Mr_Valentine Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 får man dette til under 10 000? sett litt på svs pb13 9000 fra usa sikkert masse skatter på det også, noen som har noen erfaringer eller annbefalinger? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 får man dette til under 10 000? Nei. Frode Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Veeel, man kan bygge noe selv kanskje. Jeg funderte på noe med en Celestion AD15 som i teorien i alle fall skulle fungere ned til 13Hz Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vel, du har jo denne berømte vifta da, men den er ganske kostbar da. Krever en mindre ombygging av huset også, visstnok. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Hvorfor skal du ha det egentlig? Man hører jo ikke så dypt uansett. Det blir toll på det du kjøper fra USA ja. Så da tror jeg du like greit kan kjøpe den fra L-Sound. Endret 21. juli 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 "spiller under 10 Hz" er ikke korrekt norsk da "spille" er definert som "frembringe musikk". Rett topic vil være "vibrerer under 10 Hz". En trykkbølge vil i teorien kunne kjennes men hvorvidt dette vil gi en ønsket effekt er en helt annen sak. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Testet og underkjent av Mythbusters. Skal uansett ufattelig mye pulver til for å framskaffe den påtenkte idéen. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 For ikke å snakke om at man er avhengig av at det finnes informasjon så langt ned også... Hadde uten problemer konsentrert meg om å få til skikkelig kvalitet ned til 25-30 hz før jeg hadde ofret lavere frekvenser en tanke Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 noen som har testet Celestion AD15? Får kanskje mulighet til å prøve en i bilen i dag.... men ser den ikke er oppgitt til å tåle all verdens effekt, så har en mistanke om at den kommer til å gi seg når man nermer seg det lydtrykket jeg gjerne vil at det skal begynne å ta av på Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Da har jeg testet AD 15 ... og effekt tålte den i alle fall ikke en dritt av. R.I.P! Men hadde gøy lyd de få sekundene det varte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Bass under 16Hz er meget krevende og mange velger derfor å la dB-kurven gå nedover rundt denne frekvensen. Jeg vil ikke påstå at bass under 16Hz ikke er viktig, men du kan ha vel så morro fordet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Hvilken forsterker? Helix dark blue 1000.2 Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 For ikke å snakke om at man er avhengig av at det finnes informasjon så langt ned også... Hadde uten problemer konsentrert meg om å få til skikkelig kvalitet ned til 25-30 hz før jeg hadde ofret lavere frekvenser en tanke Det er ikke uoverkommelig vrient å få trøkk under 25 hz for en rimelig penge. PB10 fra SVS gir meg med hjørneplassering god følbar respons ned til 18 hz (eller 16 lenge siden jeg tok et sveip). Dette er med kun 1 stk. Siden jeg har utvidet med hus siden innkjøp, er planen å legge på en PB10 til, da stua er noe større enn i leiligheten jeg hadde før. Mye vil ha mer osv. Musikk har ikke så allverdens info så langt ned som 18hz (finnes unntak der og), men for film hadde jeg ikke vært fornøyd med 25-30 hz. Men det er bare min mening selvsagt. Ikke fasiten. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hører jo stort sett ikke ting under 20Hz hvis det ikke spilles ekstremt høyt da. Så da kan jo en rumperister kanskje være en idè? Lenke til kommentar
freke Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hører jo stort sett ikke ting under 20Hz hvis det ikke spilles ekstremt høyt da. Man hører ikke mye, men jeg kan garantere deg at du føler det. Det setter rommet i bevegelse, og følgelig deg (eller ditt indre) i bevegelse. På War of the worlds, Master and commander, The incredibles, Finding Nemo, Ringenes herre, Das boot, Transformers osv. er det mye man ikke hører, men som likevel utvilsomt får pulsen opp noen hakk siden lufta i rommet vibrerer. Det er GØY! Trenger ikke ekstremt volum (men selvsagt, enda artigere å dra på litt ekstra hvis man kan). Romperistere er selvsagt en ekstra liten piff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå