jorgenk4 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg jobber i sommer for et boretslag, får 130,- timen og har tenkt til og bruke frikort på det. Men, etter ejg er ferdig med sommerjobben så skal jeg ut i læra rundt August. Det jeg lurer på og har hørt av mor og far er at jeg ikke burde bruke frikorte i sommerjobben, men da blir jeg trekt 50%, men om jeg bruker frikortet i sommerjobben får jeg noe høyere % skatt når jeg starter som lærling evt. baksmell neste år? Takk for svar MVH Jørgen Lenke til kommentar
War Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Frikortgrensen minus sommerjobben, minus lærlinglønna i 5 mnd = Er det over grensen betal skatt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Så lenge du har kontroll og planlegg litt betyr det ingenting korleis du gjer det. Frikortgrensa er på ca. 40 000. Om du tener alle dei 40 000 på frikort og tener 40 000 som lærling må du betale 11% skatt av dei 40 000. Dei 40 000 på frikort ahr du frikort på og blir ikkje tatt med om du tener meir. Det du må bestemme deg for er om du vil betale 6% skatt heile året (sommarjobb og som lærling) eller 12% som lærling. Du kan: 1: Ha frikort på sommarjobben og få skattekort på 12% som lærling 2: Få skattekort med ein gang på 6% og bruke det på både sommarjobb og som lærling. Prosentsatsene er med utgangspunkt i at du tener 40 000 på frikort og 40 000 som lærling. Tener du mindre må du betale mindre skatt, tener du meir må du betale meir. Om du vil gå i 0 (ca) på skatten så betaler du akkurat det du skal, men det er umogeleg å vite når du bestiller skattekort. Å legge seg nokre prosent over det du skal betale er ikkje dumt. Om du veit ganske nøyaktig kva du kjem til å tene kan du gå inn og rekne på det sjølv her: http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/E...08_12032008.htm Der kan du og gå inn og sjekke ut på hausten når du veit meir om kor mykje du kjem til å tene. Med 80 000 i inntekt skal du betale 8858,- i skatt, så noko stor baksmell vil du aldri få med så liten inntekt. Bommar du med 2-3 prosent er det snakk om nokre hundrelappar. Det ser kanskje komplisert ut, men du treng ikkje bry deg om noko meir enn inntekt. Du må over 300 000 i formue for at det skal få noko betydning for skatten. Har du BSU kan du sjølvsagt legge det inn. Det vil gje små forskjellar på dei forskjellige postane, men i din alder tvilar eg på det er snakk om siffer store nok til at det får stor betydning for skatten. Endret 25. juni 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå