chsvee Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Hei. Om mindre enn 2 måneder (18. August) skal jeg møte opp på Rena leir, TRADOK; avdeling Hærens Taktiske Treningssenter/Kampeskadron. For det første: Noen som har tjenestegjort her før og vil fortelle meg åssen det er og hva det går ut på? For det andre: "Eskadronen utdanner befalselever innen fagområdene stridsvogn, mekanisert infanteri og panservern. Befalselevene blir utdannet som fotlagførere eller som vognkommandør på pansrede kjøretøy." Dette står på mil.no. Vil dette si at jeg automatisk blir utdannet befal ved å tjenestegjøre her? Dette må jo bety opptakskrav, noe som bringer meg til mitt "for det tredje": Jeg vil klassifisere meg selv som i ekstremt dårlig form (faens gaming). Her snakker vi 1 armheving og 0 pull-ups, samt dårlig kondis. Nå som skolen er slutt, har jeg nok av tid til å trene og skjønner at det er noe jeg må nødt til om jeg ikke skal falle om på rekruttskolen. Problemet er at jeg ikke helt veit hvor jeg skal begynne... Er vanskelig å trene armhevinger og pullups om man ikke klarer én engang. Er kanskje litt sent å starte nå, men det er vel ikke så ille at det ikke er godt for noe? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
40mm Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du blir ikke befal der, du er ikke innkalt som befalselev. Du tjenesten går ut på er å være en markørstyrke for de andre avdelingene som holder til på Rena, hovedsaklig TMBN og FSK. Ps: HTTS har allerede fått utlevert hk416, og det er aldri for seint å starte å trene, så det er bare å komme deg opp av stolen og ut å jogge litt, redusert vekt etter litt løping gjør det enklere å ta armhevinger. Men du kommer nok til å komme i bedre form under tjenesten ved HTTS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå