hean Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Vi serverer bl.a. europeiske retter som pinnekjøtt. Ingen har noen gang klagd på dem. Men på de andre rettene derimot klager folk så sinnsykt! Enten fordi det ikke smaker som det de har smakt i andre steder! Jammen dette er ikke McDonald's! Dette er en enkel restaurant som har sine egne måter å lage mat på! Som f.eks Gradiosa og Big One! Begge er pizza, men forskjellige smak fordi de lages på forskjellige måter!Ellers så er det de selv som ikke liker maten og mener at det er dårlig. Det som er irriterende og uforståelig for meg hvorfor DU er den eneste som klager når alle de andre som spiser akkurat det samme som deg ikke klager?! Når jeg var yngre jobbet jeg ett par år på en kinesisk restaurant, en meget bra en mener ihvertfall jeg. Etter den tiden har jeg aldri fått noe inntrykk av at folk klager på noe fordi det ikke smaker som på en annen plass. Folk flest vet hvordan ting skal smake innenfor rimelighetens grenser, forskjellige pizzaer smaker forskjellig og det vet og godtar folk. Hadde jeg gått på en restauranr fått en burger som smakte som på McDonalds eller Burgerking, da hadde jeg faktisk hatt en grunn til å klage. Og når du tenker om kunder hvorfor det er så rart at akkurat han/hun som klager og ikke noen andre i en tråd som er opprettet fordi de er så lei av mange klager. Det synes jeg motstrider litt det du selv sier... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Øh, er det VANLIG å spytte i maten og servere rester etter forrige gjest? Å servere rester er vanlig. Ihvertfall ris, hele poteter og andre ting som kan gjenkokes Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Øh, er det VANLIG å spytte i maten og servere rester etter forrige gjest? Å servere rester er vanlig. Ihvertfall ris, hele poteter og andre ting som kan gjenkokes Hvor er dette vanlig? Opplys meg slik at jeg slipper å sette min fot der igjen. Ting som er spiselige og har vært ute på bordet til en gjest skal aldri serveres til en annen gjest. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Å servere rester er vanlig. Ihvertfall ris, hele poteter og andre ting som kan gjenkokes Siden du vet dette er vanlig, så vet du sikkert om flere restauranter som gjør dette. Vær så snill å opplys oss andre..... ingen unnskyldninger nå Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Om dere er redd for å spise gjenkokt mat så ville jeg holde meg unna ihvertfall dem fleste kinarestaurantene i verden. Dere kan jo spørre dem, skal ikke se bortifra at dem innrømmer det. Kanskje ikke alle serverer andres "rester", men det er jo nærmest allmennkunnskap at mange av dem gjør det Neste gang dere ser små grønnsaksbiter i risen og potetene er litt ekstra bløte så kan dere jo tenke på hvorfor. Endret 25. juni 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Om dere er redd for å spise gjenkokt mat så ville jeg holde meg unna ihvertfall dem fleste kinarestaurantene i verden. Dere kan jo spørre dem, skal ikke se bortifra at dem innrømmer det. Kanskje ikke alle serverer andres "rester", men det er jo nærmest allmennkunnskap at mange av dem gjør detNeste gang dere ser små grønnsaksbiter i risen og potetene er litt ekstra bløte så kan dere jo tenke på hvorfor. Hvis de innrømmer det så er det kroken på døra, da dette er ulovlig. Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Øh, er det VANLIG å spytte i maten og servere rester etter forrige gjest? Å servere rester er vanlig. Ihvertfall ris, hele poteter og andre ting som kan gjenkokes Dette er da bare en påstand fra din side. Hvordan kan du si at det er vanlig å servere rester fra andre kunder? Jeg har bare sett et tilfelle av dette i media, og det var fra en kinesisk restaurant. Det finnes også ei grense på hvor mye/lenge man kan koke grønnsaker. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Øh, er det VANLIG å spytte i maten og servere rester etter forrige gjest? Å servere rester er vanlig. Ihvertfall ris, hele poteter og andre ting som kan gjenkokes Dette er tull. Noen kilde til dette? Endret 25. juni 2008 av Odd Ball Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) Mange som kanskje ikke har lyst til å spise det dem har spist før, og dermed bestiller en rett dem ikke har prøvd før, nettopp for å prøve noe nytt. Selv har jeg gjort dette flere ganger, og har vel stort sett vært heldig. Men maten kan umulig ha vært så dårlig, antar at dere er en restaurant med litt kvalitet, og ikke en kebabsjappe. Endret 25. juni 2008 av HaueR Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Og når du tenker om kunder hvorfor det er så rart at akkurat han/hun som klager og ikke noen andre i en tråd som er opprettet fordi de er så lei av mange klager. Det synes jeg motstrider litt det du selv sier... Hva er det jeg sier? Jeg er en sur ungdom, fordi det er jeg som tar imot alle klagene og jeg som må løpe etter de som stikker fra regningen! Ser her, du vet absolutt ikke hvor mye dritt noen folk kan finne på. De aller fleste kunder er veldig greie og sier i fra hvis det var noe; feil mat o.l. Det har skjedd to-tre tilfeller hvor kunden bestiller, spiser opp alt, klager og nekter å betale. Om det var dårlig så burde det merkes allerede ved begynnelsen? Kunden måtte til slutt betale fordi han hadde ikke god grunn nok til å forklare hvorfor han spiste opp alt før han klagde. Osv...det er så jævlig mye! ______________ Hva er det dere andre snakker om? Spytting? Hvem faen gjør det?! Gjenbrukt mat? Og bare på kinarestauranter? En fornærmelse mot kinarestauranter! Og vet dere hva? Mange av kinarestaurantene drives av vietnamesere! Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) Enda bedre: Se filmen hos Youtube Jeg skal aldri klage på maten min! Endret 26. juni 2008 av Craigmick Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Veldig nødvendig! Lenke til kommentar
Fiskeoppdretter Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Filmene jeg postet er da selvfølgelig skuespill... *snip* *snip* Hva er det dere andre snakker om? Spytting? Hvem faen gjør det?! Gjenbrukt mat? Og bare på kinarestauranter? En fornærmelse mot kinarestauranter! Og vet dere hva? Mange av kinarestaurantene drives av vietnamesere! Jeg har sett eksemplet på spytting, snørring på maten eller i kaffen til folk fra skjult kamera. Jeg sier ikke at dette er vanlig. Samme med kinarestauranter - jeg har aldri sagt at det bare skjer der. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde ikke klart å jobbe med slike kunder. Det er selvfølgelig kunden som står til ansvar for hva han/hun bestiller, og nekter de å betale for maten blir det akkurat det samme som å stjele! Nei, å spørre fint går alltid greit. Men å krangle og snike seg unna, niks! Hadde om ikke annet nektet alle slike kunder fremtidig adgang til restauranten! Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er selvfølgelig kunden som står til ansvar for hva han/hun bestiller, og nekter de å betale for maten blir det akkurat det samme som å stjele!Nei, å spørre fint går alltid greit. Men å krangle og snike seg unna, niks! Men det er kokkens ansvar at maten blir som man kan forvente, tilberedt riktig, ikke gammel mat, fersk når det opplyses om, mengde, etc. Man kan desverre ikke bedømme verken restauranten eller kokken før man har spist der. Risikoen en kunde tar for å prøve en ny restaurant synes jeg bør ligge på restaurantens side siden det er de som har 100% kontroll over resultatet kunden får. Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Det er selvfølgelig kunden som står til ansvar for hva han/hun bestiller, og nekter de å betale for maten blir det akkurat det samme som å stjele!Nei, å spørre fint går alltid greit. Men å krangle og snike seg unna, niks! Men det er kokkens ansvar at maten blir som man kan forvente, tilberedt riktig, ikke gammel mat, fersk når det opplyses om, mengde, etc. Man kan desverre ikke bedømme verken restauranten eller kokken før man har spist der. Risikoen en kunde tar for å prøve en ny restaurant synes jeg bør ligge på restaurantens side siden det er de som har 100% kontroll over resultatet kunden får. Jeg snakker om folk som klager når alle andre spiser opp og er fornøyd. Er det sånn at de finner ut at de ikke har råd til å betale, derfor? Eller at de selv som finner ut at det var ikke det de ville ha likevell...men vil ikke betale for en ny rett? Vi spytter iallfall ikke! Og ikke noe gammel mat som dere beskriver! Folk som gjør sånt burde ikke få lov til å jobbe i restaurant! Jeg synes det er dumt at det dumme som enkelte restauranter gjør gir andre restauranter dårlige rykter. Nesten litt dumt når du ser kunden sitter der så skeptisk og snur på hvert eneste kjøttbit og ser om de finner spyttklyse. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg snakker om folk som klager når alle andre spiser opp og er fornøyd. Er det sånn at de finner ut at de ikke har råd til å betale, derfor? Eller at de selv som finner ut at det var ikke det de ville ha likevell...men vil ikke betale for en ny rett? Vi spytter iallfall ikke! Og ikke noe gammel mat som dere beskriver! Folk som gjør sånt burde ikke få lov til å jobbe i restaurant! Jeg synes det er dumt at det dumme som enkelte restauranter gjør gir andre restauranter dårlige rykter. Nesten litt dumt når du ser kunden sitter der så skeptisk og snur på hvert eneste kjøttbit og ser om de finner spyttklyse. Når alle andre spise maten og er fornøyd sier du.... Som sagt er det langt fra alle som klager når maten er dårlig hvordan kan dere da i alle tilfeller hvite om den andre eller de andre kundene var fornøyd? Hvorfor er det den kunden som klager som har feil i deres øyne og ikke de som trykker i seg maten uten å si noe? Noen kunder kjenner heller ikke igjen dårlig mat om de så får det trykt ned i halsen på de flere ganger? Andre slafser å tygger knapt før de svelger og har ikke sjans til å smake skikkelig på maten de får. Så etter mine år i den bransjen har jeg ihvertfall tatt den konklusjonen at de aller aller fleste som klager på maten i en restaurant har en reell grunn til det til tross for blinde ansatte som nekter å se den... Lenke til kommentar
Curiousss Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg snakker om folk som klager når alle andre spiser opp og er fornøyd. Er det sånn at de finner ut at de ikke har råd til å betale, derfor? Eller at de selv som finner ut at det var ikke det de ville ha likevell...men vil ikke betale for en ny rett? Vi spytter iallfall ikke! Og ikke noe gammel mat som dere beskriver! Folk som gjør sånt burde ikke få lov til å jobbe i restaurant! Jeg synes det er dumt at det dumme som enkelte restauranter gjør gir andre restauranter dårlige rykter. Nesten litt dumt når du ser kunden sitter der så skeptisk og snur på hvert eneste kjøttbit og ser om de finner spyttklyse. Når alle andre spise maten og er fornøyd sier du.... Som sagt er det langt fra alle som klager når maten er dårlig hvordan kan dere da i alle tilfeller hvite om den andre eller de andre kundene var fornøyd? Hvorfor er det den kunden som klager som har feil i deres øyne og ikke de som trykker i seg maten uten å si noe? Noen kunder kjenner heller ikke igjen dårlig mat om de så får det trykt ned i halsen på de flere ganger? Andre slafser å tygger knapt før de svelger og har ikke sjans til å smake skikkelig på maten de får. Så etter mine år i den bransjen har jeg ihvertfall tatt den konklusjonen at de aller aller fleste som klager på maten i en restaurant har en reell grunn til det til tross for blinde ansatte som nekter å se den... Da skjønner jeg ikke hvorfor de faste kundene kommer igjen og igjen og slafser i seg den dårlige maten og likevel se fornøyd ut. Lenke til kommentar
hean Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Da skjønner jeg ikke hvorfor de faste kundene kommer igjen og igjen og slafser i seg den dårlige maten og likevel se fornøyd ut. På samme måten som at det ikke er alle som liker maten når den tilberedt på riktig måte med gode råvarer kan det også være en del som liker maten til tross for at den er dårlig. Merkelig nok er det bare slik at alle restauranter får seg noen stamkunder uansett hvor bedriten de måtte være.... Jeg påstår ikke at restauranten du jobber i er dårlig men når du får så mange klager at du blir så irritert at du oppretter en egen tråd på forumet om det så er det jo ting som tyder på at det kanskje dere har en del forbedringspotensiale.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg har selv jobbet i restaurantbransjen i flere år, de gangene vi fikk klager på maten, noe som skjedde veldig sjelden, så var klagene berettiget. Kunden har alltid rett, selv om han tar feil. Tar kunden feil, så er det mye billigere å gi kunden rett, slik at helhetsinntrykket for kunden blir positivt. Er det noe du ikke ønsker når du driver restaurant så er det missfornøyde kunder, for du kan forbanne deg på at den kunden forteller det til alle han kjenner. Det potensielle tapet er større ved å ha en missfornøyd kunde enn om man faktisk lager ny mat til den ene kunden. Hvis man får klager daglig så burde det være klart for alle og enhver at det faktisk er en mulighet for at det er noe feil med maten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg