HaakonBerger Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 . Hei skal om kort tid ta bilder av et hus for en kamerat av meg som skal selge huset sitt. Problemet er at jeg kun har en 20-35 mm for hånden til dette. Med 1,6 cropkamera så blir det 32 mm - 56 mm. Skulle gjerne hatt et objektiv som dekker fra 10 mm, men har ikke noe særlig penger til innkjøp akkurat nå . Finnes det en mulighet for å få leid et objektiv i osloområdet eller muligene en vidvinkelforsats til å sette på min 20-35 mm f/2,8 L. Kan greie å skrape sammen rundt 3000 kroner til et objektiv, men der stopper det med penger MVH Håkon Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du har Canon xxxD/xxD går jeg ut i fra. Sigma 10-20 ligger på rundt 3600.- er den billigeste som er tålig rettvisende. Men du må nok regne med og bruke ekstern blits i tillegg når du bruker vidvinkel,hvis ikke så får du mørke partier i nedkant av bildet med den innebygde blitsen. Lenke til kommentar
HaakonBerger Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Tenkte å rette opp dette i aperture. Skal sørge for godt lys uansett. Har en 550 EX som jeg hadde tenkt å brke, men ser problemet ja Du har Canon xxxD/xxD går jeg ut i fra. Sigma 10-20 ligger på rundt 3600.- er den billigeste som er tålig rettvisende. Men du må nok regne med og bruke ekstern blits i tillegg når du bruker vidvinkel,hvis ikke så får du mørke partier i nedkant av bildet med den innebygde blitsen. Lenke til kommentar
viggoant Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Finnes det en mulighet for å få leid et objektiv i osloområdet eller muligene en vidvinkelforsats til å sette på min 20-35 mm f/2,8 L.Kan greie å skrape sammen rundt 3000 kroner til et objektiv, men der stopper det med penger MVH Håkon Får man ikke leid objektiver på fotovideo i Oslo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå