Gå til innhold

Hjelp!Problemer med moddet XBOX(ikke 360)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en moddet xbox med 500 gb harddisk. Jeg har den siste tiden opplevd en del merkelige ting når jeg skal spille av video-filer.

I noen tilfeller spiller maskinen av en annen fil enn den jeg velger, i andre tilfeller nekter den å spille av filene eller stopper midt i.

I tillegg har jeg fått en fil i video-mappen min som jeg ikke får slettet(verken fra xbmc eller andre steder).

Jeg har siste versjonen av XBMC så det skal ikke være noen feil med software, i tillegg så er det kun 6 mnd siden maskinen ble loddet og harddisk satt inn.

Er det noen som vet om en mulig løsning på problemet?

Er helt desperat nå:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg ville forsøkt er å innstallere XBMC i en ANNEN folder enn den ligger i pr i dag. (men ikke slett den gamle XBMCen) Det er dog viktig at du ikke bare kopierer gamle XBMC over til en ny folder, du må installere det helt fra grunnen av ellers får du bare samme feilen på nytt.

Deretter starter du XBMC fra den nyinnstallerte folderen og sjekker om du har samme problemene med video-visning der også. Dersom du da ikke får de samme problemene så betyr det at feilen lå i den gamle versjonen av XBMC - sikkert noe med innstillinger å gjøre eller noe slikt.

Du sier du ikke får slettet den ene filen med file-manageren i XBMC, hvilke andre metoder har du forsøkt? FTP? Evt andre dashboards (EvolutionX/UnleashX/Avalaunch)?

Du sier du har nyeste versjon av XBMC, hvilken metode benytter du for å oppgradere? Filoverføring fra PC, eller installasjon fra DVD/minnekort eller sender du Xboxen din til noen som gjør oppgraderingen for deg?

Lenke til kommentar
Første jeg ville forsøkt er å innstallere XBMC i en ANNEN folder enn den ligger i pr i dag. (men ikke slett den gamle XBMCen) Det er dog viktig at du ikke bare kopierer gamle XBMC over til en ny folder, du må installere det helt fra grunnen av ellers får du bare samme feilen på nytt.

Deretter starter du XBMC fra den nyinnstallerte folderen og sjekker om du har samme problemene med video-visning der også. Dersom du da ikke får de samme problemene så betyr det at feilen lå i den gamle versjonen av XBMC - sikkert noe med innstillinger å gjøre eller noe slikt.

Du sier du ikke får slettet den ene filen med file-manageren i XBMC, hvilke andre metoder har du forsøkt? FTP? Evt andre dashboards (EvolutionX/UnleashX/Avalaunch)?

Du sier du har nyeste versjon av XBMC, hvilken metode benytter du for å oppgradere? Filoverføring fra PC, eller installasjon fra DVD/minnekort eller sender du Xboxen din til noen som gjør oppgraderingen for deg?

Supert, skal prøve det etterpå. Hvordan starter jeg så xbmx fra en annen katalog(hvilket program må jeg benytte for at den skal starte opp).

Jeg oppdaterer xbmx via scriptet på xboxen, men har i noen tilfeller lasted det ned på pcen og overført det via ftp.

ser forresten at jeg har xbmx både på c driven og g driven min.

filen jeg ikke får sletter har jeg forsøkt å slette både via ftp og gjennom xbmc. jeg får endret filnavn på den, men den lar seg ikke slette.

Lenke til kommentar

Det er flere måter å starte XBMC på hvis du legger det i en annen folder. Du bruker din gamle versjon av XBMC for å starte den nye. Det enkleste er kanskje å legge XBMC i den folderen hvor alle de andre applikasjonene ligger, f.eks. F:\Apps\XBMC-NY\ da vil i så fall XBMC automatisk havne i listen over program du har liggende på harddisken din. En annen metode er å bruke filbehandleren i XBMC og rett og slett bla seg frem til det stedet hvor default.xbe fila ligger - og klikke på den.

Hvis du allerede HAR xbmc både på c og g driven så ville jeg i første omgang prøvd å starte dem for å se om en av dem kanskje virker som den skal. (Hver gang du booter er det kun en av disse XBMCene som starter, men det er umulig for meg å vite om det er versjonen som ligger på C eller G disken du benytter til vanlig. Det finner du lettest ut ved å sjekke hvilken av de to versjonene som er nyest. Den som er oppgradert til nyeste versjon er nok den du bruker til daglig. Den andre har du nok neppe fått oppgradert på en stund, fordi du ikke bruker den til vanlig.)

Jeg er usikker på hvorfor du ikke får sletta den fila som ligger i film-katalogen din. Burde gå greit med FTP om ikke fila er i bruk. Forsøk gjerne å slette den mens du har en annen versjon av XBMC gående. Kan være at filen blir skrivebeskyttet når den gjeldende versjonen av XBMC er aktiv. Men hvis du får en annen versjon av XBMC til å kjøre så trenger du kanskje ikke slette denne fila i det hele tatt? Med mindre den er veldig plasskrevende da selvsagt.

Hvis du får den andre versjonen av XBMC til å kjøre så kan du bytte plass på dem slik at det vil være den fungerende versjonen av XBMC som starter når du booter xboxen din. Før du bytter plas på dem er det en fordel å være logget inn i et tredje program (f.eks. ExolutionX eller UnleashX eller eventuelt en TREDJE kopi av XBMC) Det er lite lurt å drive å flytte på et program mens du er inne og bruker det samme programmet.

Når du har fått flyttet den fungerende versjonen av XBMC over til den folderen som startes automatisk ved boot av xboxen så kan du til slutt slette de andre kopiene (du trenger jo egentlig bare en kopi)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...