Gå til innhold

<trenger vidvinkel til interiør

Anbefalte innlegg

.

Hei

skal om kort tid ta bilder av et hus for en kamerat av meg som skal selge huset sitt. Problemet er at jeg kun har en 20-35 mm for hånden til dette. Med 1,6 cropkamera så blir det 32 mm - 56 mm. Skulle gjerne hatt et objektiv som dekker fra 10 mm, men har ikke noe særlig penger til innkjøp akkurat nå .

Finnes det en mulighet for å få leid et objektiv i osloområdet eller muligene en vidvinkelforsats til å sette på min 20-35 mm f/2,8 L.

Kan greie å skrape sammen rundt 3000 kroner til et objektiv, men der stopper det med penger

MVH

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har Canon xxxD/xxD går jeg ut i fra.

Sigma 10-20 ligger på rundt 3600.- er den billigeste som er tålig rettvisende.

Men du må nok regne med og bruke ekstern blits i tillegg når du bruker vidvinkel,hvis ikke så får du mørke partier i nedkant av bildet med den innebygde blitsen.

Lenke til kommentar

Tenkte å rette opp dette i aperture. Skal sørge for godt lys uansett. Har en 550 EX som jeg hadde tenkt å brke, men ser problemet ja

Du har Canon xxxD/xxD går jeg ut i fra.

Sigma 10-20 ligger på rundt 3600.- er den billigeste som er tålig rettvisende.

Men du må nok regne med og bruke ekstern blits i tillegg når du bruker vidvinkel,hvis ikke så får du mørke partier i nedkant av bildet med den innebygde blitsen.

Lenke til kommentar
Finnes det en mulighet for å få leid et objektiv i osloområdet eller muligene en vidvinkelforsats til å sette på min 20-35 mm f/2,8 L.

Kan greie å skrape sammen rundt 3000 kroner til et objektiv, men der stopper det med penger

MVH

Håkon

Får man ikke leid objektiver på fotovideo i Oslo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...