jokkeS Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei, jeg tenker på å kjøpe meg nytt anlegg og jeg vil legge litt penger i det har funnet disse komponentene og de passer bra for mitt bruk og smak. CERWIN-VEGA A1.5KW2 Effektforsterker Forsterker CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere Høyttalere ARGON CDP3245 CD-spiller Cd spiller Jeg har Tuner. er det noen som har noen innvendinger på dette? evt bedre komponenter osv.? Mvh JOkke Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Dette skal vel gå helt fint. Litt sånn små dumt spørsmål, den forsterkeren der, det er kommer vel ikke 3 stk av dem, bare en? Lenke til kommentar
jokkeS Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Jeg vet ikke helt, men tror alle 3 er en og samme forsterker Men er det noen som vet om det funker å koble til tv/pc? Endret 22. juni 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Du får bare en sånn forsterkerene... Men du trenger en forforsterker, feks NAD C162, eller hvis du har en annen forsterker/reciver med PRE ut, kan du bruke denne...Da er det bare å koble til det du måtte ønske.. Du kan også bruke pcen som forforsterker, men da må du passe på at volumet på pcen er skrudd godt ned, hvis ikke vil du få deg et lite sjokk... btw, hvor stort er rommet anlegget skal brukes i? Sannsynligvis holder det i massevis med CLS-15 eller CLS-12... Endret 23. juni 2008 av Deila Lenke til kommentar
jokkeS Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Rommet er 10x15 meter + bruk til noen utefester innimellom. sa du at jeg trengte 2 forsterkere? en i tilegg tl Cw forsterkeren? Går det ikke an å bar e bruke en signalkabel Som denne ? Endret 23. juni 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Du trenger en forforsterker i tilegg til den effektforsterkeren, den effektforsterkeren har ingen volumkontroll, og kun en ingang, du trenger altså en forforsterker, med volumkontroll, og som du kan koble flere signalkilder til, feks tv, pc, tuner osv.... Du kan også bruke pcen som forforsterker, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en forforsterker. Eller hvis du allerede har en integrert forsterker, eller hjemmekino-reciver som har pre-out utganger bakpå, kan du bruke denne. det betyr at du kan koble til en effektforsterker. Litt om hva for- og effektforsterkere, fra "Tips ved kjøp av forsterker" av GnoMiz: "Vi har også for- og effektforsterkere. E forforsterkere forsterker også lyden, men i veldig liten grad. Den blir brukt til å koble inn alle lydkildene (CD, DVD osv.). Den brukes primært som en volumkontrol. Hvis man kjøper en sånn må man ha en effektforsterker. Den eneste jobben den har er å forsterker lyden. Mange tror at en effektforsterker har lite å si på liden, men det stemmer ikke! Fordele med ett sånt oppsett er at da påvirker for- og effektforsterker delen hverandre mindre. Alle forsterkeren har en for og effektforsterker del i seg. Men i sånne oppsett har de valgt å putte de i 2/3 forskjellige kabinetter. Effekt forsterkere for man i mono eller stereo. I mono driver ett kabinnet en høyttaler. Mens i stereo (som de fleste er vant med) er begge effekt delene satt i ett kabinett." Endret 23. juni 2008 av Deila Lenke til kommentar
jokkeS Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Kan jeg kjøpe en" billig " forsterker da ? Jeg hærte at man treger støøre og strekere forsterker for bedre kontroll på lyd ? blir anbefalt at man burde ha min 2x150w for å utnytte potensialet til høytt. eller kan jeg evt bruke en intergrert forsterker istedenfor effekt og "vanlig " ? Takker for alle svar Endret 23. juni 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg ville ikke ha kjøpt noe mindre en den 1,5kw effekten fra cv til 215... Cv er strømsultne og trenger MYE strøm... Endret 23. juni 2008 av Deila Lenke til kommentar
jokkeS Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Kan jeg bruke no spm som denne ? og evt slippe unna med en forsterker? Endret 23. juni 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Den er nok for liten for 215... En C372 og en C272 brokobla hadde muligens gått... Lenke til kommentar
jokkeS Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) kraftverket 2x150 watt i 8 ohm er mye effekt. Når du vet at det er NAD som har målt den i en av sine forsterkere, kan du være ekstra sikker på at det ikke er en overdrivelse. 2x150 watt er minimum av hva C372 er i stand til å levere kontinuerlig. Måler du den i 4 eller 2 ohm gir den deg enda mer – faktisk hele 340 og 460 watt dynamisk. Holder ikke det – finnes det også en smart løsning. Effektforsterkeren i C372 er 100% identisk til den separate effektforsterkeren C272. Begge disse kan brokobles, som vil si at du slår de to kanalene sammen til en enkelt. Brokoblet yter C372 og C272 ikke mindre enn 400 watt kontinuerlig i 8 ohm. Du bruker da en forsterker til å drive hver av de to høyttalerne. Men som jeg så jeg har ikke peiling:P er det mulig å slippe unna med en forsterker som kan drive de bra ? Endret 23. juni 2008 av jokkeS Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Er nok ikke mye å gå nedover på forsterkern nei. CLS-215 kjører best ved bruk av bi-amp. Altså en forsterker til subbene og en annen til resten Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) kraftverket Måler du den i 4 eller 2 ohm gir den deg enda mer – faktisk hele 340 og 460 watt dynamisk. Men som jeg så jeg har ikke peiling:P er det mulig å slippe unna med en forsterker som kan drive de bra ? Det har ingen ting å si, da høytalerene er 8 ohm, og dynamisk effekt er hvor mye forsterkeren klarer å pushe ut over en kort periode... Var jeg deg ville jeg kjøpt den cv-effekten, og sett på feks finn.no etter en grei forforsterker... Endret 23. juni 2008 av Deila Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Burde vel hatt to av de største CV-effektforsterkerene, en brokobla på hver høyttaler, hvis du skal ha CLS-215. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå