Gå til innhold

Tips til Softgun gæver til opp mot 3000,-

mnorm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og en kompis tenkte at vi skulle kjøpe oss et softgun gæver. Skal brukes i all hovedsak til lek/krig mot hverandre i skogen på hans private eiendom, da han bor på et stort gårdsområde. Har hatt dårlige erfaringer med billige softgun geværer som fort blir ødelagt tidligere og vil nå slå iallefall litt på stortromma da jeg skal gå til innkjøp av gæver. Da trenger jeg litt hjelp da jeg ikke helt vet som er bra og dårlig. Er elektrisk eller gassbaserte gæver best?

Kan noen linke til noen noen gode gæver med priser rundt/i underkant av 1500.- kr som passer bra til mitt formål.

Er for eksempel dette noe bra, eller overpriset makkverk?: http://www.qxl.no/Article533269998/Sport_F...11508/P/0/1/0/1

Takker for all hjelp!

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel for det første har mange av kompisene mine softgun fra før av, og da passer det best at jeg også har softgun. For det andre blir paintball fort dyrere, da markørene har en høy pris mange plasser + at gass koster en del. Itillegg er det vel kanskje litt høyere pris på paintball baller enn softgun kuler. Men er helt enig i at painball er morsommere.

Endret av mnorm
Lenke til kommentar
Er elektrisk eller gassbaserte gæver best?

Takker for all hjelp!

Gass tåler mye mer i feks regn vær (kan i verstefall få kortslutning) og du slipper og hamstre batterier kan heller investere i en dykkertank med gass pluss at de er kraftigere og tåler mer :) Hør rundt med flere av kameratene dine, om de ikke vil være med og kjøpe paintball heller, softgun blir en ofte fort lei av. Spesielt viss en har prøvd paintball. Har drevet med softgun før og skal kjøpe med paintball nå (har bare manglet på penger)..

Endret av Dstrand
Lenke til kommentar

At Airsoft er kjedligere enn paintball er det delte meninger om.

Jeg f.eks skal til et spill i Sverige, hvor 1250 andre spillere deltar i et arrangemang. Folk kommer fra hele verden for å spille, så det blir nok drit fett.

Airsoft miljøet i Norge vokser og vokser, og det er etter hvert en del klubber rundt om i landet.

Er du til realisme og milsim, så er airsoft helt klart veien å gå.

Skal du ha et begynner våpen, så vil jeg fraråde deg å kjøpe en gassdreven softgun. For det første er det MYE dyrere enn en AEG (elektrisk), og med mindre du kjører med HPA (lufttrykk) så funker gass dårlig når det blir kjøligere ifh batteridrevne softguns.

AEGene som vi spiller med tåler regn som bare det, så det skal man ikke bekymre seg for.

Jeg har nå drevet med airsoft i 4år, og er enda ikke lei. Har prøvd paintball en del ganger også. Men som sakt, det kommer helt ann på hvilken spillestil du har.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig å anbefale et våpen. Du må nesten finne et du syns er kult, og så spørre ut i fra det.

Men merker som jeg kan anbefale er G&P og ClassicArmy, men styr unna Sportline utgavene til CA. Om du trenger ekstra batteri, avhenger av hvor lenge du skal spille og hvor mye du vil skyte.

Men kjøper du f.eks et 8.4v 3000mah (eller mer), så holder det i massevis.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Etter litt tenking er jeg muligens villig til å gå en del høyere i pris, kanskje opp mot 3000.- Har tenkt på noe som M4 eller G36c. Hvilken produsenter har de beste modellene av disse typene og er det forresten mye å spare på på å importere?

Tenker litt på denne. http://www.sandefjordpaintball.no/index.ph...roducts_id=1036

Er visstnok ClassicArmy's (som du anbefalte) versjon av M4.

Så i andre tråden at dere hadde sansen for G&P sin versjon av M4. Hva ligger denne på i pris? Har også hørt at G&P sine våpen er dårlige til nybegynnere. Er dette sant.

Vet btw at jeg virker litt noob på dette, men vil nødig gjøre feilkjøp nå jeg skal bruke så mye penger på dette :)

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Ser ikke hvorfor G&P sin skal være noe dårligere nybegynner våpen enn CA. Du får kulere markings, og generelt sett bedre finish. Min går som juling, og er veldig fornøyd med den.

Hadde jeg kjøpt en G36 i dag, så hadde jeg lagt litt penger i det og kjøpt CA sin, selvom Jing Gong visstnok skal lage en god version.

Du kan ta en titt på www.redwolfairsoft.com for priser. Mener at M4en til G&P ligger på 230usd.

Lenke til kommentar

Eneste du må betale etter tollen er 25% MVA av kjøpssum og et fortollingsgebyr på rundt 150-200kr.

Om frakt+mva+pris blir billigere fra Hong Kong enn Norge, så er det like greit å kjøpe fra HK, pakken kommer uansett raskere frem til Norge enn fra Norge til deg ;).

Lenke til kommentar

Selfølgelig er airsoft kult. Det jeg begynte med. mye mere valg. Kan forekesemepl kjøre ww2 stil.

Snart kommer AG 200 spillere fra hele norge kommer, det blir gøy : )

Paintball er ikke så dyrt som man skal ha det får. markør,maske,magasin,pods,podbelte,gasstank. Tja 2000-2500kr fra usa til den ligger hjemme på døra di;)

Kuler koster mellom 250-500kr. Spørs hvordan kvalitet du vil ha. Og gass er ikke så dyrt, men tanken koster litt. Men bare lei fra et firma med noen venner så ser du at utgiftene ikke kommer til stort. Og man kan få realistiske "kit" til paintball bare se på mitt gevær og et annet:

http://www.opsgear.com/v/vspfiles/photos/O...D-G36C-A5-1.jpg

&

http://www.paintballcrazecc.co.za/Paintbal...9EliteRifle.jpg

hvis man vil ha det enda mer realsistisk med kule kammere og røyk og hele pakka er veien å gå for paitnbal: RAP markører: http://www.rap4.com/

Men alt kommer et smak og behag. Men en ting jeg lurer på. Hvordan merker man om man er ute i et spill med airsoft?

Lykke til med valg av airsoft ;)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Er elektrisk eller gassbaserte gæver best?

Takker for all hjelp!

Gass tåler mye mer i feks regn vær (kan i verstefall få kortslutning) og du slipper og hamstre batterier kan heller investere i en dykkertank med gass pluss at de er kraftigere og tåler mer :) Hør rundt med flere av kameratene dine, om de ikke vil være med og kjøpe paintball heller, softgun blir en ofte fort lei av. Spesielt viss en har prøvd paintball. Har drevet med softgun før og skal kjøpe med paintball nå (har bare manglet på penger)..

har ett sett for PB spillere til salgs, litre brukt. SLG, flaske, magasin (elektrisk, ymse merke) maske, hansker. SLGen har ny overgang til gassflaske, og ny overgang til mag.

nytt kosta dette settet rufly 4700,- nå selger jeg det for under 3k :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...