Slimda Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 nice innlegg det der.. totalt eiendes Vel, er ikke det der bevis så... Bevis for hva, egentlig? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det bevises i alle fall ikke at trojanere, pop-ups og all mulig annen drit på pc'n kan tilbakeføre til SecuRom. Det er det nemlig ganske mange som har påstått gjennom trådens 30 sider. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nei, trojanere og pop-ups etc. kan ikke linkes direkte til SecuRom pr.idag. Det artikkelen fremhever er hvordan Securom kompromitterer maskinen til intetanende forbrukere ved installering av et rootkit som medfører fare for ødelagt hardware. Lenke til kommentar
iharal3 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jøss når folk driver og whiner om at det er så mye rart med spill på pc så er jeg glad for at jeg dreit i spill på Pc'en og kjøpte meg en Xbox 360 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jøss når folk driver og whiner om at det er så mye rart med spill på pc så er jeg glad for at jeg dreit i spill på Pc'en og kjøpte meg en Xbox 360 La oss nå ikke begynne en konsoll-diskusjon her. Vi vet alle at konsoller er bransjens forsøk på å slippe unna piratkopiering. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hjelper det og søke etter securom på Min Datamaskin og bare slette mappen når du finner den? Gjorde det nettopp, men lurer på om det fortsatt er der. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det hjelper lite, du. Den beste metoden jeg har funnet, er å reformatere hele windows-disken og installere på nytt. Lenke til kommentar
ouCHastilaer Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nei, trojanere og pop-ups etc. kan ikke linkes direkte til SecuRom pr.idag.Det artikkelen fremhever er hvordan Securom kompromitterer maskinen til intetanende forbrukere ved installering av et rootkit som medfører fare for ødelagt hardware. Huh? Medfører en fare for ødelagt hardware? Utdyp takk! Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Nei, trojanere og pop-ups etc. kan ikke linkes direkte til SecuRom pr.idag.Det artikkelen fremhever er hvordan Securom kompromitterer maskinen til intetanende forbrukere ved installering av et rootkit som medfører fare for ødelagt hardware. Det eneste som står om 'fare for ødelagt hardware' i artikkelen er følgende: "There is no avoiding the fact that the use of any DRM that requires multiple disk checks will dramatically reduce the life cycle of your CD/DVD drive." Problemet med denne resonneringen er at SecuROM tar kun 1 sjekk av disken ved installering, såvidt jeg vet. Etter dette er det kun online-sjekk da man ikke trenger å ha DVDen i etter installering. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er vel ikke mer skadelig enn en hvilken som helst annen trojaner, men det er jo greit så lenge man har betalt for å bli overvåket. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er vel ikke mer skadelig enn en hvilken som helst annen trojaner, men det er jo greit så lenge man har betalt for å bli overvåket. Overvåket, sier du? Hvilken personlig informasjon er det som beviselig sendes, og hvor sendes den? Fakta på bordet, takk. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er vel ikke mer skadelig enn en hvilken som helst annen trojaner, men det er jo greit så lenge man har betalt for å bli overvåket. Overvåket, sier du? Hvilken personlig informasjon er det som beviselig sendes, og hvor sendes den? Fakta på bordet, takk. Det er det ingen som vet, som med all lukket programvare. Akkurat som alle de deilige trojanerene som angivelig skal følge med farlig, piratkopiert programvare. Forskjellen er at jeg aldri har opplevd at en trojaner har hindret meg i å rippe en CD (dette gjaldt kopibeskyttelse på en lyd-CD). Stemmer det at spillet ikke vil fungere samtidig med legitime programmer som Daemon Tools, Alcohol 120% osv., så betyr det at kopibeskyttelsesmekanismer har sjekket etter programmer på maskinen, noe som ikke har noen som helst relevans til virkemåten til spillet. Dette er i beste fall sabotasje. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er det ingen som vet, som med all lukket programvare. Akkurat som alle de deilige trojanerene som angivelig skal følge med farlig, piratkopiert programvare. Forskjellen er at jeg aldri har opplevd at en trojaner har hindret meg i å rippe en CD (dette gjaldt kopibeskyttelse på en lyd-CD). Stemmer det at spillet ikke vil fungere samtidig med legitime programmer som Daemon Tools, Alcohol 120% osv., så betyr det at kopibeskyttelsesmekanismer har sjekket etter programmer på maskinen, noe som ikke har noen som helst relevans til virkemåten til spillet. Dette er i beste fall sabotasje. Så du innrømmer at du faktisk ikke vet noen ting om noen data sendes ut i det hele tatt? Det er ikke noe grunnlag for å påstå at SecuROM overvåker deg. Skal du komme med en slik påstand bør du ha fakta for å støtte opp om den, ellers blir det som mye annet i denne tråden - ville spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Som sagt mange ganger tidligere i tråden vil de aller, aller fleste brukerne aldri oppleve noen problemer med SecuROM og brenning av CDer, Daemon Tools osv. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Nå har ikke jeg orket og lese noe av denne tråden, men er dette securom dritet på Farcry 2? Jeg innstalerte det i stad, også kom AVG opp med en melding om en trojansk hest når det kom opp en oppdatering etter directx oppdateringen.. Jeg sjekka brannmuren og, og den var skrudd av (vet ikke om det kan ha skjedd før, men den var av nå). Helt tullete... Er det noen som kunne forklart meg åssen jeg kan få fjernet Securom? (vet forresten ikke om det står i tråden fra før av, kan sjekke.. eller bare google ) EDIT: lol, det var visst en link til det på forsiden... fjerningen av SecuROM altså.. Endret 23. oktober 2008 av Tord93 Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er det ingen som vet, som med all lukket programvare. Akkurat som alle de deilige trojanerene som angivelig skal følge med farlig, piratkopiert programvare. Forskjellen er at jeg aldri har opplevd at en trojaner har hindret meg i å rippe en CD (dette gjaldt kopibeskyttelse på en lyd-CD). Stemmer det at spillet ikke vil fungere samtidig med legitime programmer som Daemon Tools, Alcohol 120% osv., så betyr det at kopibeskyttelsesmekanismer har sjekket etter programmer på maskinen, noe som ikke har noen som helst relevans til virkemåten til spillet. Dette er i beste fall sabotasje. Så du innrømmer at du faktisk ikke vet noen ting om noen data sendes ut i det hele tatt? Det er ikke noe grunnlag for å påstå at SecuROM overvåker deg. Skal du komme med en slik påstand bør du ha fakta for å støtte opp om den, ellers blir det som mye annet i denne tråden - ville spekulasjoner uten rot i virkeligheten. Jeg har ikke hevdet at SecuROM sender noe data til utviklerene, men at programvare på min maskin overvåkes av kopibeskyttelsesmekanismen. Hvordan ellers tror du at SecuRom-sjekken kan feile fordi jeg har installer "emulation software"? Dette er EA pinlig klar over. Men som annen malware, så må jeg nesten anta det verste. Som sagt mange ganger tidligere i tråden vil de aller, aller fleste brukerne aldri oppleve noen problemer med SecuROM og brenning av CDer, Daemon Tools osv. Flaks for deg. Jeg har ikke vært så heldig med den, og da spesielt med nyere versjoner av SecuRom (GRAW, Rainbox 6 - Vegas, Hitman 4 ...). Det betyr alt. Lenke til kommentar
FredyZoR Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 jeg kjøpte ny maskin på komplett.no her for ikke så lenge siden, med crysis. Installerte og spilte det resten av kvelden jeg fikk den. neste morgen funker ikke DVD-brenneren, trodde det bare var en hardware feil eller noe, fikk ny etter 2 dager av Komplett.no da men... det var nok SecuROM, skal fjerne det når jeg kommer hjem! som THQ har skrevet: "EA SUCKS" Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 jeg kjøpte ny maskin på komplett.no her for ikke så lenge siden, med crysis. Installerte og spilte det resten av kvelden jeg fikk den. neste morgen funker ikke DVD-brenneren, trodde det bare var en hardware feil eller noe, fikk ny etter 2 dager av Komplett.no da men... det var nok SecuROM, skal fjerne det når jeg kommer hjem! som THQ har skrevet: "EA SUCKS" Er du helt sikker på at det er SecuROM sin feil? Har du noen beviser på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er generelt imot piratkopiering når man har løsninger som faktisk er gode for lovlige kjøpere. Det jeg ikke kjøper lovlig er musikk og spill fra EA (heretter). Jeg ønsker ikke at EA skal snoke i pc'en min. Synd for EA, i dette tilfellet taper dem meg som kunde i 2 av spillene jeg har tenkt å kjøpe og det forundrer meg ikke om flere tenker som meg også. Dumme EA, det vil ALLTID være noen der ute som knekker kodene. Og ikke kom med dette nettspill greiene som argument, det finnes ikke argument mot det som står beskrevet i første post i denne tråden. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg er generelt imot piratkopiering når man har løsninger som faktisk er gode for lovlige kjøpere. Det jeg ikke kjøper lovlig er musikk og spill fra EA (heretter). Jeg ønsker ikke at EA skal snoke i pc'en min. Synd for EA, i dette tilfellet taper dem meg som kunde i 2 av spillene jeg har tenkt å kjøpe og det forundrer meg ikke om flere tenker som meg også. Dumme EA, det vil ALLTID være noen der ute som knekker kodene. Og ikke kom med dette nettspill greiene som argument, det finnes ikke argument mot det som står beskrevet i første post i denne tråden. Kommer du også til å boikotte alle de andre spillselskapene som bruker SecuROM? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Det jeg ikke kjøper lovlig er musikk og spill fra EA (heretter). Jeg ønsker ikke at EA skal snoke i pc'en min. Da burde vi sprenge iran til himmels og da, pga lederne som styrer der. Okey, overdrev litt der, men jeg tror du skjønner hva jeg mener Endret 28. oktober 2008 av Gormers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå