erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 ok,men det er en ting jeg luerer på og det er linux gratis?.Og om jeg kan oppgradere fra lindux til xp/vista?? ja, linux er gratis. Og nei, du kan ikke oppgradere fra linux til xp/vista. Det heter nedgradere ok!,men kan du nedgradere fra linnux til xp/vista? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ok!,men kan du nedgradere fra linnux til xp/vista? Skulle likt å visst hva du prata om Ihvertfall så når du kjører live-cd av linux så installeres det ikke på noen harddisk. Dermed skjer det aldri noen oppgradering fra xp/vista til linux. Men det kan man gjøre om man ønsker Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 ok!,men kan du nedgradere fra linnux til xp/vista? Skulle likt å visst hva du prata om Ihvertfall så når du kjører live-cd av linux så installeres det ikke på noen harddisk. Dermed skjer det aldri noen oppgradering fra xp/vista til linux. Men det kan man gjøre om man ønsker ok,tusen takk ,men kan noen senda meg ein link til hvor jeg kan laste ned linux?? Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) http://www.google.no/ Endret 24. juni 2008 av Vizla Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tviler nesten litt på om minnepinne-linux kommer til å være løsningen for denne brukeren.. Ser for meg en lang "hvordan bruke linux"-tråd.. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) http://www.google.no/ takk folkens ,men funker linux med g15 og mx518? Kevlar veit du om noe bedre eg kan gjøra då? Endret 24. juni 2008 av erik456 Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tviler nesten litt på om minnepinne-linux kommer til å være løsningen for denne brukeren.. Ser for meg en lang "hvordan bruke linux"-tråd.. I fjor hadde han en topic på ITPro om samme emne som dette, han vil komme tilbake Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ville vel foreslått å bruke xp-cden og reparere windows-installasjonen, eventuelt legge inn hele skiten på nytt.. Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Ville vel foreslått å bruke xp-cden og reparere windows-installasjonen, eventuelt legge inn hele skiten på nytt.. det har jeg prøvd på ,men feilmeldigen kommer før eg før jeg får sjansen til å instalera xp! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Du har fortsatt ikke klart å følge anvisningen i den andre tråden din. 1) Sett riktig bootrekkefølge. 2) På mange hovedkort kan du taste F12 for å få opp boot-meny 3) Bekreft med enter at du skal boot fra CD. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Du er litt på jordet du har fått mange forslag. Du har ikke svart på noe. For og starte på nytt må du sett cd som første boot i bios. Er dette noe du får til? Kommer du inn i bios trykk del når pcen stater. Da setter du i windows cden og restarter pcen. Når den stater opp trykker du på en tast og window installsjon stater. Gjør du ikke dette vil den prøve og lese fra hardisk og du vil få "ntldr is missing" Endret 24. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tviler nesten litt på om minnepinne-linux kommer til å være løsningen for denne brukeren.. Ser for meg en lang "hvordan bruke linux"-tråd..Tror jeg og. Ikke bare en lang, men maaaaaange både korte og lange takk folkens ,men funker linux med g15 og mx518?Kevlar veit du om noe bedre eg kan gjøra då? Funker det Hva med å levere PCen til noen som i det minste kan endre boot-rekkefølgen? Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Du er litt på jordet du har fått mange forslag.Du har ikke svart på noe. For og starte på nytt må du sett cd som første boot i bios. Er dette noe du får til? Kommer du inn i bios trykk del når pcen stater. Da setter du i windows cden og restarter pcen. Når den stater opp trykker du på en tast og window installsjon stater. Gjør du ikke dette vil den prøve og lese fra hardisk og du vil få "ntldr is missing" ja eg får til og sette cd rom som første boot device!,men etter det kommer opp boot from cd så kommer opp ntldr is missing. Er det noen andre som har noen forslg som jeg ikkje har prøvd. Lenke til kommentar
IP Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er cd'n bootbar? Har du en orginal cd du kan prøve? IP Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Er cd'n bootbar? Har du en orginal cd du kan prøve? IP ja cd er bootbar får eg har instalert den på flere maskiner.Nei eg har ikkje en orgianl cd,men jeg har prøvd mange andre cd som ikkje er ekte!. Takk for forslaget! er det noen andre som har andre forslag? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Det er så enkelt at har du greid og sette cd som første boot i bios. Du restater pcen med windows cden får opp på skjermen "press any key to boot from cd" du trykker på en tast og du får da "ntldr is missing" Da er det 2 muligheter win-cd er dårlig. Teste med en annen boot-cd si utimatebootcd eller noe annet. Det er feil på cdromspiller,sjekk kabler prøve med en ny cdrom spiller. Virker cdromspiller og win-cd vil windows innstalasjonen starte. Endret 24. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Det er så enkelt at har du greit og sette cd som første boot i bios. Du restater pcen med windows cden får opp på skjermen "press any key to boot from cd" du trykker på en tast og du får da "ntldr is missing" Da er det 2 muligheter win-cd er dårlig. Teste med en annen boot-cd si utimatebootcd eller noe annet. Det er feil på cdromspiller,sjekk kabler prøve med en ny cdrom spiller Jeg har prøvd mange os cd-er ,men det kommer alltid det samme feilmeldingen!.Det er ikkje noen feil cd -romen trur jeg for den er ganske ny. Er det noen som har andre forslag,for jeg sitter veldig fast! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Tror du har mer enn nok forslag til å få det til å fungere, tviler sterkt på at du har fått til boot sequence ennå, slik du beskriver problemet Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Tror du har mer enn nok forslag til å få det til å fungere, tviler sterkt på at du har fått til boot sequence ennå, slik du beskriver problemet Det er nå ikkje jeg så sikker på!,men hva er egentidleg sequence?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå