Gå til innhold

Tråden for oss med korttidshukommelse.

Stian86

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har korttidshukommelse og pleier å glemme ting rimelig fort. Jeg har en stund nå, prøvd å finne et forum der mennesker med korttidshukommelse kan diskutere sine problemer. Vi kan gi tips om hvordan lettere komme seg gjennom hverdagen. Jeg pleier som regel å øve på en fortelling i en stor eventyrbok jeg har med over 100 forskjellige historier, hver uke, for å forbedre min hukommelse. Anbefaler alle andre med korttidshukommelse å gjøre dette også.

Håper det er noen her jeg kan diskutere dette temaet med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har korttidshukommelse og pleier å glemme ting rimelig fort. Jeg har en stund nå, prøvd å finne et forum der mennesker med korttidshukommelse kan diskutere sine problemer. Vi kan gi tips om hvordan lettere komme seg gjennom hverdagen. Jeg pleier som regel å øve på en fortelling i en stor eventyrbok jeg har med over 100 forskjellige historier, hver uke, for å forbedre min hukommelse. Anbefaler alle andre med korttidshukommelse å gjøre dette også.

Håper det er noen her jeg kan diskutere dette temaet med.

Du sier at du har korttidshukommelse? Det har da alle. Korttidshukommelse (også kalt KTH eller arbeidshukommelse) er den delen av hukommelsen du bruker når en opplevelse for første gang når bevisstheten din. En slags hukommelse for at du skal vite hva som skjer, og for å klare å ta inn mye informasjon på en gang (korttidshukommelsen har en kapasitet på ca. 10 informasjonsenheter). Langtidshukommelse derimot er evnen til å virkelig huske ting over tid. Så det du prøver å si er vel at du har en dårlig langtidshukommelse, eller rett og slett (på godt norsk) dårlig hukommelse.

EDIT: La til quote.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Har problemer med at jeg fort glemmer viktige ting jeg og. Redningen min har vært "aktiv ventemodus" på telefonen, der jeg kan lagre små notater eller bare ett ord som vises på displayet på tlf til enhver tid, slik at hver gang jeg ser på tlf for å se klokka, ser jeg også de tingene jeg har lagret som jeg må huske på :) Kjekt.

Lenke til kommentar

Uten å være mister-mini-moderator, syntes jeg det er ganske dårlig gjort å skrive slik noen har gjort tidligere i tråden.

Han skriver til og med han har lett tidligere etter forum hvor han kan snakke med og diskutere saken.

Utrolig barnslig å bruke denne tråden til å, vil si gå så langt som å si gjøre narr av det trådstarter skriver om.

Til Stian86; som en eller annen skrev tidligere om mobilnotater kan dette være til kjempehjelp! Samtidig er det nok smart å øve litt innimellom som du skriver du gjør.

Stå på, lykke til. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...