Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Høy gpu temperatur. *Funnet Feil*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt et øye med temperaturene mens jeg har spilt og det viser seg at pc'n slår seg av når temperaturen går over 80 grader. Er det noen muligheter og slå av denne funksjonen på?

Lenke til kommentar
Nå har jeg hatt et øye med temperaturene mens jeg har spilt og det viser seg at pc'n slår seg av når temperaturen går over 80 grader. Er det noen muligheter og slå av denne funksjonen på?

Hvilken temperatur? CPU? I så fall kan den antageligvis slås av i BIOS. Men 80C på CPU er litt i drøyeste laget.

Lenke til kommentar

Hvilken temperatur? CPU? I så fall kan den antageligvis slås av i BIOS. Men 80C på CPU er litt i drøyeste laget.

sa han ikke at det var 80 c på gpu da å ikke på cpu.

Lenke til kommentar

har prøvd, speedFan, SIW og evga precision og skjemkortet har samme temperatur på alle programmen, men hvis vi skulle utelokke strøm og temperaturene, hva kan da være problemet, kan det være noe galt med hdd mine?

Lenke til kommentar
A/C-power low?

Hvis strømnettet er dårlig i huset vil det gjøre at pcen vil sku seg av, ingen overdrevet stappa pads eller tørketrommler på samme krets?

nei, kretsen som jeg sitter på er kun på 2 rom. ikke noe tørketrommler osv..

Lenke til kommentar
maskinen slår seg helt av..

Jeg kan garantere deg 98,99% at det er temperaturfeil eller lav spenning.

Jeg kan ramse opp alt som har thermal/voltage execute:

Cpu (sjekk vcore og temperatur)

PSU [strømforsyning] (sjekk temperatur)

GPU (Sjekk temperatur og pci-ex spenning) (G80-kort har lyd-alarm for lav spenning osv.)

MB [Motherboard-chipset] (sjekk temperaturer på alle brikker, store og små, og kontroller spenning)

Resett cmos, så får du nøytralisert eventuelle spenninger! :)

Lenke til kommentar

hadde et tilfelle med strømforskininga for ca 3 måndersiden, en kamerat av meg var uheldig å velta et glass me cola i og det sa pang, dro ut strømkontakten, tok ut skjermkort, hk, cpu, hdd, og strømforskyninga får å sjekke om ikke noe av det fikk seriøse probl. jeg var heldig og det kom kun cola mellom 2 poler på strømforskyninga, kan dette være den seriøse feilen? bare å bestille ny strømforskyning, lol :/

rart men sant, alt fungerte normalt etter å ha satt på plass alle delene.

Endret av tnex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...