Bobben1 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Har et lite DAW system (Presonus Firepod + Cubase LE) som jeg bruker til hobbyen min. Jeg kunne veldig godt tenkt meg noe ustyr eller software som kan gjøre prosessering av vokal. Da tenker jeg på hamonizer, pitch correction, voice doubler osv. Jeg spiller mest alene så det spilles mest inn enkeltspor (kan spille inn 8 samtidig men har vel ikke hatt behov for mer enn 3-4 til nå). Det finnes f.eks. egne hardware prosessorer som gjør slik jobb. F.eks. http://www.musikkborsen.no/frameset.aspx?i...127734&fm=1 http://www.tc-helicon.com/Default.asp?Id=2243 Er det noen som har erfaring med denne ? Hvor lett den er å bruke og hvordan kvaliteten er? Lydeksemplene på websidene til produsenten er utrolig bra men det kan jo være at det er veldig vanskelig å få et så bra resultat med TC boksen. Antar at disse boksene krever automatisering/midi kontroll for å gi harmonize , harmonize hold osv. på de riktige stedene. Da blir det gode spørsmålet om det er smartere å kjøpe software som gjør denne jobben. F.eks. Antares Avox + auto tune. Da dukker neste spørsmål opp - kan man få til pitch correction og harmonize effekter i real time med avox + autotune ? Er avox og auto-tune bedre enn hardware bokser i prisklassen til TC Electronic VoiceWorks (kr.6000) ? Med en egen hardware boks som gjør jobben så man man vel spille av det aktuelle sporet gjennom harmonizeren og legge på effekter som igjen spilles inn til et nytt spor. Her er jeg usikker på om Cubase LE kan håndtere noe slikt. Jeg mener Presonus boksen skal kunne spille ut flere individuelle tracks til egne utganger dersom DAW softwaren støtter det. Det er selvfølgelig bra med hardware prossesering med tanke på CPU belastning å gjøre prossesering eksternt. Jeg har en ny splitter ny PC med Windows Xp 32bit, Core 2 quad og forholdsvis bra med RAM. Har også tenkt å kjøre EMU Emulator X2 eller liknende VSTi instrument. Forhåpentligvis er det nok CPU osv. til å kjøre både avox,auto tune og emulator X2 (eller X3) samtidig. Noen som har noen meninger om dette vil være noe problem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå