tnex Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 det minste er 11,90 og det meste er på 11,97 men den går ikke under eller over. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Nå har jeg hatt et øye med temperaturene mens jeg har spilt og det viser seg at pc'n slår seg av når temperaturen går over 80 grader. Er det noen muligheter og slå av denne funksjonen på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nå har jeg hatt et øye med temperaturene mens jeg har spilt og det viser seg at pc'n slår seg av når temperaturen går over 80 grader. Er det noen muligheter og slå av denne funksjonen på? Hvilken temperatur? CPU? I så fall kan den antageligvis slås av i BIOS. Men 80C på CPU er litt i drøyeste laget. Lenke til kommentar
Z1Nk Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Nå har jeg hatt et øye med temperaturene mens jeg har spilt og det viser seg at pc'n slår seg av når temperaturen går over 80 grader. Er det noen muligheter og slå av denne funksjonen på? Hvilken temperatur? CPU? I så fall kan den antageligvis slås av i BIOS. Men 80C på CPU er litt i drøyeste laget. sa han ikke at det var 80 c på gpu da å ikke på cpu. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Thermal execution på GPU er det nvidia ntune som holder kontroll med, og den er på 120' på de fleste GPUer. Nå koser skjermkortet mitt seg på 72' full load uten problemer. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Hva kan da være problemet om det ikke er temperatur eller strøm problem? Kjørte foresten mimtest i natt og 0 feil. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 A/C-power low? Hvis strømnettet er dårlig i huset vil det gjøre at pcen vil sku seg av, ingen overdrevet stappa pads eller tørketrommler på samme krets? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 har jeg vært deg har jeg ikke stolt på informasjonen speedfan gir i første omgang. prøv heller cpuID sin HW monitor den er mye mer nøyaktig. skal slenge opp en link så snart jeg orker Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 har prøvd, speedFan, SIW og evga precision og skjemkortet har samme temperatur på alle programmen, men hvis vi skulle utelokke strøm og temperaturene, hva kan da være problemet, kan det være noe galt med hdd mine? Lenke til kommentar
tnex Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 A/C-power low? Hvis strømnettet er dårlig i huset vil det gjøre at pcen vil sku seg av, ingen overdrevet stappa pads eller tørketrommler på samme krets? nei, kretsen som jeg sitter på er kun på 2 rom. ikke noe tørketrommler osv.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Ta å skjekk PSU-en.. er den varm? tettet med støv? Det er enten spenningsfeil eller temperaturfeil.. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2008 Temperaturene er ok, og ingen spennings feil, kan det være nokk å oppdatere bios? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Slår maskinen seg helt av og forblir av, eller restarter den? Hvis den restarter kan det være en driverfeil eller annet software-relatert. Hvis ikke ville jeg prøvd med en annen PSU hvis du har sjans. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 maskinen slår seg helt av.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 maskinen slår seg helt av.. Jeg kan garantere deg 98,99% at det er temperaturfeil eller lav spenning. Jeg kan ramse opp alt som har thermal/voltage execute: Cpu (sjekk vcore og temperatur) PSU [strømforsyning] (sjekk temperatur) GPU (Sjekk temperatur og pci-ex spenning) (G80-kort har lyd-alarm for lav spenning osv.) MB [Motherboard-chipset] (sjekk temperaturer på alle brikker, store og små, og kontroller spenning) Resett cmos, så får du nøytralisert eventuelle spenninger! Lenke til kommentar
tnex Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Cpu ok PSU usikker GPU ok MB [Motherboard-chipset] ok Onkelen min tenkte at det kansje kunne være minne feil på eventuelt gpu, kan det være mulig? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Minnefeil pleier som regel å gi blue-screens og spontanrestarter. At PC'n skrur seg helt av uten å skru seg på igjen tyder mere på temperaturfeil eller PSU-feil. Lenke til kommentar
tnex Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 (endret) hadde et tilfelle med strømforskininga for ca 3 måndersiden, en kamerat av meg var uheldig å velta et glass me cola i og det sa pang, dro ut strømkontakten, tok ut skjermkort, hk, cpu, hdd, og strømforskyninga får å sjekke om ikke noe av det fikk seriøse probl. jeg var heldig og det kom kun cola mellom 2 poler på strømforskyninga, kan dette være den seriøse feilen? bare å bestille ny strømforskyning, lol :/ rart men sant, alt fungerte normalt etter å ha satt på plass alle delene. Endret 26. juni 2008 av tnex Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Noen komponenter kan ha fått en kortslutning eller overledning som har delvis ødelagt dem slik at de har blitt følsomme for temperaturer og/eller høye strømmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå