Djones Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Heisann folkens! Jeg har som mange andre tenkt til å oppgradere PC'en min i sommer. Jeg skal anskaffe ny strømforsyning, skjermkort, hovedkort og CPU. Hovedkortet jeg skal kjøpe er av Socket AM2+, og vurderte å kjøpe AMD Phenom 9850 Skal brukes til for det meste spill. Hva tror dere? Er denne noe å satse på? EDIT: Se bare bort fra den over. Blir sikkert å gå for denne.AMD X2 6400+ Endret 23. juni 2008 av Djones Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg ville gått for en intel- basert løsning, da det gir mer ytelse for pengene på det nåværende tidspunkt. I tillegg ville jeg gått for en tokjerneprosessor (eks. E8400) fremfor firekjerners. Sistnevnte er bare nødvendig dersom man driver med avansert multi- tasking. Faktum er nemlig at spill stort sett utnytter bare 2 kjerner, dermed er det viktigere med en høy klokkefrekvens fremfor antall kjerner! Selv har jeg firekjerners prosessor, og hvis jeg skulle kjøpt i dag ville jeg gått for E8400 fra intel. Et bedre valg til reinspikka gaming, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Faktum er nemlig at spill stort sett utnytter bare 2 kjerner, dermed er det viktigere med en høy klokkefrekvens fremfor antall kjerner! Per i dag, ja. Hva med i morgen? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Faktum er nemlig at spill stort sett utnytter bare 2 kjerner, dermed er det viktigere med en høy klokkefrekvens fremfor antall kjerner! Per i dag, ja. Hva med i morgen? Skjønner poenget ditt, men innen den tid firekjerners- prosessorer LØNNER seg til spill er allerede dagens firekjernere utdaterte. Ergo, man har ingenting å tjene på å kjøpe Q6 eller Q9 serien til Intel i dag om hovedformålet er spill. Slik jeg ser / tolker fremtiden hvertfall Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Trenger du firekjerner - noe du sannsynligvis ikke gjør - så gå for all del for Intel, har både Phenom 9850 og en Phenom 9550 og kan love deg det er overprisede og blodfattige saker sammenlignet med dagens Intel prosessorer - desverre. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Overprisede er de definitivt ikke. De konkurrerer brukbart på pris\ytelse Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 9850 er svakere enn Q6600 - særlig i spill, og tar vi med overklokking er det håpløst - og den koster mer - jeg kaller det overpriset, hadde AMD senket prisene på Phenom ganske betraktelig så hadde kanskje flere kjøpt dem også. Lenke til kommentar
Djones Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Takk for alle svar, og tror at jeg går for en AMD 6400+ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Gå for 6000+ hvis du skal ha AMD - mye billigere enn 6400+ og kan klokkes til ca samme hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå