AshtraY Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Uten at vi skal avspore debatten videre så bør man lese featuren i Juliutgaven av Total PC Gamer. Det finnes ingen seriøse tall som viser hvor mye som faktisk er tapt inntekt på bakgrunn av kopiering. En piratkop er ikke lik et tapt salg. Stoler dere virkelig blindt på tall fra spillselskapene og deres interesseorganisasjoner?Tror dere virkelig at å skape en software som skaper problemer for enkelte kunder er veien å gå? Leser man innleggene i denne diskusjone ser man at det hersker usikkerhet onkring konsekvensene av SecuROM og at de i verste fall ikke er bedre enn virus. All honnør til Slimda som har foretatt et forsøk, nå trenger vi flere, og mer statistikk eg las artikkelen i Total PC. Der artikkelforfatteren belysar f.eks problem om at det er vanskelig å finne PC spel i butikkhyllenne som ikkje er gamle billeg spel. Lettare å finne warcraft 3(bra spel dog!) enn eit nytt godt spel. som andre sa så har eg også securom på maskina, men også daemon tools og den rekka av program og alt kjørast utan problem. Eg har også original versjon av windows som er heilt oppdatert, om det skulle ha noko å sei. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Beklager om dette har vært dratt fram før, men oppfordrer de ikke mer eller mindre til piratkopiering? Om brukerne vet om det, selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Beklager om dette har vært dratt fram før, men oppfordrer de ikke mer eller mindre til piratkopiering? Om brukerne vet om det, selvfølgelig.. Store problemet er bare at piratkopiene (per dags dato) ikke fjerner Securom-en. De bare omgår Securom-sjekken (altså den biten av Securom som sjekker at spillet er originalvare). Så man får fortsatt Securom på maskinen. Lenke til kommentar
Crysis Fan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 er securom i noen av disse spillene? crysis empire earth 2 battlefield 1942 battlefield vietnam battlefield 2 command and conquer the first decade command and conquer 3(uten extrapakke) company of heroes(uten extra pakke) Supreme commander(uten extra pakke) Need for speed most wanted cs: anthology Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 er securom i noen av disse spillene? crysis empire earth 2 battlefield 1942 battlefield vietnam battlefield 2 command and conquer the first decade command and conquer 3(uten extrapakke) company of heroes(uten extra pakke) Supreme commander(uten extra pakke) Need for speed most wanted cs: anthology Crysis, usikker på de andre. Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Er det farlig for meg å patche Battlefield 2142 da? Lenke til kommentar
fytech Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Latterlig av EA og fylle drit spillene sine med enda mer drit Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Latterlig av EA og fylle drit spillene sine med enda mer drit Nå ville ikke jeg kalt Bioshock, Mass Effect, Spore og lignende for "dritspill". Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 crysisempire earth 2 battlefield 1942 battlefield vietnam battlefield 2 command and conquer the first decade command and conquer 3(uten extrapakke) company of heroes(uten extra pakke) Supreme commander(uten extra pakke) Need for speed most wanted cs: anthology Kun Crysis av de spillene etter min kjennskap. Men det er jo fult mulig at EA legger til SecuROM under en oppdatering. Så helt trygg er man vel uansett ikke. Lenke til kommentar
Crysis Fan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ok takker men hvordan dinner man ut at man har securom? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 Det er en tråd som guider deg gjennom fjerningen av secuROM. (Visst det var det du mente, sjønte ikke innlegget helt ) Lenke til kommentar
Crysis Fan Skrevet 24. august 2008 Del Skrevet 24. august 2008 ops skrivefeil mente hvordan man finner ut om man HAR securom Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Trykk windows-knappen (På stastaturet) + r Skriv så regedit, og trykk ok. Gå inn på rediger, søk etter og skriv inn SecuROM Vent på svar.... Lenke til kommentar
Saint Kalopsia Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Så det er på ingen måte å spille crysis eller andre nyere EA titler uten å måtte kødde med reg edits og slikt? Har lyst til å installere crysis igjen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Vil tro at SecuROM blir installert når du installerer spillet. Da er det lite du kan gjøre. Lenke til kommentar
Crysis Fan Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Trykk windows-knappen (På stastaturet) + rSkriv så regedit, og trykk ok. Gå inn på rediger, søk etter og skriv inn SecuROM Vent på svar.... fant bare en fil som het standard anntar at jeg ikke har det da Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Virker ikke sånn da nei ... Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Burde ikke disse trådene som omhandler SecuROM vært sticky? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Jeg har kjøpt og instalert Crysis uten tanke på Securom, og fant den nå i registeret. Vil det si at jeg da kan videre kjøpe spill som Spore uten problemer, siden jeg tydligvis alerede har fått denne jævelskapen? Er det skadelig å ha den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå