Gå til innhold

Med Centrino 2 i skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ibm hadde også en morsom løsning en gang hvor floppy og optisk var i sokkelen på skjermen, mens resten var i ett tårn en fint kunne sette i ett skap så lenge det var nok tilgang på luft.

 

den siste tiden har forøvrig flere firma satset på lignende løsninger, jeg mistenker imac for å selge veldig godt i usa...

Lenke til kommentar
Wee, endelig kan ikke iMac folka si, men mac er så bra pga at all innmaten er i skjermen, du trenger ikke ekstra boks, nå har pc akkuratt det samme ^^, men personlig så liker jeg den ekstra boksen så blir nok ikke akktuelt for meg :p

 

Er bedre å ha mulighet for å skifte ut ting om man ønsker det ja.

Lenke til kommentar
Wee, endelig kan ikke iMac folka si, men mac er så bra pga at all innmaten er i skjermen, du trenger ikke ekstra boks, nå har pc akkuratt det samme ^^, men personlig så liker jeg den ekstra boksen så blir nok ikke akktuelt for meg :p

 

Det er i beste fall utrolig historieløst av Mac-folk å ytre slike ting. Jeg har sett flere PC'er opp igjennom årene som har vært slik "integrert i skjermen". At det har vært lite av det, er dog en annen sak. Litt av forklaringen tror jeg godt kan ligge i at hardware generelt har mye lengre levetid enn skjermer. Husker du de første iMac'ene, de fargerike små tinga? De skjermene er helt utrolig crap nå, men hardwaren er jo stadig vekk den samme og burde fint kunne brukes til lett surfing&skriving oooom det hadde vært mulig å bytte skjerm. Men mye av poenget blir borte der, sant, og derfor virker det smartere med en ordinær stasjonær, sånnsett.

 

Godt tiltak av Multicom uansett. Spenstig med touchscreen. Jeg tror markedet for disse kommer bare til å bli større i framtiden. Multicom har jo også en maskin med forhåndsinstallert Linux, forøvrig, så de anstrenger seg virkelig nå på flere områder. :)

 

I og med at mus og tastatur ser ut til å være trådløst, syns jeg løsningen med plassering av USB og lyd i front på sokkelen er en god deal. Lett tilgjengelig og stabilt.

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar

Sitter på en 19" CRT nå som jeg kjøpte i februar '02 (dyr skjerm), og den har jo vært brukt til flere forskjellige datamaskiner forsåvidt. Men jeg har også flere datamaskiner som er eldre enn dette, og skjermene som eventuelt fulgte med dem er slettes ikke brukbare lengre.

 

I visse miljøer, sånn som til fotoredigering og grafisk design for eksempel, er det slettes ikke uvanlig å ha bytta skjerm til en maskin tre til fem ganger før maskinen kasseres. På callcenteret der jeg jobba en stund, var det flust av 486'er og Pentiums. Disse har også fått ny skjerm i et par omganger. (Det ble ikke solgt lekre 17" LCD'er sammen med Pentiums. :p) Så, det er både fordeler og ulemper med "iMac"-maskiner. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...