Gå til innhold

Dobbelt-SIM og ekte gull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal det sies at gullfolie kan være ekstremt tynt. Ca 1/50 av aluminiumsfolie.

Ett gram gull koster omtrent 150 kroner i råstoff. Banket ut til folie koster det sikkert litt mer. Kanskje 200 kroner per gram. Et gram er nok til å dekke en halv kvadratmeter. En halv kvadratmeter er etter mine beregninger nok til å heldekke ca 80 mobiltelefoner. Dvs. gull for 2 kroner og 50 øre per telefon.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en gang (for tre-fire år siden) et munnstykke til en trompet gullbelagt (for å isolere mot nikkel), og det betalte jeg 70 kroner for hos en lokal gullsmed inkludert "arbeid". Det er tydelig at et tynt lag gull koster mindre enn det smaker (siden det for mange smaker ganske mye) ;)

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at gullfolie kan være ekstremt tynt. Ca 1/50 av aluminiumsfolie.

Ett gram gull koster omtrent 150 kroner i råstoff. Banket ut til folie koster det sikkert litt mer. Kanskje 200 kroner per gram. Et gram er nok til å dekke en halv kvadratmeter. En halv kvadratmeter er etter mine beregninger nok til å dekke ca 80 mobiltelefoner. Dvs. gull for 2 kroner og 50 øre per telefon.

Ser for meg dette :p

- Oi, du har samme mobil som meg.

- Ja, men min er i ekte gull.

- Jøss, hva kostet den?

- 2,50 mer enn din.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...