Gå til innhold

Hvilken av disse viftene er best??


sun360

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et drit bra tilbud på en av to vifter:

Thermaltake Silent Viking II :shrug:

 

Og

 

Thermaltake Volcano 9+ :shrug:

 

Så nå kommer spm mitt, hvilken av disse to er best når det gjelder å takle overklokking. Jeg skal prøve å overklokke min "gamle" AMD xp 1700 +. Jeg har sjekka spec'en til viftene , men den forteller meg ingenting!!! :-?

Jeg må understreke at jeg setter primært fokus på disse viftene siden jeg kan få dem for 100 kr!

 

Mange takk på forhånd!!!!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor høyt kan den event. takle ? (Med tanke på overklokking)

Ja, jeg vet . Dette er et usedvanlig dumt spm....! :oops:

 

Les tester av Vulcano 9 og silent viking for å få et innblikk i hva de er gode for. Jeg kan umulig gi deg noen svar på hvor høyt den kan takle da det er avhengeg av mange ting. Search and you shall find ;)

Lenke til kommentar

5 Kab. vifter.... :o

Jaja, er den noen som kan lede meg til konkrete tester eller resultater av de 2 viftene primært Silent viking 2.

 

Hvor mye bråker Vulcano 9 på "max" instilling ?? Snakker vi om en 747 motor eller litt mildere ... :wink:

Lenke til kommentar
5 Kab. vifter.... :o

Jaja, er den noen som kan lede meg til konkrete tester eller resultater av de 2 viftene primært Silent viking 2.

 

Hvor mye bråker Vulcano 9 på "max" instilling ?? Snakker vi om en 747 motor eller litt mildere ... :wink:

 

Er nok litt mildere enn en 747 motor, men kan jo justeres etter behov. Tester av Silent VikingII vet jeg ikke om, men silent viking har vært testet hos ok.no.

 

BTW om jeg ikke tar helt feil er det samme ribben på de, med annen vifte/vifte og trakt.

Lenke til kommentar
Når vifta/kjølern har ordet "silent" i seg,funker den dårlig til overklokking.

 

FEIL!

En venn av meg kjøpte netopp en Zalman c6000 (elns), den kjøler en 2700+, og han bruker den på en xp2000+. den er uhøyrbar på silent mode, og då kjører han på xp2100+ (fordi hk'et hans ikkje vil klokkast..)...

:smile:

Lenke til kommentar
Når vifta/kjølern har ordet "silent" i seg,funker den dårlig til overklokking.

 

FEIL!

En venn av meg kjøpte netopp en Zalman c6000 (elns), den kjøler en 2700+, og han bruker den på en xp2000+. den er uhøyrbar på silent mode, og då kjører han på xp2100+ (fordi hk'et hans ikkje vil klokkast..)...

:smile:

 

Har ikke vennen din klokket noe særlig i det heletatt da, det er snakk om litt mer klokking her enn den pingle greiene der.

Lenke til kommentar
Når vifta/kjølern har ordet "silent" i seg,funker den dårlig til overklokking.

 

FEIL!

En venn av meg kjøpte netopp en Zalman c6000 (elns), den kjøler en 2700+, og han bruker den på en xp2000+. den er uhøyrbar på silent mode, og då kjører han på xp2100+ (fordi hk'et hans ikkje vil klokkast..)...

:smile:

Hva i alle dagers land og rike er dette for et innlegg da Arve?

 

-At den kan kjøle en XP2700+ er for uinteressant, siden CPU-ene har forskjellig kjerne, og forskjellig varmeutvikling. For eksempel er en Palomino XP2000 ca like varm som en XP2800. (Både Tbred og Barton)

-XP2000@XP2100 kan nesten ikke regnes som overklokking.

-"Den er uhøyrbar i silent mode" javel? Alt er relativt... skal love at jeg skal klare å høre den.

-Du sier ikke noe om temperatur...

Lenke til kommentar

La oss snakke litt om tempen da....

Min cpu temp er på gjennomsnitt 55 celsius og på maks 63,5 celsisu.

System tempen holder seg på rundt 31 -32 C.

 

Jeg har prøvd å klokke den opp , men basert på min maks temp så kan dere anta at det gikk VELDIG dårlig. Går tempen over 63,7 så rebooter pc'en. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...