Gå til innhold

Frøya, fluejakt / portrett

Anbefalte innlegg

DSC_3478.jpg

Sent på kvelden begynte Frøya plutselig å hoppe rundt på gulvet etter ei flue, så da tok jeg nærmeste lampe og vendte mot henne, og fant fram kameraet. Hun var ikke helt tilfreds med at jeg avbrøt jakten hennes, men hun så på meg i ett lite øyeblikk.

D80, Sigma 30/1.4, vidåpen - iso 1600 og 1/250s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konturene av kattens hode går kanskje litt for mye i ett med den mørke bakgrunnen, men kanskje det er en kvalitet. Uttrykket til katten er fint, og utsnittet fungerer. Jeg er dog litt i tvil om stillingen til kroppen. I motsetning til andre synes jeg ikke det bør være samme retning som vi leser. Skal portretter presses inn i en så rigid teori så kommer vi til å ødelegge hele portrettgenren. Det blir rett og slett fundamentalistisk for meg, men så er det også både jøder, kristne, muslimer, budhister og hinduer som er fundamentalistiske for meg. Det er altså ikke noe nytt.

Jeg tror ikke du har skjenket det en tanke, og jobbet intuitivt. Det er helt riktig for meg. Det jeg synes er litt feil med stillingen er at kroppen er litt for vridd. Det er en vanlig stilling for en katt, men gjør seg ikke så veldig godt på bilder. Men alt i alt et fint portrett av katten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...