Dunedain Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 X6.no har kommet med en fin artikkel om Rare, som jeg anbefaler alle som enten husker Rare fra storhetstiden på '90-tallet eller som bare vil ha noe lesestoff, å lese. Artikkelen finner du her. Rare var en viktig spiller i Nintendos suksess på 90-tallet. Med suksessen på Super Nintendo ønsket selskapet ikke å gi seg med Nintendo-utvikling, og satset kanskje enda hardere da Nintendo 64 ble lansert i 1996/1997. I perioden 1997 - 2001 viste virkelig Rare sin storhet. Selv om braksuksessen Super Mario 64 kom dem i forkjøpet ved å være det første plattformspillet på 64-en, kom Rare sterkt tilbake. Med titler som Donkey Kong 64, Banjo-Kazooie, Conker’s Bad Fur Day, GoldenEye 007 og Perfect Dark ble Rare nå et like kjent merkenavn som Nintendo selv. Mange mener enda i dag at GoldenEye 007 satte standarden for førstepersons skytespill på konsoll, samtidig som tittelen muligens er en av selskapets mest suksessrike. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Rare er uten tvil favorittutvikleren min. Eneste problemet med de siste N64-Rare-spillene var fokuset på samlemani. Ble fort lei av å plukke opp alt mulig. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Husker de gode gamle rare spilla ja, bare synd at sålangt har de spytta ut crap på 360:S Håper banjo kazooie 3 slår ann Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Viva Piñata var jo ganske bra da, og jeg er en av de få som ikke syntes at Perfect dark: zero var så verst. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Donkey Kong 1 og 2 på super nintendo var fantastiske spill.. etter det har jeg ikke spillt noe særlig med Rare spill.. Lenke til kommentar
TheUnforgiven Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg rett og slett elsker Banjo & Kazooie spilla på N64. For ikke å glemme de endesløse timene med Perfect dark oog Golden eye. Virkelig synd at Nintendo solgte RARE til Microsoft og ikke beholdt de selv så vi kunne fått Banjo & Kazooie 3 på wii, DET hadde vært morro det! Jeg har desverre ikke fått prøvd Perfect dark: Zero men etter hva jeg har hørt så har jeg kanskje ikke gått glipp av så veldig mye? Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg rett og slett elsker Banjo & Kazooie spilla på N64. For ikke å glemme de endesløse timene med Perfect dark oog Golden eye. Virkelig synd at Nintendo solgte RARE til Microsoft og ikke beholdt de selv så vi kunne fått Banjo & Kazooie 3 på wii, DET hadde vært morro det! Jeg har desverre ikke fått prøvd Perfect dark: Zero men etter hva jeg har hørt så har jeg kanskje ikke gått glipp av så veldig mye? Nintendo solgte aldri rare til MS fordi Nintendo aldri eide Rare, MS kjøpte opp selskapet og la det under MGS paraplyen sin Lenke til kommentar
Laland Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Rare har virkelig talent, og jeg håper de kan gi oss sitt aller beste når BK3 kommer ut. Håper fortsatt på at Nintendo kan være litt kule og gi MS lisens til å lage remakes av både BK og BT til 360 og Wii. Det hadde vært en lykkelig dag..! Lenke til kommentar
TheUnforgiven Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg rett og slett elsker Banjo & Kazooie spilla på N64. For ikke å glemme de endesløse timene med Perfect dark oog Golden eye. Virkelig synd at Nintendo solgte RARE til Microsoft og ikke beholdt de selv så vi kunne fått Banjo & Kazooie 3 på wii, DET hadde vært morro det! Jeg har desverre ikke fått prøvd Perfect dark: Zero men etter hva jeg har hørt så har jeg kanskje ikke gått glipp av så veldig mye? Nintendo solgte aldri rare til MS fordi Nintendo aldri eide Rare, MS kjøpte opp selskapet og la det under MGS paraplyen sin Da lærte jeg noe nytt i dag og. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Ble litt feil i posten jeg skrev tidligere, før MS kom på banen eide Rare 51 % og Nintendo 49 % av selskapet og MS kjøpte de 51 % av Rare. Er ikke sikker men tror att da solgte Nintendo de resterende 49 % til MS for en utrolig stor sum med penger. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Lurer på hva som gjorde Goldeneye til et bra fps spill Kan bare huske at multiplayer var gøy, men hvorfor veit jeg ikke selv. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 (endret) Hvor ble det av "Ultimate"? Er det jeg som roter eller lagde de masse spill til NES under navnet "Ultimate", som ikke ble overhodet nevnt i artikkelen? Blandt annet Jeopardy, Wheel of Fortune og det isometriske racingspillet (som jeg ikke husker navnet på). Kanskje ikke så viktig... Endret 24. juni 2008 av Lande Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Husker en av mine første spillopplevelser, var seks år gammel og fikk SNES m/Donkey Kong Country til bursdagen min. Det var stas det! Senere ble det kjøpt inn "Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest" og "Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble". Husker jeg sparte penger i lange tider for å ha råd til å kjøpe de, spillene kosta jo mellom 700-900 kr på den tida (men jammen var de verdt det!). I 1998 la jeg SNES på hylla og gikk til innkjøp av Nintendo 64, også der var mitt første spill Rareware-utviklet, nemlig Banjo Kazooie! Tror aldri jeg har brukt så masse tid på et spill (utenom Wow kanskje ). Hadde vel over 200 timer spilletid bare på den ene omgangen og hadde samlet absolutt alle notene og puslespillbitene. Også har vi jo selvfølgelig Perfect Dark og GoldenEye 007, begge fantastiske spill som jeg aldri kommer til å glemme! Rare Lenke til kommentar
UGP Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Goldeneye er jo genialt den dag i dag, synes fysikken på de folka du skøt på er bedre en det det er i mange spill nå til dags. har ikke helt sansen for "ragdoll" Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Vi her på leiren har både Wii med Mario Kart med 4 kontrollere, 360 med mange gode multiplayerspill, men fremdeles er det N64 med 4 player på GoldenEye som er tingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå