Xanitra Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det jeg tenkte er at jeg har en gammel harddisk på en gammel pc med 3 operativ system, et uendelig rot i filer, å masse var fra tidligere. Jeg tenkte jeg skulle bygge en ny pc, å til den bruke en helt ny harddisk, å installere Windows XP (om det fortsatt kan anskaffes), å så, bruke den gamle harddisken som slave. Så da er mitt spørsmål. Vil da den nye windows xp installasjonen på den nye harddisken på den nye pcen, da gjenkjenne den gamle harddisken å denne vil "automatisk" få egne partisjoner, eller må denne formateres for at den skal kunne fungere? håper jeg var presis nok. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Ny windows vil kjenne den gamle disken som den er. Event. partisjoner må du lage selv. Disse kan du lage til i diskbehandlingen. Husk å install. av ny windows først på den nye disken før du setter inn den gamle. Edit : IDE-disker har som oftest en slavejumper, denne skal på riktig plass. Endret 23. juni 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå