Bjarnez Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 jeg lurer på om man kan lage/konfigurere en snarvei til command/cmd slik at cmd åpner seg i en annen root enn c: f.eks.: d:spill. jeg vet om registry-endringen som muliggjør at cmd alltid åpnes i en spesiell root, men det er ikke en slik løsning jeg søker. PS: bruker winXP pro Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Er det ikke bare å kopiere filen cmd.exe til den plaseringen du vil at den skal åpne seg til? Prøv det. Eller misforstod jeg spørsmålet? Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 jeg lurer på om man kan lage/konfigurere en snarvei til command/cmd slik at cmd åpner seg i en annen root enn c: f.eks.: d:spill. jeg vet om registry-endringen som muliggjør at cmd alltid åpnes i en spesiell root, men det er ikke en slik løsning jeg søker. PS: bruker winXP pro Installer "cmd here" powertoy'en fra http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/dow...s/powertoys.asp så kan du åpne ett der du måtte ønske.. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 jeg regner med at det proget gjør at cmd åpner seg samme plass hver gang ved hjelp av registry-endringen. jeg lurte på om man kan lage en vanlig snarvei som åpner cmd i et spesielt område på hden? Lenke til kommentar
Avale Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Dette er veldig enkelt :-) lag en tekst fil i notepad kall den feks run.bat editer bat fila i en tekst editor så skriver du: c: cd cd C:Program Files cmd.exe dette vil føre til at du vil åpne et vindu under C:Program Files Lenke til kommentar
kommers Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 eller du kan lage en snarvei/starte cmd.exe med slike parametre f.eks slik (krever mindre opprydningsarbeid hvis du ikke skulle få bruk for dette lenger):: cmd.exe /k color 0e && e: && cd java && cls && dir && title Java! dette eksempelet skifter tekstfarge, setter tittel på vinduet til "Java!" endrer katalog til "e:java" og foretar en "dir" av katalogen. med switchen /k kan du kjøre de kommandoene du vil bare du har && i mellom... help yourself Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå