Gå til innhold

Psu som Sprenger !!!

Anbefalte innlegg

Noen fler enn meg som har erfaring med Chieftec sine mini-atx strømforsyninger på 200 w som går i lufta?

Jeg har hatt to stykker i hver sin maskin og begge "sprengte" plutselig !(ikke på samme tidspunkt) Aner ikke hvorfor, de var mer enn kraftige nok tror jeg(xp1600,1hdd,1cd)

Hva kan være i veien? Produksjonsfeil`?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt rart, for det står i spesifikasjonene at den har både overopphetings og overbelastings alarm...

Det kan også nevnes at sikringen ikke hadde gått!

Jeg la merke til en liten svart plastikkbit som sannsynligvis var i nerheten av der det sprengte. Den var rett og slett sprengt vekk og det lå plastikksmuler rundt omkring... Ellers var det en god del sot der også!

Nesten litt skummelt :o

Lenke til kommentar
"]Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår?

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Er du ikke fornøyd før jeg kaller det overspenning?

skriv noe nyttig i forum i stedet for å hakke på andre :evil:

Jeg mente det faktisk som et spørsmål! Jeg mente heller ikke å hakke på deg, men da psu'et har overspenningsbeskyttelse trodde jeg kanskje at jeg kunne utelukke noe sånt noe. Men nei, tydeligvis ikke! Jeg bare spurte helt enkelt og greit! Sorry at jeg ikke visste det, men alle kan ikke være verdensmestere på alt vettu :lol:

Og hvorfor sier du at jeg ikke bruker forumet til annet enn å slenge dritt? Herregud, dette har vært en seriøs tråd helt til det siste innlegget ditt her! Gosh! :evil:

Lenke til kommentar
"]Noen fler enn meg som har erfaring med Chieftec sine mini-atx strømforsyninger på 200 w som går i lufta?  

Jeg har hatt to stykker i hver sin maskin og begge "sprengte" plutselig !(ikke på samme tidspunkt) Aner ikke hvorfor, de var mer enn kraftige nok tror jeg(xp1600,1hdd,1cd)

Hva kan være i veien? Produksjonsfeil`?

Ville ikke kalle en 200W'er på et såppass kraftig system for "mer enn kraftig nok". Slenger du på et litt ålreit skjermkort og litt sånn, så kan det godt være at du brukte litt mer strøm enn det du burde.

(Jaaaaadda, jeg veit at folk har kjørt 4x Xeon 9000Ghz på en 145W og fått det til å funke, men det betyr ikke at strømforsyninga til [nicko] klarer å dra maskina hans. Det kan da være at dere har hatt en meget bra strømforsyning. Derimot så er det langt fra ALLE strømforsyninger som holder det de lover, eller tåler oppimot maks last over lengere tid.)

Lenke til kommentar

Jeg vet at 200w høres lite ut, men se på specs:

Amd Xp 1600+

Hovedkort med innebygget skjermkort (billig dårlig)

Litt ram

1 stk. hdd

1 stk. Cd-rom

Og det var alt av hardware! Ikke noe kabinettvifter, neonlys eller andre gadgets.

Jeg mener dette burde holde selv om jeg er klar over at Amd anbefaler 300 watt med sine cpu'er

Men jeg er åpen for at jeg kan ta feil! Det er der dere forumbrukere kommer inn!

Lenke til kommentar
"]
"]Vet du hvordan er såkalt "voltsjokk" oppstår?

Hvorfor skulle jeg ikke det?

Er du ikke fornøyd før jeg kaller det overspenning?

skriv noe nyttig i forum i stedet for å hakke på andre :evil:

Jeg mente det faktisk som et spørsmål! Jeg mente heller ikke å hakke på deg, men da psu'et har overspenningsbeskyttelse trodde jeg kanskje at jeg kunne utelukke noe sånt noe. Men nei, tydeligvis ikke! Jeg bare spurte helt enkelt og greit! Sorry at jeg ikke visste det, men alle kan ikke være verdensmestere på alt vettu :lol:

Og hvorfor sier du at jeg ikke bruker forumet til annet enn å slenge dritt? Herregud, dette har vært en seriøs tråd helt til det siste innlegget ditt her! Gosh! :evil:

Herregud da mann, bare se på hvordan du formulerer spørsmålet ditt. Please forstå at jeg ble litt irritert, da det så ut som du var en liten besserwisser som ville leke stor gutt på forum. Ord kan skape feil reaksjoner hvis de brukes feil vetu. Jaja, sorry folkens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...