Gå til innhold

Alle hater postene, men...(om nybegynnere og kjøp av PC)

Anbefalte innlegg

...det er da ikke så lett for en som ikke vet så mye om data å kjøpe en PC eller en pc-"ting". Jeg snakker selvfølgelig om "Hjelp, jeg skal ha ny PC..." som alle de *tøffe* kunskapsrike folkene her på forumet hater!

Vi vet jo at utstyret nærmest totalforandrer seg på 1 måned - og hvor mye hjelp er det da i at noen sier "...søk på forumet før du poster din noob!" og "hater sånne poster ass".

Poenget mitt er at folk som ikke vet så mye om data heller ikke er i stand til a dra noen nytte av "gamle" poster når de dernest må sette seg ned å upgrade alle forslagene til nyeste serie. Nei, det er derfor ikke SÅÅÅ på jordet som mange skal ha det til når folk poster under denne kategorien - de gjør det jo ikke for å være slemme mot noen!

Det som irriterer meg er dere som ikke viser noen forståelse for de som synes at data generelt er helt gresk og at bygging av PC er noe som foregår på fabrikk! Det er dere bedrevitere og surmulere som bør skjerpe dere! Noobs (hah!).

Tronaldo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er delvis enig med deg, det er unødvendig å slenge dritt, men ALLE som skal bygge seg en pc bør klare å søke litt rundt på internett på egen hånd. Jeg mener, man trenger ikke få alt servert på et fat. Selv måtte jeg lære det aller meste på egen hånd og jeg tror dette er sundt. Personlig gidder jeg hvertfall ikke lage komplette steg for steg instruksjoner for alle som vil spare et par kroner uten å legge til litt innsats selv.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kan ikke påstå at jeg er tøff, men jeg misliker at folk tenker på å søke litt på forumet og overser totalt anbefalingene som hw.no har. Det er en grunn til at dem er der og det er en grunn til at det er en søkemotor på siden, og det er frustrerende at folk ikke bruker den. Det er mange poster som er nesten helt identisk når det gjelder innhold og valg av komponenter. Søk og du skal finne. :woot:

Lenke til kommentar

Quote= Tronaldo*"]...det er da ikke så lett for en som ikke vet så mye om data å kjøpe en PC eller en pc-"ting". Jeg snakker selvfølgelig om "Hjelp, jeg skal ha ny PC..." som alle de *tøffe* kunskapsrike folkene her på forumet hater!

Greit og korrekt, men ikke alle er slik og vi hater dere ikke!

Vi vet jo at utstyret nærmest totalforandrer seg på 1 måned - og hvor mye hjelp er det da i at noen sier "...søk på forumet før du poster din noob!" og "hater sånne poster ass".

Utstyr totalforandrer seg ikke på en måned, men synet på kvalitet og ytelse på komponenter forandres svært ofte siden nyere og bedre ting kommer. Folk som skriver utenom topic og i tillegg er frekk har jeg ikke noe sans for. Har man ikke noe fornuftig å si, så hold kjeft.

Poenget mitt er at folk som ikke vet så mye om data heller ikke er i stand til a dra noen nytte av "gamle" poster når de dernest må sette seg ned å upgrade alle forslagene til nyeste serie. Nei, det er derfor ikke SÅÅÅ på jordet som mange skal ha det til når folk poster under denne kategorien - de gjør det jo ikke for å være slemme mot noen!

Skjønner deg, men når det daglig dukker opp utallige poster om akkurat det samme er det grunn til å få skepsis i hvordan folket altfor lett tyr til å lage nye tråder av ren latskap isteden for å søke og lete littegrann selv som man lærer mest av i tillegg.

Det som irriterer meg er dere som ikke viser noen forståelse for de som synes at data generelt er helt gresk og at bygging av PC er noe som foregår på fabrikk! Det er dere bedrevitere og surmulere som bør skjerpe dere! Noobs (hah!).

Det kan hende at vi har blitt litt "bedrevitere", det kommer av erfaring vil jeg tro og noen ytrer sin fulle mening som tilsvarer fra deres erfaringer og noen gjør det ikke.

Nybegynnere burde kanskje lese hw.no's guider og anbefalinger for å få innblikk i hvordan ting og tang virker i hardware verden.

Dette ble kanskje littegrann langt, jeg ville gå litt mer grundig til verks. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste som poster disse spørsmål sitter i startgropen til å bli en selvstendige og kunskapsrike personer.Eller så hadde de kjøpt en strigla Pc.

Å sette seg inn i dette "Universet" av termer,hardware,internett og software kan få den aller beste til å mukke.

Det kan kjennes godt å drikke fra en annens kunskapsbrønn.Godt å vite at noen er skråsikre i en ellers så uoversiktlig,forvirrende og skapende medie.Mange får velmenende,men uvitende tips.Forvirring.

Ikke alle har noen å spørre eller har godt på skole.

Jo,bær over med dem. :smile:

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Nå er jeg faktisk litt forbauset! Jeg hadde forventet meg noen skikkelige drøye og usaklige svar på denne posten, men de kom ikke! Istedet ser jeg at folk faktisk tar denne "problemstillingen" (hvis vi kan kalle den det) seriøst og svarer på en god måte. Da har jeg liksom oppnådd litt av det jeg ville.

Jeg er forøvrig spesielt enig i at det er unødvendig at poster under nevnte kategori blir postet mange ganger per dag - det burde derfor være slik:

- Du logger på forumet.

- Du velger kategori for din post.

- Du får opp de 15 siste poster om dette emnet under boksen du skriver posten din i.

Hadde vi spart oss for litt multi-posting da?

(Jeg er fortsatt irritert på useriøse bedrevitere som kun er ute etter å vise sin "total-kunnskap" om data!)

Tronaldo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...