Gå til innhold

*Med bilde* Problemer i bilen, pc-bilde på 7" skjerm

wanna-b

Anbefalte innlegg

Hallo.

I bilen har jeg en HP Compaq nc6120 laptop med s-video utgang. På Clas Ohlson kjøpte jeg denne http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=26573720 fordi 7" skjermen i dashbordet har sånn gul rca kobling. Jeg får opp bilde, men hele skjermbredden utnyttes ikke, og jeg får en svart ramme på ca 15mm tykkelse rundt hele bildet. Dvd spilleren i bilen med rca-utgang har ikke dette problemet, så jeg antar at det er noe med s-video utgangen eller adapteret fra CO. Det hjelper ikke å stille på oppløsningen på skjerm 1 eller 2 under skjerminnstillinger.

Hva kan dette komme av? Det ville sett så mye bedre ut å utnyttet skjermen fullt ut!

Jeg er veldig takknemlig for all hjelp :)

Henrik

Endret av wanna-b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg er nesten 100% sikker på at jeg kunne justere bildet ut fra s-video på skjermkort via software da jeg hadde en pc koblet til en vanlig crt-tv. Men det er så lenge siden at jeg husker ikke hva det programmet het, mulig det går an å justere bildet ut fra s-video i driveren også?

Lenke til kommentar

Mener bestemt at Nvidia og ATi har programvare til sine skjermkort for justering av bilde.

Joda, det går i ATi sitt CCC og justere og mener mitt gamle 7800GS også klarte det, hvilket skjermkort står det i din bærbare maskin?

Kan hende du kan hjelpes med drivere fra laptopvideo2go.com så du får litt flere valg alternativ.

Uansett om det ikke skulle gå så synes jeg at den 15mm grensa på skjermen så ganske ryddig ut, men det er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...