Gå til innhold

AMD Phenom 9850

Djones

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Jeg har som mange andre tenkt til å oppgradere PC'en min i sommer.

Jeg skal anskaffe ny strømforsyning, skjermkort, hovedkort og CPU.

Hovedkortet jeg skal kjøpe er av Socket AM2+, og vurderte å kjøpe AMD Phenom 9850

Skal brukes til for det meste spill.

Hva tror dere? Er denne noe å satse på?

EDIT:

Se bare bort fra den over.

Blir sikkert å gå for denne.AMD X2 6400+

Endret av Djones
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for en intel- basert løsning, da det gir mer ytelse for pengene på det nåværende tidspunkt.

I tillegg ville jeg gått for en tokjerneprosessor (eks. E8400) fremfor firekjerners. Sistnevnte er bare nødvendig dersom man driver med avansert multi- tasking. Faktum er nemlig at spill stort sett utnytter bare 2 kjerner, dermed er det viktigere med en høy klokkefrekvens fremfor antall kjerner!

Selv har jeg firekjerners prosessor, og hvis jeg skulle kjøpt i dag ville jeg gått for E8400 fra intel. Et bedre valg til reinspikka gaming, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Faktum er nemlig at spill stort sett utnytter bare 2 kjerner, dermed er det viktigere med en høy klokkefrekvens fremfor antall kjerner!

Per i dag, ja. Hva med i morgen?

Skjønner poenget ditt, men innen den tid firekjerners- prosessorer LØNNER seg til spill er allerede dagens firekjernere utdaterte. Ergo, man har ingenting å tjene på å kjøpe Q6 eller Q9 serien til Intel i dag om hovedformålet er spill.

Slik jeg ser / tolker fremtiden hvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...