ronron25 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg har en pc som har lagga i det siste når jeg spiller. Windows har også til tider hatt problemer med å starte. Først så trodde jeg det dreide seg om temperatur, så jeg tok av sidedøra, starta opp pcen og bikka på kabinettet for å se bedre om alle vifter starta etc. Da kom det en forferdelig lyd fra HDD. HDD burde tåle å bli bikka på? Etter dette vil ikke XP laste mine personlig innstillinger? XP starter, og jeg får opp skrivebordet med ikoner og det hele, men opplever at jeg må registrere programmer på nytt for å få dem til å fungere. F.eks Sibelius som er et notasjonsprogram. Arbeider som før var tilgjengelig i Sibelius er det ikke lenger. Fikk tatt backup med Ubuntu live CD heldigvis. Lurer på om noen har opplevd noe lignende og vet hvordan problemet kan løses, og kanskje det viktigste, er HDD i ferd med å ta kvelden? Sorry, jeg blinksa litt og har posta innlegget på feil sted. Kan moderator være så vennlig å flytte innlegget mitt til riktig plass? Endret 23. juni 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Mest sannsynlig disken som er skadet. Du får sikkert ut det meste av data på disken om du kobler den via et eksternt kabinett. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Mest sannsynlig disken som er skadet. Du får sikkert ut det meste av data på disken om du kobler den via et eksternt kabinett. Takk for svar! Jeg mistenker at området der mine personlige innstillinger er lagra på en eller annen måte har blitt skada. Det skal ikke komme et sånt vræl fra HDD bar fordi jeg bikker litt på pcen. Den er vel iferd med å kræsje antakelig. Får sette inn en ny HDD å installere alt på nytt . Jaja, sånn er det i data verden, ting ryker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå