Gå til innhold

Stillegående CPU kjøler og PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært nyttig med litt mer info om HW ellers i maskinen, da valg av strømforsyning er avhengig av last.

 

En god løsning er en kvalitetsribbe ala swiftech 462+, Alpha 8045 eller Thermalright SLK800/900. Med disse kjølerene kan du kjøre en papst 80mm 19DB vifte /papst 92mm 23DB (eventuelt en Enermax med regulerbart turtall).

 

Om en skal kjøre en mer effektiv kjøleløsning (highend) uten ekstremt støynivå (etter min mening over 30DB) kan en jo kjøre en av disse kjølerene (obs ikke Thermalright kjølerene) med en 80-120adapter med en 120mm vifte på lavt turtall.

 

Har selv prøvd å kjøre min Swiftech via adapter med en titan Alu vifte @ 7V med stort hell. Jeg er derimot av den overklokkingsgale typen som ikke klarer å la vær å øke turtallet for de ekstra mhz det vil gi. Men det er en effektiv kjøleløsning selv ved lavt turtall.

Lenke til kommentar

Om en skal kjøre en mer effektiv kjøleløsning (highend) uten ekstremt støynivå (etter min mening over 30DB) kan en jo kjøre en av disse kjølerene (obs ikke Thermalright kjølerene) med en 80-120adapter med en 120mm vifte på lavt turtall.

 

Har selv prøvd å kjøre min Swiftech via adapter med en titan Alu vifte @ 7V med stort hell. Jeg er derimot av den overklokkingsgale typen som ikke klarer å la vær å øke turtallet for de ekstra mhz det vil gi. Men det er en effektiv kjøleløsning selv ved lavt turtall.

 

Tenkte på swiftech 462+ med papst vifte, dette vil kjøle cpu tilstrekkelig?

Psu-en bør vel være på 350W eller mer.

Det skal være en stille maskin. Av annet hw tenker jeg på en barton 2500+, 2*256 minne av noe slag, forslag mottas her også og et A7V Deluxe inn i et Chieftech kabinett.

Lenke til kommentar
Om en skal kjøre en mer effektiv kjøleløsning (highend) uten ekstremt støynivå (etter min mening over 30DB) kan en jo kjøre en av disse kjølerene (obs ikke Thermalright kjølerene) med en 80-120adapter med en 120mm vifte på lavt turtall.  

 

Har selv prøvd å kjøre min Swiftech via adapter med en titan Alu vifte @ 7V med stort hell. Jeg er derimot av den overklokkingsgale typen som ikke klarer å la vær å øke turtallet for de ekstra mhz det vil gi. Men det er en effektiv kjøleløsning selv ved lavt turtall.

 

Tenkte på swiftech 462+ med papst vifte, dette vil kjøle cpu tilstrekkelig?

Psu-en bør vel være på 350W eller mer.

Det skal være en stille maskin. Av annet hw tenker jeg på en barton 2500+, 2*256 minne av noe slag, forslag mottas her også og et A7V Deluxe inn i et Chieftech kabinett.

 

Thermaltake sine PSU skal visstnok være svært så stillegående. Men det finnes mange gode måter å støydempe en PSU på. Bl.a. å kjøre viften(e) på 7V. 400W

 

En Papst 19DB kan bli litt knapt på den CPU men du kan jo alltids gå ett hakk opp til 26db løsningen. Eller bruke en Enermax regulerbar (14-32DB) og prøve deg frem.

 

Av minne vil jeg anbefale disse eller TwinMOS PC3200 m.winbond

Lenke til kommentar

En Papst 19DB kan bli litt knapt på den CPU men du kan jo alltids gå ett hakk opp til 26db løsningen. Eller bruke en Enermax regulerbar (14-32DB) og prøve deg frem.

 

Hvordan er det man fester viftene på Swiftech 462 plus? følger det med skruer som passer til alle 80 mm vifter?

Hadde tenkt å helst ikke måtte åpne psu og tukle med den.

Lenke til kommentar

En Papst 19DB kan bli litt knapt på den CPU men du kan jo alltids gå ett hakk opp til 26db løsningen. Eller bruke en Enermax regulerbar (14-32DB) og prøve deg frem.

 

Hvordan er det man fester viftene på Swiftech 462 plus? følger det med skruer som passer til alle 80 mm vifter?

Hadde tenkt å helst ikke måtte åpne psu og tukle med den.

 

Det følger med det meste en kan trenge. Du bør kanskje vurdere om du skal kjøpe en fingerguard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...