genernic Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Har noen prøvd dette hovedkortet i Linux? har selv P5Q-E, som er ganske likt dette kortet og får ikke kjørt hverken Fedora 9(fungerer, men ingen støtte for Marvell IDE) eller ubuntu 8.04 (installerer ikke) se min tråd i hovedkortforumet for forklaringer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11906090 P5Q-E E8400 Gigabyte HD4850 Samsung IDE DVD brenner 2x samsung F1 750GB SATA hdd Lenke til kommentar
BorN Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Asus kunne med fordel kuttet ut den ekstra PCI-baserte nettverkskontrolleren, og gjerne heller benyttet seg av en kontroller fra Intel eller Broadcom. Bare av nysgjerrighet: hvorfor det egentlig? Hva hadde vært bedre med én nettverkskontroller fra Intel eller Broadcom i steden for to av Marvell der den ene er PCI-basert? Tjueseksdagersbump! Noen dyktige som klarer å svare på spørsmålet til basketgirl? Ble nysjerrig selv Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Jeg tror den andre er PCI-express-basert, og at meningen med setningen er "når de slenger på en nettverkskontroller nr.2 bør den også være PCI-E-basert, men jeg kan ta feil. EDIT: Nei, de mener at i stedet for en PCI-E-kontroller fra Atheros, og en PCI-basert en, burde de hatt bare én PCI-e basert av et kjent merke. (tror jeg.) EDIT2: eller er det bare P5QC som har fra Atheros? Jeg er ikke sikker på noe av det her egentlig Jeg har P5QC og Atheros men jeg ser basketgirl skriver Marvell.. Endret 29. september 2008 av Medrakil Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Noen som veit hvilken av de to nettverksportene på dette kortet som er pci-e? Den øverste eller nederste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå