Gå til innhold

subwoofer som spiller under 10hz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

noen som har testet Celestion AD15?

Får kanskje mulighet til å prøve en i bilen i dag.... men ser den ikke er oppgitt til å tåle all verdens effekt, så har en mistanke om at den kommer til å gi seg når man nermer seg det lydtrykket jeg gjerne vil at det skal begynne å ta av på :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Bass under 16Hz er meget krevende og mange velger derfor å la dB-kurven gå nedover rundt denne frekvensen. Jeg vil ikke påstå at bass under 16Hz ikke er viktig, men du kan ha vel så morro fordet.

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om at man er avhengig av at det finnes informasjon så langt ned også...

Hadde uten problemer konsentrert meg om å få til skikkelig kvalitet ned til 25-30 hz før jeg hadde ofret lavere frekvenser en tanke :)

Det er ikke uoverkommelig vrient å få trøkk under 25 hz for en rimelig penge. PB10 fra SVS gir meg med hjørneplassering god følbar respons ned til 18 hz (eller 16 lenge siden jeg tok et sveip). Dette er med kun 1 stk. Siden jeg har utvidet med hus siden innkjøp, er planen å legge på en PB10 til, da stua er noe større enn i leiligheten jeg hadde før. Mye vil ha mer osv.

Musikk har ikke så allverdens info så langt ned som 18hz (finnes unntak der og), men for film hadde jeg ikke vært fornøyd med 25-30 hz. Men det er bare min mening selvsagt. Ikke fasiten.

Lenke til kommentar
Hører jo stort sett ikke ting under 20Hz hvis det ikke spilles ekstremt høyt da.

Man hører ikke mye, men jeg kan garantere deg at du føler det. Det setter rommet i bevegelse, og følgelig deg (eller ditt indre) i bevegelse. På War of the worlds, Master and commander, The incredibles, Finding Nemo, Ringenes herre, Das boot, Transformers osv. er det mye man ikke hører, men som likevel utvilsomt får pulsen opp noen hakk siden lufta i rommet vibrerer. Det er GØY! :D Trenger ikke ekstremt volum (men selvsagt, enda artigere å dra på litt ekstra hvis man kan). Romperistere er selvsagt en ekstra liten piff :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...