tinsley Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hallais! Jeg har nettopp startet i ny jobb der vi selger nettverkstjenester som IP VPN og satelitt aksess o.s.v. Vi har jo naturlighvis en del info på jobben, men jeg kunne tenkte meg en bok som forklarer de mest basic teknologiene. Jeg kommer nemlig fra hardware bransjen og dette er ikke min sterkeste side kan man si... Har dere forslag til hvilken bok jeg kunne kjøpe for å få en oversikt og innblikk i hva f.eks VoIP, IP VPN, WAN og alt dette tekniske for bundet med dette? Thanks! Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vil anbefale at du stikker innom Amazon.com og søker på bøker der. Mye billigere å kjøpe bøker fra utlandet, eneste minus er at du skjelden finner noen bøker på norsk Her har du noen som du kan se nærmere på. Link Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Tenker du en bok som er praktisk i tilnærmingen, dvs du har konkrete problemer du vil løse. Eller en som er mer teoretisk (dvs du vil ha grei kjennskap til hvordan nettverk fungerer på genrell basis)? AtW Lenke til kommentar
andylove Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Vet du, kjøp bøkene til Cisco sertifiseringen, der gjennomgår de det meste og du kan slå to fluer i en smekk. Eksamen kan du melde deg opp til privat, det koster ca 1500,- Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Tenker du en bok som er praktisk i tilnærmingen, dvs du har konkrete problemer du vil løse. Eller en som er mer teoretisk (dvs du vil ha grei kjennskap til hvordan nettverk fungerer på genrell basis)? AtW Tenker på en mer teoretisk bok med kunnskap om nettverk o.s.v. ja. Jeg jobber innen salg så det som er ønskelig er litt mere generell info enn det som pleier å stå i våre brosjyrer. Teknisk info får jeg fra Professional Services. Så teoretisk er fint :-) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg synes Computer networks, eller noe liknende av Andrew Tannenbaum er en ganske fin og oversiktlig bok. Den kommer innom mange temaer, og var en nyttig bok for meg. Jeg har for ordens skyld ingen formell utdannelse innen slikt, og leste boka mer eller mindre for gøy en juleferie. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå