Gå til innhold

Gjennom tolla med nytt SLR

Anbefalte innlegg

PEOPLE!!! Har dere reist til USA noen gang og blitt stoppet i tollen? Neppe. (De som har opplevd dette bør kanskje vurdere sitt eget utseende :p)

Jeg reiser av og til til usa og har med varer for 30-40 tusen, alt fra klær, kofferter og kamera utstyr. Noen ganger reiser jeg over med kameraryggsekken uten annen bagasje. Så kjøper jeg koffert, klær og alt annet der borte. Har aldri blitt sjekket. Min bror har bodd der i 2 år nå uten å blitt stoppet en gang. Sistgang var 2 uker siden, han kom med 4 ENROME bagger med alt fra iMac til 20k til 2 dslr og 10-12 linser. Jeg vil si at det er verdt "forsøket" så absolutt. Når det gjelder embalasje, så kaster man denne selfølgelig. Dersom man vil ha den, kan man ta det ut av eske, brette denne flat og legge i reisepartners koffert.

Reis med måte!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PEOPLE!!! Har dere reist til USA noen gang og blitt stoppet i tollen? Neppe. (De som har opplevd dette bør kanskje vurdere sitt eget utseende :p)

Jeg reiser av og til til usa og har med varer for 30-40 tusen, alt fra klær, kofferter og kamera utstyr. Noen ganger reiser jeg over med kameraryggsekken uten annen bagasje. Så kjøper jeg koffert, klær og alt annet der borte. Har aldri blitt sjekket. Min bror har bodd der i 2 år nå uten å blitt stoppet en gang. Sistgang var 2 uker siden, han kom med 4 ENROME bagger med alt fra iMac til 20k til 2 dslr og 10-12 linser. Jeg vil si at det er verdt "forsøket" så absolutt. Når det gjelder embalasje, så kaster man denne selfølgelig. Dersom man vil ha den, kan man ta det ut av eske, brette denne flat og legge i reisepartners koffert.

Reis med måte!

Slik du beskriver din livstil ville jeg nesten tro at du drev med ulovelig videresalg av varer :ph34r: ....

Lenke til kommentar
Vet vi er utenfor topic for denne posten, men ta en kikk her: http://toll.no/templates_TAD/Subject.aspx?...;epslanguage=NO Registrer utstyret ditt kun en gang, ha beviset med i veska når du er på tur og du er trygg for alle fremtidige utenlandsturer. Så lenge du ikke får nytt utstyr ;) Da må du en tur til innom tollvesenet.

Takker for den :thumbup:

Er mye i Sverige/Danmark,har ikke tenkt så mye på å dokumentere opprinnelse for kamerautstyret mitt.

For min del er det ingen fare.. utstyret ser så brukt ut at tolleren faktisk måtte vært en idiot om han sa det var nytt. Regner med at det ikke er noen sånne regler for brukt utstyr fra utlandet?

Lenke til kommentar
Regner med at det ikke er noen sånne regler for brukt utstyr fra utlandet?

Brukt eller nytt,er verdien over 6000.- så skal varer deklareres"over 24 timer i utlandet".

Tolleren vet jo ikke om du har kjøpt det brukt eller om det har vært med deg på hele turen.

Tar jeg ikke helt feil så er alle varer merverdipliktig uavhengig om det er nytt eller brukt.

Edit: det er også uavhengig om du har kjøpt varer av en privatperson eller et firma,betalt avgifter i utlandet eller ikke.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...