Gå til innhold

Trenger hjelp til ny Pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ut å kjøpe ny Pc (hovedsaklig til spill, og trenger litt hjelp fra mer erfarne.

Er anbefalingen fra Gamer.no noe å samle på https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738 eller finnes det bedre løsninger?

Evt. Er Q9450 noe man heller bør satse på?

Trenger man 2 skjermkort eller holder det med 1 f.eks Geforce 9800gtx?

Vil ha en pc med topp ytelse og som holder ut en god stund.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg skal ut å kjøpe ny Pc (hovedsaklig til spill, og trenger litt hjelp fra mer erfarne.

Er anbefalingen fra Gamer.no noe å samle på https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738 eller finnes det bedre løsninger?

Evt. Er Q9450 noe man heller bør satse på?

Trenger man 2 skjermkort eller holder det med 1 f.eks Geforce 9800gtx?

Vil ha en pc med topp ytelse og som holder ut en god stund.

På forhånd takk

jeg har netopp kjøpt meg en ny pc, den har:

2 9800gtx fra xfx

nforce 790i fra xfx

intel q6700

coolermaster stacker 830

corsair ddr3 ram 16000mhz

jeg er veldig fornøyd med å ha to skjemkort, så du burde kjøpe to hvist du skal ha en bra spillopplevelse.

hvor mye penger har du tenkt å bruke? jeg kan prøve å finne en anbefaling.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sier som Tazzo, hvor mye penger har du tenkt på å bruke? Nå ser jeg at den gamer pc-en ligger på 9500kr. Da har jeg satt sammen en på 8590,- så har du 1000 å gå på. Link.. Slynget med to HD4850, men du kan eventuelt velge å vente på 4870. ;)

I forhold til Tazzo: HD4850 ligger på litt bedre enn 9800gtx, og er billigere. Jeg tok 2-kjerners prosessor, da det er best til spilling. DDR2 ram, da du får mye mer for penga. DDR3 er fortsatt for dyrt i forhold til ytelsen. Så tok jeg Hovedkort med x38 chipset.

Endret av Redneck
Lenke til kommentar

Hadde tenkt å bruke under 10000,- og prøve å få så mye punch som mulig for pengene.

Har kabinett, vifte, mus og keyboard på plass. Så da mangler bare det viktigste. :)

Går nok for Intel Core 2 9300.

Men grafikk kortet er det store dilemmaet.

2 x 4850, 2x 8800, 1 x 9800gtx, 1 x 4870? Ikke lett å bestemme seg nei!

Btw. Vet noen eksakt dato for release av HD 4870? Noen sier Onsdag, mens andre sier at den ikke er i butikkene i Europa før 1 juli.

Lenke til kommentar

Ikke lett å si. Jeg hørte 5.juli jeg da. :p Men det er sikkert feil. Kan jeg få spørre hvorfor du velger Q9300?

Per i dag teller klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spill. Altså en E8400 på 3,0Ghz yter bedre enn Quad prosessorene på 2,3 og 2,6Ghz osv.

Endret av Redneck
Lenke til kommentar
Ikke lett å si. Jeg hørte 5.juli jeg da. :p Men det er sikkert feil. Kan jeg få spørre hvorfor du velger Q9300?

Per i dag teller klokkefrekvens mer enn antall kjerner i spill. Altså en E8400 på 3,0Ghz yter bedre enn Quad prosessorene på 2,3 og 2,6Ghz osv.

For å si det enkelt, jeg har ikke peiling. Fikk bare tips om at den ville være bra...

Og rettelse, den er i butikken 2 Juli.

For øvrig her vil 4870 testes om 1 dag, 9 timer og 9 minutter :p

http://whatifgaming.com/ati-radeon-hd-4850...how-me-the-ruby

Endret av ajax1
Lenke til kommentar
Det tror jeg kan være smart. Utrolig at ATI klarer å lansere så billig.. :)

Ok, nå er jeg usikker her...

I følge denne testen http://www.hothardware.com/Articles/ATI_Ra...ved/?page=6(som er grundig) så er det ikke noe spesielt å hente på å kjøre 2x 4870 fremfor 2x 4850...

Er det noen som kan fortelle hvilke fordeler en 4870 vil ha fremfor 2x 4850? Hva er den store forskjellen? Som jeg ser det er 2x4850 den store vinneren.

Og hva bør man velge, Intel Core 2 Quad Q9300 eller Q9450?

Lenke til kommentar

Ok, kan dette oppsettet gi suveren ytelse?

Arctic Silver Arctic Silver 54,-

Asus P5Q Pro 851,-

Intel Core 2 Duo E8400 1245,-

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 663,-

Samsung Spinpoint F1 750 GB 695,-

Sapphire Radeon HD 4850 2434,-

totalsum 5942,-

Såvidt jeg forstår er dette en kraftpakke for en veldig god pris, men hvilke endringer bør eller MÅ foretas?

Og kan dette drives med en Mist 500w psu?

Venter spent på svar

Lenke til kommentar

Det der er et fryktelig bra oppsett. Siden HD4850 koster 2434kr, så regner jeg med at det er to stk. Ser veldig bra ut, men jeg ville hatt med en prosessor kjøler, som f.eks denne eller Blue Orb. Det vil gjøre mye.. Ellers ser det veldig bra ut. Om det kan drives med 500w er jeg litt emr usikker på.. Tror nok du burde ha en 620w hvertfall.

Endret av Redneck
Lenke til kommentar

Tenkte meg at jeg trengte vifte og ny psu ja,noen spesielle psu anbefalinger? Corsair 750?

Forresten, hvilken RAM kan kan jeg ta isteden for den som er notert over? ventetid på den OCZ'n vettu, vil ikke vente for lenge :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...