Gå til innhold

Lav lyd i hodetelefonene.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ett par Steelsound 5H v2 hodetelefoner for en stund siden, og det virker som om noe har skjedd med de i det siste. Hodetelefonene mine er faktisk den eneste tingen jeg har som ikke har gått i bakken, og de har fått god behandling. Nå om dagen så skjer det oftere og oftere at jeg syntes at jeg ikke får høy nok lyd i de. Jeg har sett over alt av volum kontroller, og alt står på maks. Mener jeg kan huske at når jeg fikk de hadde jeg alt på maks på dataen, og at jeg hadde ca 50% lydstyrke på headsettet. 100% lydstyrke før var for høyt husker jeg.

Hva kan være grunnen til dette? Finnes det noen program som kan øke outputen fra Vista slik at jeg har en kraftigere volumkontroll?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du risikerer forvrengning med ekstra programvare. Har ofte glemt å justere opp digitallyd, men regner med du har gjort det. Regner også med at du har satt kontakten skikkelig inn, og i rett kontakt.

Ellers kan det være feil med volumkontrolleren på ledningen. Slike ting er (etter min mening) vanskelig å fikse/lodde selv, men skal la seg gjøre. Men sjekk at alt annet virker først, før du starter loddingen. ;)

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar

Å bruke programvare til å øke output-volumet til mer enn hva som lydkortet fysisk tillater vil kun medføre clipping, med mindre man har en masse erfaring med dynamikkomprimering, dog dette er en vitenskap i seg selv.

Det beste er nok å enten kjøpe seg en hodetelefonforsterker (dersom det ikke er et USB-headset) eller se om du ikke finner en skjult volumkontroll i f.eks kontrollpanelet til lydkortet eller i lyddriverne som er skrudd ned.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

har du prøvd å gå inn i kontrollpanel-lyd-avspilling og så dobbeltklikke enheten som gir deg lyd, deretter velger du nivåer og så knappen balanse? Her har du kanskje noe å hente på å få opp høyre og venstre kanal.

Har hatt lav lyd i Vista siden dag 1 uten å finne ut hvorfor, før jeg tilfeldigvis dumpa over denne innstillinga nå i stad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...