Gå til innhold

kjøpe ny PS3 pakke?

Anbefalte innlegg

Vurder å kjøpe en PS3, men prisan er veldig høye:( så spørsmålet er som følgen:

- Noe som vet om billig pakke tilbud i Akerhus området? eller nettbutikk? gjerne med 1 ekstra håndkontrol.

- Eller noen som selger en med spill og 2 håndkontroler til en ikke alt for ille pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter MGS4 PS3 Pack på Amazon.com. Har bestilt 1 og den er allerede på vei. Det anbefales at det ikke spares på pengene når det gjelder frakt. Det kostet meg 4700 kr (og ikke 3700 som tidligere pga feil hos leverandør). Også får jeg regne med toll i tillegg hvis jeg skal være uheldig. Men hva gjør man ikke for å unngå 40 GB PS3 :ninja:

Edit: i pakka finner du MGS4, 80 GB versjon PS3 og Dual Shock controller.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Og da betaler en veldig mye ekstra penger for en konsoll som ikke har norges eksepsjonelle reklamasjonsrett. Er forresten ikke toll på denne, men mons. Er snakk om 25% i tillegg reget ut av kjøpssum + frakt. Om du betaler amazon 4700 kr, kan du regne med å måtte ut med 5875 kr, og det er før postens gebyr (tollbehandling) på omlag 100 kr (?).

Drøy pris ja...

For å sjekke priser på norske nettbutikker, anbefales prisguiden på denne siden. Ellers er det mange som har gode erfaringer med vgp.ca (i Canada) sin nettbutikk, og de pakkene går ofte igjennom uten at en trenger å betale moms (i alle fall spillene).

Endret av hardkjerne
Lenke til kommentar

Hvis reklamasjonsrett er så utrolig viktig i dette tilfellet, hvorfor gidder du å nevne VGP da? Det ville ikke gjort noe forskjell på om man bestiller via Amazon eller VGP da, for reklamasjonsretten ville ikke vært gyldig uansett.

Og jeg bare nevnte et tilbud til trådstarter, sånn at man er klar over mulighetene der ute. Det er uansett han selv som avgjør hva han vil gå for.

Personlig har ikke konsollene mine streiket noen gang, så jeg fikk aldri bruk for noe reklamasjonsrett om så jeg hadde det (har kun amerikanske konsoller hos meg). Og husarbeid i stua er utrolig viktig for at elektronikken ikke får det dårlig (støv og etc.). Det er mye ansvar man kan vise selv for tinga sine. Det har gått bra for meg på samtlige konsoller i så mange år. Da kan man heller stille spørsmål ved andre forbrukere.

Lenke til kommentar

VGP gir tradisjonellt sett en større sjanse for å unngå moms, dog er jeg usikker på om dette også gjelder konsoll og ikke bare spill. Vet det er andre som har kjøpt konsoll via dem, så de får evt svare for dette.

Ellers har det blitt nevnt dårlig tilgjengelighet på PS3 i Norge, så jeg tenkte et utenlandsk alternativ til amazon kunne være greit. Er vgp billigere enn amazon btw (får ikke tilgang til sidene dems på jobb)?

Ellers er det også andre problemer forbundet med kjøp i utlandet. Da dette fører til sonepåroblematikk på både DVD og Blu-ray (om dette er et poeng for trådstarter). Har selv PS3 kjøpt i Japan, så jeg er i utgangspunktet ikke en motstander av import, men greit å gi relevant info før en anbefaler dette som en løsning.

Lenke til kommentar
VGP gir tradisjonellt sett en større sjanse for å unngå moms, dog er jeg usikker på om dette også gjelder konsoll og ikke bare spill. Vet det er andre som har kjøpt konsoll via dem, så de får evt svare for dette.

Ellers har det blitt nevnt dårlig tilgjengelighet på PS3 i Norge, så jeg tenkte et utenlandsk alternativ til amazon kunne være greit. Er vgp billigere enn amazon btw (får ikke tilgang til sidene dems på jobb)?

Ellers er det også andre problemer forbundet med kjøp i utlandet. Da dette fører til sonepåroblematikk på både DVD og Blu-ray (om dette er et poeng for trådstarter). Har selv PS3 kjøpt i Japan, så jeg er i utgangspunktet ikke en motstander av import, men greit å gi relevant info før en anbefaler dette som en løsning.

VGP unngår moms på store pakker også. Det jeg har opplevd flere ganger (PS2 Slim, NDS, NDS Lite, PSP, Guitar Hero 3 med gitar osv.). Men de har backorder på PS3, og den de tilbyr er bare en 40 GB versjon også. For min del er det ikke nok, og jeg tyr til andre leverandører.

Utlandet er generelt billigere på konsoll, men det er frakten og evnt. momsen som trekker det opp.

Ang. soneproblematikk regner jeg med de fleste har PS2 til å gjøre jobben eller standalone DVD spillere. Japan og USA har samme sone på BR filmer (akkurat nå har jeg en japansk PS3 også).

Lenke til kommentar

morningstar: mulig jeg misforstår meeen..

Hvorfor kjøper du 80gb ps3 om du ikke er interessert i bakoverkompatibiliteten til ps2 spill?

Rimelig bås å ikke kunne se norske dvder også, hærligt å slippe å ha dvd-spilleren i tv-benken.. jo mindre enheter jo bedre..

harddiskplassen i seg selv er jo helt irrelevant ettersom det er såpass greit å hive i en større disk om en ønsker det :)

ontopic: poenget var bare å få trådstarter til å tenke seg ti ganger om før han eventuellt bestiller ps3 fra utlandet, hadde aldri gjort det selv hvertfall.. dvd + alle bluray + alle nordiske ps2 spill ftw ;)

har forøvrig 60gb selv.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
morningstar: mulig jeg misforstår meeen..

Hvorfor kjøper du 80gb ps3 om du ikke er interessert i bakoverkompatibiliteten til ps2 spill?

Rimelig bås å ikke kunne se norske dvder også, hærligt å slippe å ha dvd-spilleren i tv-benken.. jo mindre enheter jo bedre..

harddiskplassen i seg selv er jo helt irrelevant ettersom det er såpass greit å hive i en større disk om en ønsker det :)

ontopic: poenget var bare å få trådstarter til å tenke seg ti ganger om før han eventuellt bestiller ps3 fra utlandet, hadde aldri gjort det selv hvertfall.. dvd + alle bluray + alle nordiske ps2 spill ftw ;)

har forøvrig 60gb selv.

Vil ha 80 GB mest for å samle på den som den "siste, ikke avstrippede versjonen", den er ikke lett å få tak i og det kan hende den blir avsluttet i produksjonen. Fikk også lyst til å kjøpe Gunmetal PS3 bare pga den var "samleobjekt", men jeg holdt meg til 80 GB. Har PS2 rett under TV'en så den er hyppig brukt uansett. Det er ingen logisk forklaring på hvorfor jeg ville ha den, jeg hadde bare lyst xD Samboeren min skjønner heller ikke hvorfor jeg ikke er fornøyd med hans innkjøpte 20 GB. Men men sånn er det bare, jeg ville ha den konsollen. xP

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...