myrlas Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Finnes der noen krav til dette? Størrelse på skilt etc? Jeg fikk bot her en dag på området til ullevål sykehus. Der var flust av ledige plasser, og jeg parkerte der fordi jeg var 100% sikker på at det var en vanlig parkeringsplass. JEg betalte for meg, skrittet til og med opp til nærmeste fotovergang...og gikk inn. Når jeg kom ut fikk jeg bot. Parkeringsvakta stakk uten å ville snakke med meg (bombe) - og det viser seg at der står et lite skilt med et knøttligte symbol som forteller at der er EN HC-parkeringsplass akkurat der. 50 meter lenger bort i gata er der 4-5 HC-plasser som er tydlig merket. De så jeg selvsagt (og unnlot å parkere der). I lys av dette så har selvsagt jeg tabbet meg ut siden jeg ikke så det skiltet - men finnes der noen retningslinjer for merking/skilting av parkeringsplasser? Kan et privat parkeringsselskap i teorien sette opp et uleselig skilt med liten skrift - for så å bøtlegge dersom bilister ikke leser hva som står der? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Så lenge det er skiltet, skulle vel det holde. Men du kan jo alltids prøve deg med en klage. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Ingen krav til merking. Skiltene skal følges. Men nå er vel dette her privatrettslig hvor det ikke er noe særlig med regler. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kan et privat parkeringsselskap i teorien sette opp et uleselig skilt med liten skrift - for så å bøtlegge dersom bilister ikke leser hva som står der? Ja, den private parkeringsbransjen er den eneste formen for bedrageri som er tillatt i Norge. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvis du kan dokumentere at skiltingen er for dårlig så kan det faktisk hende at det hjelper å klage. Større mirakler har skjedd før. Vi har en gate her i Trondheim hvor det er soneparkering på den ene siden av veien mens det er automatparkering på den andre siden. Du får altså bot om du parkerer på venstre side, skritter over til automaten på andre siden av gaten, betaler og legger lappen i ruta. Dette var dårlig merket tidligere og jeg kjenner flere som har fått strøket bøter der. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ullevål dekkes av Qpark, du kan bare glemme å klage. Var det langs den lange gata innerst på området du parkerte, den som går fra Kiwi og bortover mot barnehagene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå