Gå til innhold

Vits i å bruke Kreatin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kreatin monohydrat har dokumentert virkning. Noen erfarer at det funker bra på dem, noen dårlig. Det er relativt billig så det er bare å teste det ut. Ikke glem at den effekten du merker kan være placeboeffekt. Men når du skriver at du hovedsakelig skal trene bare benkpress foreslår jeg at du dropper alt av tilskudd. Hadde du skrevet knebøy ville jeg ha tatt deg mer seriøst.

Lenke til kommentar
Eg utdyppet meg kanskje litt dårlig. Skal trene Benkpress, rygg og Armer. Altså overkroppen.... Har veldig lyst til å teste ut dette, har hørt masse positivt.

For all del, test i vei. Det er som sagt ikke dyrt å kjøpe en boks bare for å prøve.

 

For å avspore litt: Grunnen til at jeg ikke tok deg seriøst da du skrev at du bare skulle trene benkpress er at det er en statusøvelse som alle vil være gode i. Trener man utelukkende benk vil det føre til ubalanse mellom muskulaturen (spesielt skuldrene). Hvorfor vil du ikke trene bein? De utgjør jo halvparten av kroppen, og derfor er knebly langt viktigere enn benkpress.

Lenke til kommentar

har dere stang kan dere muligens trene bøy på ett eller annet vis hvis dere greier å lage en squat rack på ett eller annet hvis, eller ett bedre alternativ, kjøpe en enkel rack..

 

har du stang og litt vekter så kan du trene, bøy, benk, mark, roing og militærpress, stort sett det man trenger...baseøvelser er stikkordet

Lenke til kommentar
Eg utdyppet meg kanskje litt dårlig. Skal trene Benkpress, rygg og Armer. Altså overkroppen.... Har veldig lyst til å teste ut dette, har hørt masse positivt.

Når ble benkpress en muskel? Er vell bryst du skal trene?

Slutt å bitche sånn. Han formulerte setningen sin på et forståelig vis. Rygg og armer er strengt tatt ikke egne muskler heller da. Ellers er jeg enig med OZ-racing. Kjøper du deg en Olympiastang + vekter så har du alt utstyret du trenger for å trene hele kroppen. Å snekre sammen en enkel rack er heller ikke noe problem.

 

BTW, knebøy er å foretrekke, men ja, man kan faktisk bare dytte stanga opp!

 

wilburmiller_legpress2.gif

Lenke til kommentar

Tja, kreatin hjelper jo litt, husker også jeg fikk mye bedre treningslyst av det. Slappe av og blande seg noen ganger om dagen og glede seg til treninga, det var deilig. Men det gir ikke så sinnsykt stort utbytte som mange skal ha det til. Det var verdt det for meg på den tida, ikke fordi jeg ble så mye sterkere av den, men fordi det påvirka livsstilen min positivt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...