Mountain Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Er det noe viktig man må gjøre hvis man er i Bulgaria som turist? Steder, butikker, kjøpesentre? Eller ting som er veldig billige i forhold til norge, som er verdt å slå til på? Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) min beste opplevelse i bulgaria var i en liten autentisk restaurant i varna (husker desverre ikke hva den het). vi var 6 stykker (2 lokale) og vi spiste i mange mange timer (5-7 retters med alt drikke du kan tenke deg). regningen kom på ca 300 kr... totalt urolig mye god mat og god stemning! dette var da i 2001 elelr 2002 om jeg ikke husker helt feil. personlig vil jeg si at det lønner seg å utforske det som er utenfor turistområdene. gjerne bli kjent med noen lokale som kan ta deg med rundt Endret 23. juni 2008 av nostrum82 Lenke til kommentar
Mountain Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Så med andre ord er det ganske mye billigere i forhold til Norge? Lenke til kommentar
nostrum82 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 ja. mulig det har blitt litt dyrere nå men det burde fortsatt være bililg. det er også store forskjeller på prisene om du drar utenfor turiststedene (som ofte var 2-3 ganger dyrere). en halvliter på en pub i varna kostet litt over 3kr (veldig godt øl der) og en liter bulgarsk vodka kostet 25-30 kr (kostet rundt 60-80 nær hotellet). vi levde rimelig godt på 200kr dagen. er ikke sikker på hvordan prisnivået er idag. Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Sitter i Sozopol og her har du 1,5l oel for 6-7 kroner og halvliter til 8 kroner paa restaurant. Maten er utrolig billig, og reiselederen hadde i forrige uke med 9 personer paa restaurant og regningen kom paa ca. 450 kroner. Greit sted aa kjoepe billige klaer (ikke alltid ekte, men skitt au) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå