[nicko] Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Noen fler enn meg som har erfaring med Chieftec sine mini-atx strømforsyninger på 200 w som går i lufta? Jeg har hatt to stykker i hver sin maskin og begge "sprengte" plutselig !(ikke på samme tidspunkt) Aner ikke hvorfor, de var mer enn kraftige nok tror jeg(xp1600,1hdd,1cd) Hva kan være i veien? Produksjonsfeil`? Lenke til kommentar
esk Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Vet ikke helt om dette er tilfelle for deg, men jeg har sett flere tester av psu som har resultert i at psu har eksplodert før man brukte mer strøm enn psu var oppgitt til å tåle Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Det er litt rart, for det står i spesifikasjonene at den har både overopphetings og overbelastings alarm... Det kan også nevnes at sikringen ikke hadde gått! Jeg la merke til en liten svart plastikkbit som sannsynligvis var i nerheten av der det sprengte. Den var rett og slett sprengt vekk og det lå plastikksmuler rundt omkring... Ellers var det en god del sot der også! Nesten litt skummelt :o Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hadde du stilt på den bryteren på baksiden så den trodde den skulle få 115volt?, Da smeller det noe skikkelig og psu er bare å kaste Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Hehe jeg har nok ikke det nei! Det er maskiner som begge har virket perfekt i noen måneder og som plutselig sa pang! Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sikker på at det ikke er noen andre som har vært og tukkla med knappen? Var noen som gjorde det på min den gang jeg hadde en 486, da ble jeg "mad"! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hvis noen stiller om spenningbryteren sprenges (vanligvis) sikringen... Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 110/230 knappen ble ikke rørt! Det var noe annet som var årsaken, enten produksjonsfeil, eller noe annet mystisk Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Den plastikkbiten er vel fra en kondensator som har gått til hælvete.. sannsynligvis fra et solid voltsjokk? Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 sikker på at det ikke er noen andre som har vært og tukkla med knappen?Var noen som gjorde det på min den gang jeg hadde en 486, da ble jeg "mad"! jeg har alltid hat lyst til å teste den knappen men har ikke fått den gleden enda Lenke til kommentar
zTab Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Hehe, vi gjorde det med en maskin på videregående en gang! Det var skikkelig heftig Lenke til kommentar
esk Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 http://www6.tomshardware.com/howto/2002102...t_for_consumers Her står det om flere psu som har eksplodert Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 "]Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår? Hvorfor skulle jeg ikke det? Er du ikke fornøyd før jeg kaller det overspenning? skriv noe nyttig i forum i stedet for å hakke på andre Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 "]Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår? Hvorfor skulle jeg ikke det? Er du ikke fornøyd før jeg kaller det overspenning? skriv noe nyttig i forum i stedet for å hakke på andre Jeg mente det faktisk som et spørsmål! Jeg mente heller ikke å hakke på deg, men da psu'et har overspenningsbeskyttelse trodde jeg kanskje at jeg kunne utelukke noe sånt noe. Men nei, tydeligvis ikke! Jeg bare spurte helt enkelt og greit! Sorry at jeg ikke visste det, men alle kan ikke være verdensmestere på alt vettu Og hvorfor sier du at jeg ikke bruker forumet til annet enn å slenge dritt? Herregud, dette har vært en seriøs tråd helt til det siste innlegget ditt her! Gosh! Lenke til kommentar
Cid Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 *Hvilken knapp på pc`en din bruker du mest skjelden* Har så *LYST* Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 "]Noen fler enn meg som har erfaring med Chieftec sine mini-atx strømforsyninger på 200 w som går i lufta? Jeg har hatt to stykker i hver sin maskin og begge "sprengte" plutselig !(ikke på samme tidspunkt) Aner ikke hvorfor, de var mer enn kraftige nok tror jeg(xp1600,1hdd,1cd) Hva kan være i veien? Produksjonsfeil`? Ville ikke kalle en 200W'er på et såppass kraftig system for "mer enn kraftig nok". Slenger du på et litt ålreit skjermkort og litt sånn, så kan det godt være at du brukte litt mer strøm enn det du burde. (Jaaaaadda, jeg veit at folk har kjørt 4x Xeon 9000Ghz på en 145W og fått det til å funke, men det betyr ikke at strømforsyninga til [nicko] klarer å dra maskina hans. Det kan da være at dere har hatt en meget bra strømforsyning. Derimot så er det langt fra ALLE strømforsyninger som holder det de lover, eller tåler oppimot maks last over lengere tid.) Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg vet at 200w høres lite ut, men se på specs: Amd Xp 1600+ Hovedkort med innebygget skjermkort (billig dårlig) Litt ram 1 stk. hdd 1 stk. Cd-rom Og det var alt av hardware! Ikke noe kabinettvifter, neonlys eller andre gadgets. Jeg mener dette burde holde selv om jeg er klar over at Amd anbefaler 300 watt med sine cpu'er Men jeg er åpen for at jeg kan ta feil! Det er der dere forumbrukere kommer inn! Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 "] "]Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår? Hvorfor skulle jeg ikke det? Er du ikke fornøyd før jeg kaller det overspenning? skriv noe nyttig i forum i stedet for å hakke på andre Jeg mente det faktisk som et spørsmål! Jeg mente heller ikke å hakke på deg, men da psu'et har overspenningsbeskyttelse trodde jeg kanskje at jeg kunne utelukke noe sånt noe. Men nei, tydeligvis ikke! Jeg bare spurte helt enkelt og greit! Sorry at jeg ikke visste det, men alle kan ikke være verdensmestere på alt vettu Og hvorfor sier du at jeg ikke bruker forumet til annet enn å slenge dritt? Herregud, dette har vært en seriøs tråd helt til det siste innlegget ditt her! Gosh! Herregud da mann, bare se på hvordan du formulerer spørsmålet ditt. Please forstå at jeg ble litt irritert, da det så ut som du var en liten besserwisser som ville leke stor gutt på forum. Ord kan skape feil reaksjoner hvis de brukes feil vetu. Jaja, sorry folkens. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Jeg har en slik "strømforsyner" til en kald katode hvor en diode nesten kom opp gjennom plastikken. jeg tok bilder og den lille "hetta" som sitter på dioden sitter fortsatt i plastikk dekselet. artig ha som et minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå