware EA? Klarer ikke å boikotte Bioware spill. Før hadde dere omtrent ingenting jeg hadde lyst på, men nå må jeg bite i det sure eplet og kjøpe spill fra EA. Det er en konspirasjon sier jeg. Elsker film ja. Har hatt perioder hvor jeg har kjøpt 2-3 filmer i uken. Ingen skal si at jeg ikke støtter underholdningsindustrien. Er som regel gamle filmer da. En butikk fem min unna har så mange filmer at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Dette er litt off topic da men. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 funker spillene etterpå da? eller snakker du om etter en uninstall? Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 funker spillene etterpå da? eller snakker du om etter en uninstall? Ja spillene funker, men når du starter de igjen etter at du har fjernet SecuROM 7 så reinstalleres den... Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Å bruke Spore er så typisk bare fordi er den historiens strengasete form for SecuRom noensinne. Dessuten har dem forandre på den nå har jeg hørt. Lenke til kommentar
Haventh Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Å bruke Spore er så typisk bare fordi er den historiens strengasete form for SecuRom noensinne. Dessuten har dem forandre på den nå har jeg hørt. Godt mulig det, de forandret SecuROM 7 til ME også. De kunne fjernet det, først da er det ok. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Godt mulig det, de forandret SecuROM 7 til ME også. De kunne fjernet det, først da er det ok. Hvis piratene slutter å piratkopiere i samme slengen, da ser vi nok at kopibeskyttelsen fjernes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå