Chrisss Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei jeg klarte skade meg på jobben, dro på legen dagen etter på sa det var en skade som jeg hadde fått på jobben.Hos legen måtte jeg ikke betale noen ting, men når jeg skal på rønken i morgen! Må jeg betale noe der ? Det jeg lurer på liksom Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Ganske sikker på at det er jobben som skal betale. Så lenge du skadet deg på noe jobbrelatert. Vet ikke hvordan reglene er hvis du løper på en dør eller noe. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Ganske sikker på at det er jobben som skal betale. Så lenge du skadet deg på noe jobbrelatert. Vet ikke hvordan reglene er hvis du løper på en dør eller noe. Nei var ikke noe sånn skade,vrding i håndledde på grunn av en drill ! Men det vil si at jeg ikke må betale noen hos rønken legen heller da ? Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Du må nok betale, men det er mulig at jobben din betaler deg tilbake etterpå hvis det er slik at de dekker slike skadekostnader. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Behandlig av skader forårsaket av arbeidsulykker skal dekkes av arbeidsgiver. Endret 23. juni 2008 av southparkman Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Ok. måtte som sakt ikke betale noe hos legen, får vel bare se i morgen da! Men alle utgifter av skaden skal firma betale ? Regner vi har sånn skadeforsikring! Jobber trosalt i et elektrofirma ! Men har aldri skadet meg eller no sånt på jobben ! Derfor jeg lurer litt bare! Sykepenger sånn betaler firma ut ? Ogfår igjen av trykkdekontore ? Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Sykepenger sånn betaler firma ut ? Ogfår igjen av trykkdekontore ? Firmaet betaler sykepenger for inntil 16 dagers(?) sammenhengende fravær ved fremleggelse av sykemelding fra lege. Etter dette går det over til statskassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå